کد مطلب: ۱۳۷۷۹۲

حادثه تیراندازی در مجلس و حرم امام (ره)

حادثه تیراندازی در مجلس و حرم امام (ره)

یک مقام آگاه از پایان عملیات تروریستی که صبح امروز در مجلس شورای اسلامی رخ داد، خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، این منبع آگاه گفت: دقایقی پیش (ساعت ۱۵:۰۰) نیروهای امنیتی موفق شدند ۴ فرد مهاجم مسلح را به هلاکت برسانند. در حال حاضر نیروهای امنیتی مجلس در حال پاکسازی و چک و خنثی ساختمان پارلمان هستند.

مهاجمان مسلح صبح امروز اقدام به تیراندازی در مجلس کردند که این تیراندازی تا دقایقی پیش (ساعت۱۵:۰۰) نیز همچنان ادامه داشت.

صبح امروز عناصری تروریست با ورود به مجلس شورای اسلامی و حرم امام (ره) اقدام به تیراندازی و انجام عملیات انتحاری کردند.

به نظر می‌رسد هدف اصلی عناصر تروریست از این اقدام که فاقد هرگونه ارزش عملیاتی و امنیتی است، ایجاد فضای تبلیغاتی به منظور ناامن نشان دادن کشور است.

ساعتی پس از اقدام به تیراندازی افراد مسلح در مجلس و حرم امام (ره)، مجلس شورای اسلامی روند معمول خود را در صحن علنی در پیش گرفت و نمایندگان به کار خود در بررسی طرح‌ها و لوایح ادامه دادند.

همچنین با هوشیاری عوامل امنیتی محوطه حرم امام نیز به شرایط عادی بازگشت.

افرادی مسلح که به گفته یکی از نمایندگان ۴ نفر بودند حوالی ساعت ۱۰:۳۰ صبح امروز با تیراندازی وارد مجلس شده و با هدف قرار دادن تعدادی از نیروهای حفاظت مجلس به تیراندازی خود ادامه می‌دادند.

۱۶:۰۹

اطلاعیه وزارت کشور درباره وقایع تروریستی روز چهارشنبه تهران

وزارت کشور در خصوص وقایع تروریستی روز جاری تهران اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، متن کامل این اطلاعیه به این شرح است.

باسمه تعالی

در پی بروز ۲ واقعه تروریستی ظرف روز جاری در تهران و با عنایت به انتشار برخی اخبار ضد و نقیض در خصوص این حوادث، اطلاعات دقیق و نکات ذیل به استحضار ملت شریف ایران می رسد؛

۱- دو تیم تروریستی در روز جاری به صورت همزمان در حاشیه مرقد امام راحل (ره) و ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی، با تحرکات تروریستی کور تلاش کردند فضای آرام و امنیت موجود در کشور را تحت الشعاع قرار دهند.

۲- تیم تروریستی اول متشکل از دو نفر حوالی ساعت ۱۰:۳۰ امروز وارد محوطه مرقد امام شد. نفر اول با انفجار انتحاری و نفر دوم پس از تیراندازی کور در درگیری با مأموران به هلاکت رسید.

۳- تیم تروریستی دوم متشکل از چهار نفر همزمان با عملیات تیم اول سعی کرد وارد ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی شود که پس از واکنش مأموران؛ یک نفر از آنان در انفجار انتحاری و سه نفر دیگر پس از تیراندازی های کور و تلاش برای حضور در طبقات فوقانی ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی، در درگیری با ماموران به هلاکت می‌رسند.

۴- در مجموع بر اساس گزارش‌های دریافتی در دو واقعه روز جاری، تعداد ۱۲ نفر از هموطنان شهید و ۴۲ نفر نیز مجروح می‌شوند.

۵- هم‌اکنون هر دو واقعه خاتمه یافته و اوضاع به صورت کامل در کنترل عوامل امنیتی و انتظامی قرار دارد. اخبار تکمیلی این وقایع متعاقبا به استحضار ملت شریف خواهد رسید.

۶ - به منظور بررسی ابعاد دقیق ۲ واقعه رخ داده، جلسه شورای امنیت کشور عصر امروز به ریاست وزیر کشور تشکیل می‌شود.

۷ - به منظور پیشگیری از انتشار اخبار خلاف واقع؛ لازم است، همه رسانه‌ها با اتخاذ رویکرد مسؤولانه از انتشار هر گونه اخبار غیررسمی اجتناب کنند.

۱۶:۰۶

در جریان حادثه تروریستی امروز مجلس؛ مسئول دفتر و مشاور نماینده شاهین شهر به شهادت رسیدند

حسینعلی حاجی‌دلیگانی اظهار کرد: در جریان حادثه تروریستی امروز مجلس مسئول دفتر و مشاور بنده به شهادت رسیدند.

