کد مطلب: ۲۸۸۱۷۲

پاسخ آب منطقه به یک سوال

جهاد کشاورزی باید با کشت برنج در اصفهان برخورد کند

جهاد کشاورزی باید با کشت برنج در اصفهان برخورد کند

بیش از دو سال از مصوبه ممنوعیت کاشت و برداشت برنج در اصفهان می‌گذرد، اما همچنان در گوشه و کنار این شهر همچون خیابان امام خمینی و آتشکاه، رهنان و … عده‌ای هنوز کاشت برنج دارند و این نیازمندترین محصول به آب را از طریق اندک حجم باقی مانده آب‌های زیرزمینی سیراب می‌کنند.

سوال اصلی این است که چرا در این دوران که استان اصفهان در بحران خشکسالی و کم آبی گرفتار شده و حتی در تامین آب شرب مردم نیز با معضلات بسیاری روبروست، عده‌ای بی‌توجه به این مسائل در این شهر به کشت برنج می‌پردازند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در این خصوص اظهار کرد: تذکر در این خصوص در محدوده اختیارات و وظایف سازمان آب منطقه‌ای نیست و به عهده جهاد کشاورزی است. هرچند میزان کاشت برنج در اصفهان به اندازه چشمگیری کاهش یافته است و بیش از یکی دو مورد دیگر کاشت برنج در اصفهان انجام نمی‌شود.

حسن ساسانی افزود: ممکن است صاحبان این زمین‌ها، چاه شخصی مجاز داشته باشند، بنابراین می توانند محصول مورد نظرشان را کشت کنند.

وی تاکید کرد: به هر حال دولت کشت برنج را ممنوع اعلام کرده است و قانونا باید با این موارد جزئی هم برخورد شود. البته این پیشگیری باید در زمان کاشت محصول انجام شود نه زمانی که محصول به ثمر رسیده و موقع برداشت آن است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.