کد مطلب: ۴۲۷۵۶۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

جزئیات عرضه اولیه روز چهارشنبه / «کلر» بخریم یا نخریم؟

جزئیات عرضه اولیه روز چهارشنبه / «کلر» بخریم یا نخریم؟

عرضه اولیه شرکت کلرپارس در حالی چهارشنبه انجام می‌گیرد که میزان فروش این شرکت در ماه اخیر افتی 20درصدی داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت کلرپارس روز چهارشنبه 49 میلیون 125هزار سهم (معادل 15درصد کل سهام) خود را در بازه قیمتی 28000 تا 29500 ریال عرضه اولیه خواهد کرد که سهمیه هر کد بورسی حداکثر 80 سهم بوده که با فرض سقف قیمتی در نهایت حداکثر 236هزار تومان برای این عرضه نقدینگی لازم خواهد بود.

با توجه به مشارکت یک میلیون و 200هزار نفری در آخرین عرضه اولیه (فروی) اگر همین تعداد نیز در این عرضه حضور داشته باشند به هر کد حدود 40 سهم معادل 118هزارتومان خواهد رسید.

شركت كلرپارس در سال 1366 توسط وزارت نیرو برای تامین کلر شرکت های آب و فاضلاب ، در شهرستان تبریز تاسیس شد. اجرای طرح های توسعه کلرپارس از ابتدای بهره برداری آغاز و با توسعه مساحت کارخانه به 21 هکتار، اینک ظرفیت تولید کلر از 20 تن به بیش از 50 تن در روز افزایش یافته و روند رو به رشد آن به همراه تنوع تولید در صنایع پایین دستی همواره جزو برنامه اصلی و استراتژیک شرکت است.

موقعیت جغرافیایی ایده ال کلرپارس به لحاظ قرار گرفتن در مجاورت آزاد راه و مسیر ریلی سراسری و با بهره گیری از ناوگان تخصصی مواد شیمیایی ، حمل سالانه بیش از 65000 تن محصولات تولیدی این شرکت را علاوه بر گستره کشور ، به سایر کشورهای هدف صادراتی را نیز تسهیل و تسریع می‌کند.

محصولات کلرپارس در صنایعی نظیر آب و فاضلاب ، شوینده و بهداشتی ، نیروگاه ها ، دارویی و غذایی، پتروشیمی ، پالایشگاه نفت و گاز ، رنگ سازی ، کاغذ سازی و نساجی مصرف می‌شود. استفاده از آخرین تکنولوژی دوستار محیط زیست (تکنولوژی ممبرانی) در تولید کلر و سود سوز آور ،باعث شده تولیدات شرکت عاری از هرگونه ناخالصی جیوه و دوستدار محیط زیست باشد که این مزیت بسیار ارزشمندی برای محصولات این شرکت محسوب می‌شود.

شرکت کلرپارس افتخار دارد علاوه بر تامین بخش عمده‌ای از نیازهای کشور، محصولات تولیدی خود را به بیش از 26 کشور جهان صادر کند. سهامدار عمده این شرکت، شرکت سرمایه‌گذاری دارویی نامین است که 95درصد سهام آنرا در اختیار دارد.

Presentation1

روند فروش ماهانه کلرپارس

بر اساس اطلاعات منتشر شده در وبسایت کدال، این شرکت در دی ماه توانسته فروشی معادل 144میلیارد ریال را به ثبت برساند که در مقایسه با آذر افتی 20درصدی را نشان می‌دهد. این در حالی است که بیشینه فروش شرکت در تیر ماه بوده که توانسته 201 میلیارد ریال از فروش محصولات خود درآمد کسب کند.

همچنین بر اساس گزارش عملکرد 9ماهه منتهی به آذر ماه کلرپارس توانسته 1773 ریال به ازای هر سهم سود محقق کند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افتی 85درصدی را نشان می‌دهد. با وجود این، روند فروش سالیانه کلرپارس نشان می‌دهد میزان فروش این شرکت در سال 1397 رشدی 296درصدی داشته و در 9 ماه نخست امسال نیز توانسته از کل سال گذشته بیشتر فروش داشته باشد.

با این حال افت میزان فروش در دی ماه و همچنین کاهش سود هر سهم این شرکت می‌تواند به عنوان دو عامل نگران کننده در آینده این سهم تلقی شود.
Presentation2

روند فروش سالانه کلرپارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • بورس باز

    از الان افلاین خریدن تموم شده ملت تشنه عرضه اولین

  • ناشناس

    مسلما خوبه مخصوصا برای ما تازه کارها

  • بنده خدا

    به ما که 38 تا رسید از 80 تا-قبلیم از 100 تا 50 سهممون شد-با این روند هر چی روبجلو میریم هی رکوردا شکسته میشه

  • ناشناس

    سلام من عرضه اولیه کلر را سفارش کردم ولی هنوز در سبد قرار ندارد

  • ناشناس

    سلام عرضه اولیه کلر تو سفارشات من 38 تا هست ولی تو سبدبان نیومده و مبلغ هم از حسابم دیروز کسر شده بود امروز برگشته. کسی میدونه چرا؟

    • ناشناس

      با تاخیر ولی میاد