همچنین هادی بهادری نماینده ارومیه نیز گفت که حمید امدادی مسئول دفتر بنده مجروح شده است که هنوز خبری درباره به شهادت رسیدن او ندارم. در حال حاضر در بیمارستان‌ها به دنبال ردی از سلامتی‌اش هستم که امیدوارم سالم باشد.

۱۶:۰۵

ساختمان مجلس در کنترل نیروهای امنیتی قرار دارد

با پایان عملیات تروریستی صبح امروز در ساختمان مجلس شورای اسلامی در حال حاضر این ساختمان تحت کنترل نیروهای امنیتی قرار دارد.

از دقایقی پیش و با پایان عملیات تروریستی صبح امروز در مجلس، ساختمان مجلس تحت کنترل نیروهای امنیتی قرار دارد و فضای اطراف مجلس قدری آرام‌تر شده است.

در حال حاضر همچنان تردد در خیابان‌های منتهی به ساختمان مجلس تحت کنترل نیروهای امنیتی و انتظامی قرار دارد.

۱۵:۳۷

انتقال شهدا و مجروحان حادثه تروریستی مجلس به بیرون از ساختمان

با پایان عملیات تروریستی صبح امروز مجلس، ده‌ها آمبولانس برای انتقال اجساد شهدا و همچنین انتقال مجروحین این حادثه تروریستی مقابل ساختمان پارلمان مستقر شدند.

از دقایقی پیش ده‌ها آمبولانس مقابل ساختمان مجلس مستقر شدند تا مجروحین و همچنین اجساد شهدای این حادثه را به خارج از ساختمان مجلس منتقل کنند. هنوز آمار دقیق شهدا و مجروحین این حادثه مشخص نیست.

۱۵:۰۶

بازدید رئیس مجلس از ساختمان پارلمان پس از عملیات تروریستی

با اتمام عملیات تروریستی صبح امروز در مجلس شورای اسلامی، رئیس مجلس از ساختمان پارلمان بازدید کرد.

علی لاریجانی در محل فعالیت نیروهای امنیتی برای پاکسازی و چک و خنثی ساختمان پارلمان حضور یافت و از فعالیت نیروهای امنیتی بازدید کرد.

۱۴:۴۹

حضور سید حسن خمینی در حرم امام (ره)

سیدحسن خمینی دقایقی پیش و در پی حادثه تروریستی امروز، وارد حرم امام خمینی شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در حرم مطهر امام خمینی (س) حضور یافت.

۱۴:۴۰

تکذیب گروگانگیری همسر دو نماینده مجلس توسط افراد مسلح

نماینده شهرضا در واکنش به انتشار اخباری درباره گروگانگیری همسرش توسط نیروهای مسلح در مجلس گفت:‌ چنین خبری صحت ندارد و همسر بنده نیم ساعت پیش از دفاتر نمایندگی خارج شد.

سمیه محمودی اظهار کرد: همسر بنده در دفتر نمایندگی و طبقات مجلس حضور داشت که نیم ساعت پیش پایین آمد و اکنون کنارم است.

وی افزود: بنده دختر ندارم و تنها یک فرزند پسر کوچک دارم که در شهرضا است و اصلا تهران نیست.

محمودی همچنین گروگانگیری همسر نماینده مبارکه را نیز تکذیب کرد و گفت:‌ همسر خانم سعیدی نماینده مبارکه نیز همراه با همسر بنده از ساختمان مجلس خارج شدند؛ دختر ایشان نیز در سلامت کامل هستند.

۱۴:۳۶

تکذیب تیراندازی و حادثه مجدد در حرم امام (ره)

مسئولان حرم امام خمینی (ره) وقوع هرگونه تیراندازی و حادثه مجدد در حرم امام (ره) را تکذیب کردند.

به نقل از جماران برخی منابع خبری غیر موثق و غیر مرتبط دقایقی پیش از وقوع تیراندازی در ضلع شمالی حرم حضرت امام (ره) اطلاع دادند که مسئولان حرم امام (ره) این خبر و هرگونه خبر مشابه را تکذیب کردند.

۱۴:۲۴

معاون امنیتی وزیر کشور: تروریست‌ها با لباس زنانه وارد مجلس شدند

معاون امنیتی وزیر کشور با بیان اینکه تروریست ها با پوشش زنانه وارد مجلس شورای اسلامی شدند، گفت: تروریست ها اکنون در محاصره هستند و تا ساعتی دیگر این مساله به پایان می رسد.

به گزارش ایسنا، سردار حسین ذوالفقاری با اشاره به اینکه چهار تروریست با پوشش زنانه از مسیر محل تردد ارباب رجوع وارد مجلس شدند، اظهار کرد: آنها از همان درب ورودی به نیروهای محافظ تیراندازی کردند و نیروها را هدف قرار دادند، اما نیروهای حفاظت سپاه بلافاصله وارد عملیات شدند و صحن مجلس و کمیسیون ها را کنترل کردند.

