خبر مهم:

کد مطلب: ۲۵۳۹۹۷

جولان موش‌ها در چشمه‌علی

جولان موش‌ها در چشمه‌علی

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش تاکید کرد که خشک شدن و خسارت به کانال آب چشمه‌علی به‌دلیل عبور تونل خط شش مترو قابل پذیرش نیست.

حسن خلیل آبادی، رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در شصت و ششمین جلسه رسمی شورا نسبت به عدم توجه شرکت بهره‌برداری مترو مبنی بر خشک شدن چشمه علی شهرستان ری تذکر داد و گفت: متاسفم که بار دیگر مجبورم نام چشمه‌علی شهرری (همان چشمه سورنای باستانی ری) را در صحن شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش تحت این شرایط عنوان کنم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با اشاره به اینکه ۲۲ اسفندماه سال ۱۳۹۶ از همین تریبون چشمه‌علی را معرفی کردم و در صفحه‌نمایش آخرین تصاویرِ آن فاجعه‌ای که مترو بر سر چشمه‌علی آورده بود را به نمایش گذاشتم، عنوان کرد: نسبت به خشک شدن چند روزه‌اش، اقدامات ضد محیط‌زیستی و ضد میراث فرهنگی‌ صورت گرفته اعتراض کردم و از این رو خواستار یافتن راه‌کاری از سوی شرکت مترو تهران شدم.

خلیل آبادی افزود: دولت‌ها موظفند در طراحی هر پروژه‌ای پیوست‌های آنها را رعایت کنند که در کشور ما گویا اصلا این پیوست‌ها مطرح نیست.

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورا با بیان اینکه بنده به جهت مسئولیت کمیته میراث فرهنگی شورای شهر و مسئولیت در شورای شهرستان ری خود را موظف به دفاع از وضعیت میراث فرهنگی تهران و پاسخگویی به افکار عمومی می‌دانم، اظهار کرد: با ذکر این مورد که شرکت متروی تهران، ضمن پیگیری‌های هیات رئیسه، تذکر اینجانب در این مورد را بی پاسخ گذاشت، تکرار می‌کنم که شکوه و جاذبه فاخرترین اثر تاریخی شهرری که جزو مقاصد اولیه گردشگران وارد شده به ری و تهران است اکنون خدشه دار شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: شب گذشته در بازدیدی که از وضعیت این اثر چند هزار ساله که اکنون آیینه دق شده داشتم، متاسفانه شاهد آن بودم که به جای آب، موش‌ها در کف مظهر و استخر چشمه‌علی جولان می‌دادند.

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با بیان اینکه از ضرورت اقدامات شرکت مترو تهران در راستای گسترش حمل و نقل ریلی در شهر آگاهم، گفت: اما همانقدر معتقدم که حتما راهی برای حفظ آثار تاریخی، مناظر طبیعی و توسعه مترو وجود دارد.

خلیل آبادی در ادامه نسبت به وضعیت صنعت کشاورزی اطراف ری نیز هشدار داد و گفت: لازم به ذکر می دانم صنعت کشاورزی زمین‌های پایین دست در قلعه گبری از دست رفته است، مجددا متذکر می‌شوم خشک شدن چشمه‌علی به دلیل عبور تونل خط شش مترو و خسارت به گذرگاه انتقال آب این چشمه به هیچ وجه مورد پذیرش نیست.

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش خاطرنشان کرد: از هایت رئیسه محترم نیز خواستارم به جهت رعایت شان شورا در راستای حمایت از حقوق مردم به بی‌پاسخ ماندن برخی از تذکرات اعضای محترم شورا سیاست جدیدی اتخاذ کند.

منبع: آنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.