کد مطلب: ۶۱۴۶۸۶

برگزاری جلسه کارگروه رفع تحریم‌ها با حضور ایران

برگزاری جلسه کارگروه رفع تحریم‌ها با حضور ایران

جلسه کارگروه کارشناسی رفع تحریم‌های ظالمانه با حضور کارشناسان ایران و گروه ۱+۴ در محل هتل کوبورگ وین برگزار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جلسه کارگروه کارشناسی رفع تحریم‌های ظالمانه با حضور کارشناسان ایران و گروه ۱+۴ پیش از ظهر امروز (شنبه) در محل هتل کوبورگ وین برگزار شد.

امروز مذاکرات در سطح روسای هیأت‌ها هم به صورت دو و چندجانبه ادامه یافت.

لازم به ذکر است، در دو روز گذشته نیز گفتگوهایی فشرده در سطوح و فرمت‌های مختلف برگزار شده است.

اذعان غرب به جدیت ایران در مذاکرات وین/ گفتگو درباره جزئیات راستی‌آزمایی و تضمین‌ها

به نقل از تسنیم ، «ژان ایو لودریان»، وزیر خارجه فرانسه روز جمعه در مصاحبه مشترک با رادیو آر.ام.سی و تلویزیون بی‌اف‌ام گفت: متقاعد شده‌ام که امکان دستیابی به توافق وجود دارد. طی چند روز گذشته پیشرفت‌هایی در مذاکرات هسته‌ای صورت گرفته است.

اظهارات وزیر خارجه فرانسه اذعان به صحت روایت طرف ایرانی از گفتگوهای وین، و همچنین، تلویحاً مهر تاییدی بر جدیت تیم ایرانی در مذاکرات است.

نکته دیگر اینکه تغییر لحن طرف‌های غربی، این گزاره را تبیین می‌کند که این هیأت ایرانی بوده است که در روایت خود از مذاکرات صادقانه رفتار کرده است و تناقض روایتی در روزهای نخست گفت‌وگوها ناشی از تلاش طرف‌های غربی برای انکار واقعیات و ارائه روایتی غیرصادقانه از محتوای مذاکرات بوده است.

در همین حال، باید توجه داشت که گفتگوها هنوز تا رسیدن به نقظه پایانی خود فاصله دارد و طرف‌های غربی باید در عمل تعامل خود را در خصوص موضوعات مهم مربوط به مباحث رفع تحریمی نشان دهند.

یکی از موضوعات مهم دیگر مربوط به راستی‌آزمایی رفع‌تحریم‌هاست؛ به گونه‌ای که ایران به طور مؤثر، عملی و قابل راستی‌آزمایی از رفع تحریم‌ها بهره‌مند شود. خبرنگار تسنیم همچنین اطلاع یافت که چک‌لیست راستی‌آزمایی اقدامات آمریکا نیز در گفتگوهای وین در دست تهیه قرار دارد.

دور جاری مذاکرات وین درباره موضوعات رفع تحریمی و هسته‌ای در جریان است. پیشرفت قابل ملاحظه در متن مربوط به موضوعات هسته‌ای در دور قبلی نشان داد که ایران با جدیت در زمینه تعهدات برجامی خود تعامل کرده و این بار نوبت طرف‌های غربی است که اراده و میزان آمادگی و جدیتشان در زمینه تعهدات خود که ناظر بر رفع تحریم‌هاست را نشان دهند. شاید بتوان در پایان دور جاری و نحوه تعامل طرف‌های غربی در موضوعات مربوط به جزئیات رفع تحریم‌ها، راستی‌آزمایی و تضمین‌ها به ارزیابی دقیق‌تری درباره میزان جدیت آنها رسید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.