وی افزود: تروریست ها ناچارا به مسیر دفاتر نمایندگان رفته و از آنجا افراد را مورد هدف قرار دادند. براساس گزارش اورژانس حدود ۳۰ نفر مجروح شدند و تا این لحظه شهادت دو نفر هم تایید شده است.

۱۴:۲۰

خبرگزاری‌های خارجی: داعش مسوولیت حمله به ایران را به عهده گرفت

برخی رسانه‌ها و خبرگزاری‌های خارجی به نقل از پایگاه خبری رسمی داعش گزارش داده‌اند که این گروه تروریستی مسوولیت حمله به مجلس ایران و حرم امام خمینی (ره) را به عهده گرفته است.

صبح روز چهارشنبه تعدادی تروریست با حمله به مجلس ایران و حرم امام خمینی (ره) اقدام به ایجاد ناامنی در پایتخت کردند که با ورود نیروهای امنیتی و نظامی کشورمان این اقدامات در حال مهار شدن است.

برخی رسانه‌های خارجی از جمله خبرگزاری فرانسه و رویترز اقدام به انتشار بیانیه‌ای از سوی گروه تروریستی داعش کردند که نشان می‌دهد داعش مسوولیت حملات امروز در تهران را به عهده گرفته است.

۱۴:۱۱

اطلاعیه‌های وزارت اطلاعات در سایت واجا منتشر می‌شود / مردم به شایعات توجه نکنند

وزارت اطلاعات از مردم خواسته که به شایعات توجه نکنند.

روابط عمومی وزارت اطلاعات خبر منتشر شده مبنی بر عدم استفاده از وسایل نقلیه عمومی و مترو به نقل از این وزارتخانه را نادرست خواند و تاکید کرد: تمام اطلاعیه‌ها از سایت رسمی واجا منتشر خواهد شد

در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی به نقل از وزارت اطلاعات و با منبع ایرنا آمده است که شهروندان از وسایل نقلیه عمومی و مترو استفاده نکنند.

تاکنون چنین اطلاعیه‌ای از سوی این وزارتخانه صادر نشده است و مردم به شایعات توجه نکنند.

۱۳:۴۰

توضیحات محمدعلی انصاری درباره حادثه تروریستی امروز حرم امام (ره)

سرپرست حرم امام خمینی (ره) حادثه تروریستی صبح امروز در حرم مطهر امام خمینی را تشریح کرد.

توضیحات حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری در این باره به شرح زیر است:

حادثه حرم امام سه مجروح (عوامل انتظامی حرم)، یک شهید (مامور فضای سبز) داشت.

ساعت ۱۰:۴۰ دقیقه دو تروریست از ناحیه غربی حرم قصد ورود به حرم می‌کنند.

هر دو مواد انفجاری به خود وصل کرده بودند و به محض ورود به حرم شروع به تیراندازی کور و بی هدف می کنند.

در همین زمان سه نفر مجروح و یک نفر نیز به شهادت می‌رسند.

در مقابل درب شبستان نیروهای انتظامی به سمت این افراد تیراندازی می کنند که یکی از آنها مقابل درب شبستان منفجر می‌شود.

تروریست دوم فرار می‌کند که او نیز با تیراندازی ماموران به هلاکت می‌رسد و ماموران موفق می‌شوند جلیقه انفجاری او را خنثی کنند.

تروریست ها تعداد زیادی نارنجک و مواد منفجره با خود داشتند.

۱۳:۳۴

تخلیه ساختمان مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کارمندان مجلس و خبرنگاران از ساختمان بهارستان خارج شدند.

با پایان جلسه علنی مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی تحت تدابیر امنیتی از ساختمان مجلس خارج شدند. همچنین نیروهای امنیتی اقدام به تخلیه ساختمان مجلس و خارج کردن کارمندان و خبرنگاران کردند.

یکی از نمایندگان مجلس به خبرنگار ایسنا گفت که یکی از افراد مسلح خود را در طبقه چهارم ساختمان مجلس در بخش دفاتر نمایندگان منفجر کرده است.

به گفته وی کارمندان دفاتر نمایندگان تحت مراقبت امنیتی قرار دارند.

۱۳:۳۲

انتقال ۳۵ مجروح حادثه تیراندازی مجلس و حرم امام به بیمارستان+ اسامی

۳۵ مجروح حادثه تیراندازی امروز در مجلس و حرم امام خمینی (ره) به بیمارستان منتقل شده‌اند.

