کد مطلب: ۳۲۹۴۱۵

جنگ تجاری با آمریکا چین را به سوی روابط با هند سوق می‌دهد

جنگ تجاری با آمریکا چین را به سوی روابط با هند سوق می‌دهد

جنگ تجاری چین و آمریکا، دومین اقتصاد بزرگ جهان را به سمت گسترش روابط با هند تشویق می‌کند.

جنگ تجاری چین و آمریکا، دومین اقتصاد بزرگ جهان را به سمت گسترش روابط با هند تشویق می‌کند. کارخانه‌های شکر چین برای خرید 2 میلیون تن مواد خام از همسایه‌شان آماده هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز، نماینده‌ای از چین برای دیدار از هند در اوایل ماه آینده میلادی تعیین شده است. طبق گزارش‌های رسیده، هدف این ملاقات بررسی تسهیلات زیرساختی و مذاکره در مورد قیمت شکر است.

این قرارداد نتیجه جنگ تلافی‌جویانه وضع عوارض توسط واشنگتن و پکن بر صادرات دو جانبه است که با توقف مذاکرات همچنان ادامه خواهد داشت.

تولید شکر هند رکورد دیگری را در سال جاری ثبت کرد و انتظار می‌رود ذخایر داخلی این کشور را تقویت کند. طبق اطلاعات وزارت کشاورزی آمریکا، هند احتمالا از برزیل هم به عنوان تولید کننده اول شکر در جهان، برای اولین بار در 16 سال گذشته پیشی خواهد گرفت.

وزیر دارایی هند چندی پیش گفته بود چین اخیرا غیر از شکر، یک قرارداد کشاورزی دیگر هم با هند برای واردات برنج غیر باسماتی امضا کرده است.

ژانگ زیو، یک مدیر سرمایه در موسسه سرمایه‌گذاری بویان شانگهای گفت: چین نیاز دارد رویکرد باز خود را به شرکای تجاریش نشان دهد و احتمالا به صورت نمادین، مقداری برای نشان دادن حسن نیتش خریداری می‌کند.

به گفته این تحلیلگر این مقدار مطابق با انتظار دهلی‌نو نخواهد بود، چون ذخایر خود چین در کل حدود 7 میلیون تن است. حتی ممکن است دولت چین به خاطر بالا بودن ذخایرش، شکر هند را رد کند.

سال گذشته چین برای حفاظت از صنعت داخلی عوارض بالایی بر واردات وضع کرد. مالیات مقرر شده برای واردات شکر بیش از سهمیه سالانه، در حال حاضر 90 درصد است.

چین اعلام کرد ما نمی‌دانیم سهمیه واردات چقدر خواهد بود و آیا چین و هند با توجه به عوارض پایین بر واردات، قراردادی امضا خواهند کرد یا نه.
طبق انجمن کارخانه‌های تولید شکر هند، ذخایر شکر این کشور به بالاترین حد آن در یک دهه رسیده است یعنی 10.7 میلیون تن در ابتدای سال زراعی در ماه اکتبر و بیشتر از 3.9 میلیون تن در سال گذشته.

وزارت اقتصاد هند اعلام کرد قصد دارد دو میلیون تن از آن را به بازار چین بفروشد.

پراکاش نایکناوار، مدیر فدراسیون ملی کارخانه‌های شکر هند گفت: «ما می‌خواهیم چین فورا مجوز واردات به کارخانه‌هایش بدهد».

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.