کد مطلب: ۲۷۳۲۶۹

جلوگیری از نوسانات بازار با اخذ مالیات بر عایدی سرمایه

جلوگیری از نوسانات بازار با اخذ مالیات بر عایدی سرمایه

حمید گرمابی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، مالیات بر عایدی سرمایه را راهی برای جلوگیری از بروز نوسانات و التهابات بازار عنوان کرد و گفت: اخذ این نوع مالیات موجب هدایت نقدینگی به سمت تولید می شود.

حمید گرمابی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره نوسانات و التهابات اخیر بازارهای خودرو، سکه، ارز و مسکن گفت: سوداگری و حجم بالای نقدینگی سرگردان موجود در بازار علت اصلی بروز این پدیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با بیان اینکه عدم اطمینان از حفظ ارزش پول باعث هدایت افراد به سمت خرید کالاهایی مانند خودرو، سکه، ارز و مسکن برای حفظ ارزش دارایی می‌شود، گفت: چنین رویکردی موجب تشدید شرایط التهابی شده است.

گرمابی افزود: راهکاری که کشورهای پیشرفته برای کنترل چنین شرایطی استفاده می‌کنند، وضع مالیاتی به نام مالیات بر عایدی سرمایه است.

هدایت نقدینگی به سمت فعالیت‌های تولیدی

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مالیات بر عایدی سرمایه برای هدایت نقدینگی به سمت تولید گفت: مالیات بر عایدی سرمایه ابزار مناسبی برای هدایت نقدینگی بالای موجود در جامعه است و اگر بتوان نقدینگی را به سمت فعالیت‌های تولیدی هدایت کرد، به اقتصاد کشور کمک خواهد شد.

اطمینان‌بخشی از سودآوری فعالیت‌های تولیدی با وضع مالیات بر عایدی سرمایه

گرمابی درباره الزامات نحوه تصویب قانون و اقدامات جنبی وضع مالیات بر عایدی سرمایه گفت: مالیات بر عایدی سرمایه بایستی کاملا حساب شده تصویب و اجرا شود تا علاوه بر اینکه عملکرد مثبتی داشته و خنثی نباشد، موجب بروز مشکلات دیگر نشود.

وی افزود: البته باید بستر فعالیت‌های تولیدی را نیز فراهم کرد، به نحوی که مردم و سرمایه گذاران از سودآوری مناسب فعالیت‌های تولیدی اطمینان حاصل کنند. بدین صورت سرمایه گذاران، نقدینگی، سرمایه و منابع مالی خود را در بازارها و فعالیت‌های مولد وارد می‌کنند.

منبع: مقاومتی‌نیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.