عباس زارع‌نژاد مشاور وزیر بهداشت و رییس روابط عمومی وزارت بهداشت در این باره گفت: تا این لحظه ۳۵ مجروح این دو حادثه به بیمارستان‌ منتقل شده‌اند که ۱۳ تن از مجروحان به بیمارستان سینا، ۱۱ تن به بیمارستان طرفه، ۵ تن به بیمارستان امام حسین و ۶ تن به بیمارستان هفتم تیر منتقل شده‌اند که مجروحان بیمارستان هفتم تیر در حادثه تیراندازی حرم مطهر امام (ره) دچار مجروحیت شده‌اند.

وی بااشاره به عیادت وزیر بهداشت از مجروحان این حادثه گفت:‌ وزیر بهداشت با حضور در این بیماستان‌ها از نزدیک وضعیت درمانی مجروحان را پیگیری می‌کند.

در حال حاضر نیز وزیر بهداشت در بیمارستان هفتم تیر حضور دارد و از مجروحان عیادت می‌کند. در بیمارستان هفتم تیر مجروحان حادثه تیرانداز در حرم امام خمینی (ره) بستری هستند.

اسامی ۳۱ مجروح و دو کشته حادثه تروریستی به مجلس و حرم مطهر

سازمان اورژانس کشور،‌ اسامی ۳۱ مجروح و دو کشته حادثه تروریستی به مجلس و حرم مطهر به شرح زیر است:
۱- هادی نوری، بیمارستان طرفه
۲- اعظم موسی‌خانی، بیمارستان طرفه
۳- روح الله شجاع‌خلیق، بیمارستان طرفه
۴- عبدالسلیم قازلی، بیمارستان طرفه
۵- جلال عینی، بیمارستان طرفه
۶- مریم رضاخانلو، بیمارستان طرفه
۷- حسین خدایی‌راد، بیمارستان طرفه
۸- علی جاویدیان، بیمارستان طرفه
۹- صحبت آزادی، بیمارستان طرفه
۱۰- مجهول‌الهویه، بیمارستان امام حسین
۱۱- فرهاد ملکی، بیمارستان امام حسین
۱۲- سید عبداله میرحسینی، بیمارستان امام حسین
۱۳- عباس نظریان، بیمارستان امام حسین
۱۴- مرتضی فلاحتی، بیمارستان امام حسین
۱۵- مریم شهریاری، بیمارستان سینا
۱۶- صابر رئیسی، بیمارستان سینا
۱۷- طهمورث سمیعی، بیمارستان سینا
۱۸- تنها شهریاری، بیمارستان سینا
۱۹- جعفر چوپان، بیمارستان سینا
۲۰- ابراهیم وثوق، بیمارستان سینا
۲۱- مرضیه افرازه، بیمارستان سینا
۲۲- ارسلان غلامی، بیمارستان سینا
۲۳- هادی اسکندرلو، بیمارستان سینا
۲۴- مهدی اطهری‌پور، بیمارستان سینا
۲۵- ابراهیم خلف‌کش، بیمارستان سینا
۲۶- مهدی یوسفی، بیمارستان سینا
۲۷- محمد بحشایی، بیمارستان هفتم تیر
۲۸- سعید زیرکی(میرکی)، بیمارستان هفتم تیر
۲۹- مهدی قدرتی، بیمارستان هفتم تیر
۳۰- حسین جعفر عراقی، بیمارستان هفتم تیر
۳۱- یوسف زارعی، بیمارستان ضیائیان

اسامی کشته شدگان این حادثه

۰۱- علی همتی (فوت)، بیمارستان سینا
۰۲- هانیه اکبریان،(فوت) بیمارستان معیری

۱۳:۲۴

در حادثه تیراندازی مجلس هیچ نماینده‌ای صدمه ندیده است

یک عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد که در جریان حادثه تروریستی تیراندازی امروز مجلس به هیچ نماینده‌ای آسیب و صدمه ای نرسیده است.

غلامرضا کاتب در گفت‌وگوی تلویزیونی درباره حادثه تروریستی مجلس گفت: صبح امروز چهار نفر از تروریست های نافهم به بخش اداری مجلس هجوم آوردند. علی رغم اینکه این تروریست ها دست از خون آشامی و شیطنت برنمی دارند اما نمایندگان به روال عادی کار خود در صحن مجلس تا آخرین ساعات کاری پرداختند.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان با صبر و هوشمندی مجلس را اداره کردند، گفت که در همین رابطه طرح الغاء و گزارش کمیسیون صنایع در مورد حادثه معدن یورت مورد بررسی قرار گرفت.

این عضو هیات رئیسه مجلس گفت که در جریان این حادثه هیچ صدمه ای به نمایندگان و همکاران ما وارد نشده است و این حرکات تروریستی با دعای خیر ملت ایران خنثی شد.

کاتب در پایان تاکید کرد: دشمنان انقلاب اسلامی و استکبار جهانی بدانند که با تفکر تروریستی نمی توانند از روحیه ایستادگی و مقاومت ملت ایران و نمایندگان بکاهند.

