کد مطلب: ۶۰۹۲۹۰

جشن کریسمس در لندن لغو شد

جشن کریسمس در لندن لغو شد

شهردار لندن از لغو جشن باشکوه سال نوی میلادی به دلیل شیوع گسترده اومیکرون در پایتخت انگلیس خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به دلیل شیوع گسترده اومیکرون در لندن، پایتخت انگلیس، صادق خان، شهردار لندن جشن‌های باشکوه برنامه‌ریزی شده سال نو در میدان ترافالگار این شهر را لغو کرد. صادق خان در پیامی توئیتری اعلام کرد که دلیل این تصمیم میزان بی‌سابقه ابتلا به کرونا در این شهر است.

صادق خان تاکید کرد: تلاش می‌کند تمام اقدامات لازم را انجام دهد تا از این مسئله جلوگیری کند که سیستم بهداشت و سلامت در پایتخت انگلیس دچار فروپاشی شود؛ بنابراین جشن‌های باشکوه سال نوی میلادی با حضور بیش از ۶۵۰۰ نفر دیگر برگزار نمی‌شود.

صادق خان در پیامی توئیتری اعلام کرد: این برای بسیاری از لندنی‌ها دلسرد کننده خواهد بود؛ اما ما باید گام‌های درستی برای کاهش شیوع این ویروس برداریم.

شاخص موارد ابتلای هفتگی به کرونا به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در لندن به ۱۲۰۰ رسیده است. ویروس اومیکرون در سراسر انگلیس و اسکاتلند به ویروس غالب تبدیل شده است.

ملکه الیزابت دوم هم تصمیم گرفته است تا با توجه به شیوع سریع سویه اومیکرون ویروس کرونا، نشست و گردهمایی سالیانه خاندان سلطنتی در آستانه کریسمس را لغو کند. گردهمایی خاندان سلطنتی انگلیس برای دومین سال متوالی به خاطر بحران ویروس کرونا لغو خواهد شد.

کاخ باکینگهام اعلام کرده است که تصمیم برای لغو این نشست سالیانه یک تصمیم شخصی از سوی ملکه الیزابت بوده و یک رویکرد پیشگیرانه و محتاطانه به شمار می‌رود.

این نخستین تعطیلات کریسمس است که ملکه الیزابت بدون همسرش شاهزاده فییلیپ سپری خواهد کرد، وی در ماه آوریل در سن ۹۹ سالگی فوت کرد.

با این همه با وجود گسترش سویه اومیکرون در انگلیس بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور اعلام کرده که نمی‌خواهد اقدامات و محدودیت های قرنطینه ای را در دوران کریسمس تشدید کند.

منبع: تسنیم

آخرین اخبار جامعه را از صفحه جامعه دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.