خبر مهم:

کد مطلب: ۵۲۱۶۸۸

رئیسی تشریح کرد:

جزئیات محدودیت تردد در نوروز ۱۴۰۰

جزئیات محدودیت تردد در نوروز ۱۴۰۰

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: محدودیت‌های تردد از ساعت ۲۱ تا ساعت ۳ صبح در همه شهر‌ها بدون توجه به رنگ بندی آن‌ها در ایام نوروز هم ادامه دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ارتباط تصویری با بخش خبری ۲۱ شنبه شب شبکه یک سیما اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا؛ ۲۵ اسفند، آخرین رنگ بندی شهر‌ها را از نظر محدودیت‌های کرونایی، اعلام و به اطلاع مردم می‌رسانیم.

وی گفت: امروز در جلسه این ستاد تأکید شد مسافرت به شهر‌های قرمز و نارنجی ممنوع است.

وی ادامه داد: با توجه به گردش ویروس انگلیسی در ۲۸ استان، خطر بسیار بالاست و همه اعضای ستاد تأکید کردند که مردم از سفر پرهیز کنند.

رئیسی با بیان اینکه اکنون به جز استان خوزستان، وضع به نسبت پایداری در کشور وجود دارد افزود: اگر جابجایی جمعیت انجام شود خطرناک است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا رنگ بندی شهر‌ها تا پایان تعطیلات نوروز تغییر خواهد کرد؟ گفت: این محدودیت‌های جدید تا ۱۵ فروردین ادامه دارد و جلسات ستاد ملی مقابله با کرونا، مرتب برگزار می‌شود و مرتب تذکر خواهیم داد و اگر وضع شهری، بدتر شود، احتمال تغییر وجود دارد.

رئیسی افزود: اگر شهری قرمز شود شاید چندین هفته طول بکشد تا برگردد، اما ممکن است شهری که در وضع زرد باشد بسیار سریع به شهر نارنجی یا قرمز تبدیل شود بنابراین مطابق با آن محدودیت سفر اعمال می‌شود البته برای اعمال این محدودیت‌های جدید, ۲ تا ۳ روز مهلت داده می‌شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تردد از شهر زرد به زرد یا آبی و برعکس، آزاد است، اما پلاک‌های بومی شهر‌های قرمز و نارنجی حق ورود به دیگر شهر‌ها را ندارند.

وی افزود: در ارتباط با وسایل حمل و نقل عمومی از جمله هواپیما، قطار و اتوبوس در شهر‌های قرمز شرط اینکه فرد بتواند بلیت بخرد و سوار شود علاوه بر اینکه استعلام از بانک اطلاعاتی خودمان می‌گیریم؛ در شهر‌های قرمز هم مسافر باید حتماً تست کرونای منفی، حداکثر ۳ تا ۴ روز قبل داشته باشد و در غیر این صورت حق فروش بلیت و حق سفر وجود ندارد.

رئیسی با بیان اینکه برای اتوبوس، هواپیما و قطار علاوه بر تست، محدودیت ظرفیت قائل شدیم، اضافه کرد: هواپیما باید حداکثر تا ۶۰ درصد ظرفیت و قطار و اتوبوس تا ۵۰ درصد ظرفیت خود مسافر سوار کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • جریمه شده

    فقط و فقط این محدودیتها منبع درآمدی برای دولت شده با جریمه کردن مردم و بس.

  • ناشناس

    اگر سفر برویم شاید کرونا بگیریم و … اگر تعطیلات را در خانه بمانیم و جایی نرویم چه بلایی سرمان می آید؟؟؟ شاید خیلی بدتر از سفر نرفتن باشد!

  • ناشناس

    اگر قراره محدودیت ایجاد کنید درست و حسابی محدود کنید چطور اتوبوس و قطار و هواپیما اشکالی نداره ولی ماشین شخصی کرونا رو منتقل میکنه …خب ما هم میتونیم دو سه روز قبل از سفر تست بدیم و نتیجه رو با خودمون ببریم آیا مانع از جریمه میشه؟؟؟ای بابا فیلم کردید ما رو بخدا

    • ناشناس

      عالی .‌واقعیته‌

  • ناشناس

    وقتی میگین 50درصد سوارکنن به فکرجیب مردم هم باشین که پول 50درصدی که سوارنمیکنن رو از مردم نگیرن ؟؟

  • ناشناس

    اتوبوس و هواپیما و قطار که جمعیه انتقال ویروس حتمیه اینا دردشون فقط پول گرفتن از مردمه وگرنه جونمون با جون سگ هیچ فرقی نداره براشون

  • ناشناس

    اتوبوس حطی پنجره نداره هوا پیما که کلا هیچ اگه قراره تو ماشین بگیری تا سر کوچه هم بری میگیری چه طور فقط یه سری شهر ها تو ماشین خطر داره

  • ناشناس

    بابا جون مردم ما باید خودشون بدون اینکه چوب بالاسرشون باشه بفهمن ک نباید برن سفر.کار کادر درمانمونو سخت تر نکنن.این محدودیتا واسه حفظ جون خودشونو عزیزانشونه.تردد ب شهرهای زرد و ابی ازاده اخه چ قوانینه نصفه نیمه ایه..مردم میریزن اون شهرا اونجا هم قرمز میشه.باید کامل همه شهرهارو محدود میکردن.مردم ما ک خودشون نمیفهمن کاش قوانین سخت تری میذاشتن ک نتونن برن مسافرت غیر ضرور.

  • ناشناس

    چطور با ماشین شخصی ممنوعه ولی اتوبوس و قطار و هواپیما ممنوع نیست چون اینا از خودشونه آزاده ولی خودرو شخصی جریمه داره واقعا که شما فقط و فقط به فکر جیب خودتون هستید نه جون مردم دیگه حناتون رنگی نداره واسه مردم دیگه بچه ۷ سالم شماهارو می شناسه واقعا متاسفم برای خودمو این ملت که گیر شما افتادن

  • ناشناس

    فقط دارن مردم و تیغ میزنن میخوان رونق ودادوستد نباشه تا تورم زیاد نشه کرونا بهانه اس

  • ناشناس

    وقتی مردم توصفهای مرغ وچیزهای دیگه وایستادن کرونا نیست ولی باماشین خودشون کار واجب هم داشته باشن جریمه میشن ی ذره هم به فکر مردم نیستن