۱۳:۲۴

سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه و سردار غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین نیز در مجلس حضور یافتند.

۱۳:۱۹

مدیر کل ضد تروریستی وزارت اطلاعات: یکی از تروریست‌ها در مجلس خود را منفجر کرد

مدیر کل ضد تروریستی وزارت اطلاعات اعلام کرد: دقایقی قبل در پی تنگ کردن حلقه محاصره نیروهای حفاظتی و امنیتی در ساختمان اداری مجلس یکی از عوامل این حادثه تروریستی خود را منفجر کرد.

۱۳:۱۱

سردار جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران نیز ظهر امروز در بین نمایندگان مجلس در سالن آفتاب حضور یافت.

۱۳:۱۰

توضیحات لاریجانی درباره حادثه صبح امروز مجلس

رئیس مجلس شورای اسلامی توضیحاتی را درباره حادثه تیراندازی صبح امروز مجلس ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در پایان جلسه علنی گفت: امروز صبح چند تن از تروریست‌های بزدل اقدامات سبکی را انجام دادند که با آنها برخورد جدی شد و نمایندگان در این مسیر با آرامش کارشان را انجام دادند.

وی خاطرنشان کرد: موضوع جزئی است و تروریست‌ها دنبال مسأله سازی هستند و از آنجایی که ایران یک قطب در مبارزه با تروریسم است می‌خواهند خدشه وارد کنند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: نیروهای امنیتی برخورد خواهند کرد و مشکل حل خواهد شد.

۱۳:۰۲

محاصره تروریست‌ها در مجلس ادامه دارد

مدیر کل ضد تروریستی وزارت اطلاعات، تعداد عملیات‌های تروریستی که قرار بود امروز در تهران را انجام شود را سه عملیات اعلام کرد.

مدیر کل ضد تروریستی وزارت اطلاعات اعلام کرد صبح امروز ۹۶/۳/۱۷ چند تیم تروریستی در شهر تهران اقدام به حملات تروریستی کردند که عوامل یکی از آنها قبل از هرگونه اقدامی دستگیر شدند.

وی ادامه داد: دو تیم دیگر یکی حرم امام (ره) و دیگری ساختمان مجلس شورای اسلامی را مورد حمله قرار دادند که با هوشیاری ماموران حرم امام (ره)، یک فرد انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر خود را منفجر کرد.

مدیر کل ضد تروریستی وزارت اطلاعات همچنین خاطرنشان کرد: تیم دیگر در میدان بهارستان اقدام به تیراندازی به مراجعین به یکی از ساختمان‌های اداری مجلس را کرده است که تیم مورد نظر تحت محاصره قرار دارد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: اطلاعات دقیق درباره این حادثه تروریستی متعاقبا اعلام می‌شود.

۱۳:۰۰

دقایقی پیش صدای انفجاری نیز در مجلس شنیده شد که گفته می شود این صدا از دفاتر نمایندگان است. گوینده اخبار شبکه خبر نیز گفت که یک مقام وزارت اطلاعات تایید کرده که لحظاتی پیش یکی از حمله کنندگان خود را منفجر کرده است.

۱۲:۵۷

نمایندگان به آرامی در حال خروج از صحن هستند

صبح امروز حادثه تیراندازی در مجلس رخ داد و به موجب آن برای حفظ امنیت جان نمایندگان، درب صحن علنی به روی آنها بسته شد. اما دقایقی پیش به دلیل کنترل فضا و شرایط، نمایندگان به آرامی درحال خروج از صحن هستند.

معمولا همیشه درهای صحن مجلس برای تردد نمایندگان علیرغم برگزاری جلسه علنی باز است اما به دلیل شرایط اضطراری امروز این درها بسته شد و اکنون تنها یک در باز شده است.

۱۲:۴۶

وکیلی: مردم به شایعات توجه نکنند

یک عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که تروریست‌های مسلح در محاصره نیروهای امنیتی قرار گرفته‌اند.

محمدعلی وکیلی اظهار کرد: صبح امروز چند تروریست به ساختمان اداری مجلس حمله کردند که با برخورد قاطع نیروهای مدافع مواجه شده و به محاصره نیروهای امنیتی درآمدند.

وی به نمایندگی از هیأت رئیسه مجلس گفت:‌ مردم به شایعات توجه نکنند، اخبار تکمیلی از طریق مجلس به اطلاع مردم خواهد رسید.

۱۲:۴۰

حضور دادستان تهران در محل حادثه تیراندازی در مجلس

به گزارش ایسنا، عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران به همراه یکی از معاونان خود در محل حادثه تیراندازی در مجلس حضور یافت.

۱۲:۲۸

یک نماینده مجلس همچنین از گروگان‌گیری در این حادثه خبر داد.

