کد مطلب: ۳۰۳۵۵۹

جنگ تجاری با چین برای اقتصاد آمریکا گران تمام خواهد شد

جنگ تجاری با چین برای اقتصاد آمریکا گران تمام خواهد شد

تازه ترین نظرسنجی از تحلیلگران اقتصادی نشان می‌دهد که اقتصاد آمریکا از تبعات منفی جنگ تمام عیار تجاری با چین به شدت متضرر خواهد شد.

نظرسنجی از اقتصاددانان بین المللی حاکی است که رشد اقتصادی آمریکا طی ماه‌های آینده روندی متعادل خواهد داشت ولی تا پایان سال 2019 میلادی رشد اقتصادی این کشور به کمتر از 2 درصد خواهد رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس این گزارش در حالی که بعید به نظر می رسد جنگ تجاری آمریکا و چین به این زودی پایان یابد، ترامپ به تازگی تعرفه 10 درصدی علیه 200 میلیارد دلار واردات کالاهای چینی اعمال کرده است. ترامپ تهدید کرده است که در صورتی که چین تدابیر تلافی جویانه ای را وضع کند، تعرفه های بیشتری را علیه 267 میلیارد دلار دیگر از واردات چین اعمال خواهد کرد.

نظرسنجی نشان می دهد رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه جاری به نرخ سالیانه 3.1 درصد خواهد رسید. این رقم در سه ماه پایانی امسال نیز به 2.8 درصد خواهد رسید.

هر 70 کارشناس اقتصادی شرکت کننده در این نظرسنجی تاکید کردند که جنگ تجاری بین آمریکا و چین برای رشد اقتصادی ایالات متحده بد خواهد بود.

نظرسنجی نشان می دهد که احتمال وقوع رکود اقتصادی در آمریکا طی سال آینده به 15 درصد رسیده ولی این رقم در 2 سال آینده به 35 درصد می رسد.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که فدرال رزرو در نشست 25 سپتامبر نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

منبع:‌ سایت طلا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.