کد مطلب: ۶۳۲۱۷۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

جمع‌آوری رای برای استیضاح وزیر صمت / فاطمی‌امین اولین وزیر استیضاحی دولت سیزدهم می‌شود؟

جمع‌آوری رای برای استیضاح وزیر صمت / فاطمی‌امین اولین وزیر استیضاحی دولت سیزدهم می‌شود؟

استیضاح وزیر صمت با ۵۵ امضا برای اعلام وصول به هیات رئیسه مجلس تقدیم شد. اما انتقاد این نمایندگان به سید رضا فاطمی‌امین چیست؟ آیا پای او به‌عنوان اولین وزیر استیضاحی دولت سیزدهم به مجلس باز می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، استیضاح وزیر صمت با ۵۵ امضا برای اعلام وصول تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد. گویا شایعه استیضاح سیدرضا فاطمی‌امین با این امضاها رنگ و بوی واقعیت می‌گیرد؟

گرانی خودرو، افزایش قیمت کالاهای اساسی و عدم تنظیم بازار ازجمله انتقادات اساسی بهارستان‌نشینان از وزیر صمت است.

البته این نخستین باری نیست که نمایندگان مجلس قصد دارند پای وزیر صمت را برای وضعیت آشفته بازار به مجلس بکشانند.

دی ماه امسال هم به دلیل کیفیت پایین خودروهای تولیدشده و عدم باز شدن ایربگ‌های خودرو در تصادف بهبهان ۱۹ نفر از نمایندگان مجلس امضا جمع کردند، اما سرانجام نتوانستند وزیر را استیضاح کنند.

این بار هم گرانی و کاهش قیمت خودرو مورد انتقاد نمایندگان مردم است. لطف‌ا… سیاهکلی، نماینده مردم قزوین یکی از نمایندگانی است که نسبت به عملکرد فاطمی‌امین انتقاد دارد.

سیاهکلی با تائید این خبر به تجارت‌نیوز گفت: بیش از دو ماه است که موضوع استیضاح فاطمی‌امین، وزیر صمت به هیات رئیسه ارسال شده، اما هیات رئیسه آن را اعلام وصول نکرد.

او توضیح داد: اکنون ۵۵ نفر از نمایندگان مجلس برای استیضاح وزیر صمت رای جمع کردند. این طرح در حال حاضر در اختیار هیات رئیسه قرار دارد و ما تذکر و یادآوری کردیم تا در دستور کار قرار بگیرد. انتقاد اساسی درباره قیمت خودروست.

لابی فاطمی‌امین با مخالفان خود

از سوی دیگر روح‌ا… عباس‌پور، سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس، نیز به تجارت‌نیوز گفت: امروز به دلیل امضاهای جمع‌شده، وزیر صمت در حال مذاکره با منتقدان است. به نظر می‌رسد که او می‌تواند این بار نظر نمایندگان مجلس را جلب کند.

او توضیح داد: موافقان وزیر صمت به مخالفان پیشنهاد دادند که اندکی به فاطمی‌امین زمان بدهند تا او بتواند وضعیت بازار را اصلاح کند.

عباس‌پور بیان کرد: نمایندگان مردم نسبت به گرانی خودرو و قیمت کالاهای اساسی انتقاد دارند. به نظر می‌رسد استیضاح نمایندگان مجلس به بعد از نوروز موکول شود.

براساس این گزارش، آذر امسال نمایندگان مجلس نسبت به گرانی خودرو و وضعیت معادن از فاطمی‌امین انتقاد داشتند. این در حالی است که اکنون با جدی‌شدن خبر استیضاح وزیر صمت امروز با نمایندگان مخالف خود جلسه برگزار کرده و در حال رایزنی هستند.

برای مطالعه بیشتر خبر استیضاح فاطمی امین وزیر صمت را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مجید

    وزیر صمت به علت گرانی خودرو باید استیضاح گردد. مخصوصا به خاطر گرانی خودروهای پیش فروش شده آذر سال 99 که شورای رقابت تصویب کرده بود گرانی خودرو شامل حال آنها نشود ولی با بیرحمی این مصوبه را زیر پا گذاشتند و 30 الی 55 میلیون خودروها را گران کردند.

  • پیشوا

    والا بیرون انداختن این
    شخص ثواب داره
    ولی چه فایده هر پاشو
    گذاشت تو این وزارت
    منفی شد

  • پیشوا

    کاش ملت کمپین نه به
    خودرو راه می انداختنوالا بیرون انداختن این
    شخص ثواب داره
    ولی چه فایده هر پاشو
    گذاشت تو این وزارت
    منفی شد …

  • ناشناس

    وزیری که کاری نمیکنه وزیر نیست یک عروسکه که فقط بالا رفتن قیمت ها رو میبینه