۱۲:۱۸

اخبار ضد و نقیض رسانه‌های مختلف مورد تایید نیست

مدیر کل روابط عمومی مجلس شورای اسلامی هرگونه اخبار ضد و نقیضی که رسانه های مختلف درباره حوادث تیراندازی امروز در مجلس منتشر می‌شود را مورد تایید ندانست.

مهدی کیایی با تاکید بر این نکته که تدابیر شدید امنیتی در مجلس حاکم و همه چیز تحت کنترل است، گفت: کار مجلس با روال عادی در حال پیش رفتن است.

وی گفت: هیچ کدام از اخبار ضد و نقیضی که رسانه های مختلف درباره این حادثه منتشر می‌کنند، مورد تایید نیست و اخبار رسمی متعاقبا اعلام خواهد شد.

۱۱:۴۰

نیروهای امنیتی مشغول متفرق کردن مردم از اطراف ساختمان مجلس هستند.

۱۱:۳۲

نماینده‌ای مجروح نشده است / افراد مسلح خود را در دفاتر نمایندگان محبوس کرده‌اند

یک عضو هیأت رئیسه مجلس با تشریح حادثه صبح امروز تیراندازی مجلس گفت که در حال حاضر افراد مسلح خود را در دفاتر نمایندگان محبوس کرده‌اند و سیستم‌های امنیتی و حفاظت مجلس در تلاش برای دستگیری آنها هستند.

اکبر رنجبرزاده در توضیح حادثه صبح امروز تیراندازی مجلس گفت: امروز چهار نفر از افراد ناشناس از درب شمال مجلس به صورت مسلح وارد ساختمان شده و در ابتدای ورود به مراجعه‌کنندگان و محافظات درب شمال تیراندازی کردند که تعدادی نیز مجروح شدند.

به گفته وی، تیراندازی‌ها به سمت اندام تحتانی بوده و بعد از آن وارد ساختمان دفاتر نمایندگان مجلس شده و آنجا نیز تعدادی از افراد را مجروح کردند.

این عضو هیات رئیسه مجلس گفت که تاکنون گزارشی از کشته شدن و به شهادت رسیدن فردی به ما نرسیده است اما تعدادی از افراد مجروح شده‌اند.

رنجبرزاده تأکید کرد که کسی از نمایندگان مجروح نشده است، همه نمایندگان در صحن هستند و صحن مجلس در وضعیت عادی به برنامه قانون‌گذاری می‌پردازد.

وی گفت: در حال حاضر افراد مسلح خود را در دفاتر نمایندگان محبوس کرده‌اند و سیستم‌های امنیتی و حفاظتی مجلس در تلاش برای دستگیری آنها هستند.

۱۱:۲۸

تدابیر شدید امنیتی در خیابان‌های منتهی به مجلس

خیابان‌های منتهی به ساختمان مجلس شورای اسلامی در بهارستان تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دارد.

پس از حادثه تیراندازی صبح امروز در مجلس شورای اسلامی از عبور و مرور خودروها در خیابان منتهی به مجلس شورای اسلامی جلوگیری می شود. همچنین اجازه تردد عابران پیاده نیز در محوطه مجلس و خیابان های اطراف آن داده نمی‌شود.

دقایقی پیش دو آمبولانس وارد مجلس شورای اسلامی شدند و همچنین نیروهای یگان ویژه به سمت ساختمان مجلس شورای اسلامی در حرکت هستند.

۱۱:۲۴

امنیت در مجلس برقرار است

مدیرکل روابط عمومی مجلس گفت: نیروهای امنیتی درحال برقراری امنیت در مجلس هستند و جلسه علنی در حال انجام است.

مهدی کیایی مدیرکل روابط عمومی مجلس گفت که نیروهای امنیتی در حال برقراری آرامش و امنیت در مجلس هستند.

۱۱:۱۹

اعزام ۱۷ آمبولانس به مجلس و حرم امام (ره)

پس از اعلام دو حادثه تیراندازی در حرم امام و مجلس شورای اسلامی، اورژانس تهران مجموعا ۱۷ دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به این دو محل اعزام کرد.

در پی حادثه تیراندازی امروز در مجلس شورای اسلامی، اورژانس تهران برای رسیدگی به وضعیت مصدومان احتمالی ۹ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به ساختمان مجلس اعزام کرد.

براساس اعلام مرکز اورژانس، همچنین دقایقی پس از این حادثه خبر تیراندازی در حرم امام خمینی (ره) اعلام شد که در پی آن نیز تاکنون ۶ دستگاه آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شده است.

همچنین احتمال دارد براساس گزارش‌های دیگر از این دو حادثه، اورژانس تهران آمبولانس و یا تجهیزات دیگر را به محل حادثه اعزام کند.

۱۱:۱۷

یکی از ضاربان حادثه تیراندازی مجلس دستگیر شد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از دستگیری یکی از تیراندازان حادثه تیراندازی خبر داد.

سیدحسین نقوی حسینی اظهار کرد: در جریان حادثه تیراندازی صبح امروز مجلس یک نفر از چهار فرد مسلح دستگیر شدند و ۸ نفر نیز مجروح شدند.

وی گفت که صبح امروز چهار فرد مسلح وارد مجلس شدند که در حال حاضر سه نفر در طبقات و دفاتر نمایندگان هستند و یکی از این افراد دستگیر شده است.

یک نماینده مجلس با تایید حادثه تیراندازی گفت که افراد مسلح دقایقی بعد از تیراندازی در دفاتر نمایندگان هستند و محاصره شده اند اما اوضاع تحت کنترل است.

۱۰:۴۵

بلافاصله بعد از این حادثه از خروج نمایندگان از صحن مجلس و خروج خبرنگاران نیز جلوگیری شد و درهای ورودی و خروجی مجلس بسته شدند.

یک نماینده مجلس تایید کرد که بر اساس مشاهدات یک نماینده مجلس یکی از نیروهای حفاظت مجلس شهید شد.

براساس مشاهدات خبرنگار ایسنا فرد یا افراد مسلح به سمت جایگاه خبرنگاران در بیرون از سمت مجلس نیز تیراندازی کرده اند که این امر باعث هدایت خبرنگاران به سمت داخل صحن شده و درهای صحن مجلس به روی خبرنگاران بسته شده و آنها نمی توانند از صحن خارج شوند.

۱۱:۰۶

تیراندازی و انجام عملیات انتحاری در حرم امام (ره)

پیش از ظهر امروز صدای تیراندازی در ضلع غربی محوطه حرم امام خمینی (ره) شنیده شد که به دنبال آن برخی از انجام عملیات انتحاری در محل خبر دادند.

هنوز خبری از تعداد مهاجمان و مجروحان احتمالی منتشر نشده است.

به گفته برخی منابع آگاه در حرم امام خمینی (ره)، یکی از مهاجمان خود را منفجر کرد.

۱۲:۰۷

جزئیات جدید از حادثه تروریستی حرم امام (ره)

جزئیات تازه‌ای از حادثه تروریستی حرم امام خمینی (ره) منتشر شد.

پس از وقوع تیراندازی و انفجار در حرم امام (ره) مسئولان ستاد بحران و جمعی از گارد امنیتی نیروی انتظامی و سپاه پاسداران در محل حاضر شدند و اجازه ورود و خروج هیچ کس را از داخل حرم به بیرون از آن را نمی‌دهند. همچنین نیروهای امنیتی از عکسبرداری و فیلمبرداری خبرنگاران نیز ممانعت می‌کنند.

گفته شده است محل وقوع حادثه، صحن سیدمصطفی خمینی بوده است.

در حال حاضر نیروهای امنیتی در محل صحن حاضر هستند و گفته می‌شود جسد فردی که خود را منفجر کرده است نیز هنوز از محل خارج نشده است.

۱۱:۵۷

جلسه فوق‌العاده امنیتی در تهران

وزیر کشور دستور تشکیل جلسه فوق‌العاده امنیتی در تهران داد.

رحمانی فضلی دستور تشکیل جلسه فوق العاده امنیتی در تهران برای رسیدگی به حادثه حمله به مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی (ره) داد.

۱۱:۳۴

احتمال تشکیل جلسه شورای تامین استان تهران

وزیر کشور با اشاره به حوادث تیراندازی اخیر در مجلس و حرم امام اعلام کرد که شاید جلسه شورای تامین استان تهران تشکیل شود.

به گزارش ایسنا، رحمانی فضلی پیش از ظهر امروز با اشاره به حوادث تیراندازی اخیر در مجلس و حرم امام گفت: شاید جلسه شورای تامین استان تهران تشکیل شود.

وی درحالی که ساختمان دولت را با سرعت ترک می‌کرد گفت که برای پیگیری مسئله می‌رود.

ادامه دارد…

سرخط اخبار:

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین، عوامل تیراندازی در مجلس در میان معترضان تعاونی کاسپین بودند. رفتند به سمت مجلس با تیراندازی رفته‌اند. یکی برگشته و به سه نفر از مردم عادی تیراندازی کرده‌اند. / خبرآنلاین

ماموران در حال خنثی‌سازی یک بمب در حرم امام خمینی هستند. / ایلنا

مدیر روابط عمومی حرم امام: فردی دارای کمربند انفجاری در ضلع‌ غربی حرم پس از شلیک 2 تیر، اقدام به انفجار خود کرد. / ایرنا

یکی از مهاجمان تیراندازی به مجلس عامل انتحاری است که در محاصره نیروهای امنیتی است. / فارس

ورود نیروهای عملیات ویژه نوپو به مجلس شورای اسلامی. تیراندازی ادامه دارد. خبرنگار نظر از مقابل مجلس گزارش می‌دهد تیراندازی مداوم در دفتر کار نمایندگان مجلس ادامه دارد. / نظر

تروریست‌ها راه ورود به صحن مجلس را گم کردند! حشمت الله فلاحت پیشه عنوان کرد: مهاجمین می خواستند به سمت صحن بیایند اما راه را گم کردند و اشتباهی رفتند./ میزان

وزیر کشور دستور برگزاری جلسه فوق‌العاده امنیتی را صادر کرد.این خبر را روح‌الله جمعه‌ای، مشاور رسانه‌ای وزیر کشور اعلام کرد./ دیده‌بان دولت

هرگونه تحرک مشکوک را به ۱۱۳ گزارش دهید. وزارت اطلاعات: درصورت دیدن فعالیت ویااشخاص مشکوک به تروریست درمحلی که هستید با شماره 113 وزارت اطلاعات تماس بگیرید.

فردی که در حرم ⁧ امام خمینی ⁩ خود را منفجر کرده یک زن بوده است./ ایران

یکی از تروریست ها به هلاکت رسید. یک منبع اگاه به ایلنا گفت یک نفر از حمله کنندگان توسط نیروهای ناجا به هلاکت رسیده و نفر دیگر همچنان در حال تیراندازی است. / ایلنا

بیش از سه نفر در حادثه تیراندازی مجلس شهید شده‌اند./ ایلنا

تعداد کشته‌شدگان تیراندازی مجلس به ۲ نفر رسید. در حادثه تیراندازی مجلس شورای اسلامی تاکنون ۱۰ نفر مجروح شده‌اند/نیروهای حفاظت با جلیقه‌های ضد گلوله در حال تامین امنیت هستند اما اجازه خروج از مجلس به هیچ عنوان داده نمی‌شود. / فارس

دومین عامل انتحاری در حرم امام خمینی(ره) که شش نارنجک جنگی همراه خود داشته است و در حین انجام عملیات خود با شلیک نیروهای امنیتی به سرش به هلاکت رسید. / میزان

7 شهید و 4 گروگان در مجلس. منابع خبری به خبرنگار تسنیم مستقر مجلس گفته‌اند: تاکنون در عملیات تروریستی در مجلس، 7 نفر به شهادت رسیده‌اند و هم‌اکنون 4 نفر نیز در طبقات بالایی گروگان گرفته شده اند. / تسنیم

خبرنگار عصر ایران از محل حادثه تروریستی مجلس خبر می دهد که تیراندازی همچنان ادامه دارد. / عصر ایران

تیم رهایی گروگان سپاه با نفوذ به میان تروریست‌ها در داخل مجلس، موفق شدند یکی از 4 تروریست را به هلاکت برسانند. این خبر توسط هیچ مقام رسمی‌ای تایید نشده است./ تسنیم

با هماهنگی نیروهای حفاظت مجلس و برقراری امنیت، نمایندگان مجلس در حال خروج از صحن هستند/ دوتن از مهاجمان در یکی از طبقات مجلس در محاصره نیروهای انتظامی و امنیتی هستند/ فارس

مهاجمان ۴ نفر هستند که در طبقه چهارم ساختمان دفتر نمایندگان محاصره شده‌اند و گلوله‌هایشان روبه پایان است. گفته می‌شود جلیقه انتحاری هم همراه خود دارند و احتمالا با پایان تیرهایشان خود را منفجر کنند. / مهر

نیرو‌های رهایی گروگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامى موفق شدند ۲ تروریست‌ را در حرم امام بازداشت کند/ تسنيم

برخی منابع خبری می‌گویند عامل انتحاری مجلس خود را در طبقه چهارم منفجر کرد / مهر

تروریست‌ها پنجره‌های اتاق‌های طبقه چهارم را باز کرده و به مردم حاضر در خیابان تیراندازی کرده‌اند که در جریان این تیراندازی‌ها ۸ نفر مجروح شده و دو نفر به شهادت رسیدند. / مهر

وزارت اطلاعات: حملات مجلس و حرم امام، تروریستی بود / خبرآنلاین

تلاش نیروهای امنیتی این است که با کمترین مشکل و آسیب مساله را حل کنند و مهاجمین را هم زنده دستگیر کنند تا ریشه و عوامل پشت صحنه حادثه کشف شود. / مهر

یک نفر دیگر هم اکنون خود را در حرم امام منفجر کرد. /ایلنا

تدابیر ویژه امنیتی در صدا و سیما. به دنبال حوادث تروریستی امروز تهران، تدابیر ویژه امنیتی در ساختمان جام جم و حوالی آن اعمال شده است. / دیده‌بان دولت

ادامه تیراندازی‌ها از ساختمان ملاقات مردمی در میدان بهارستان. همه مغازه‌های اطراف مجلس تعطیل شده‌اند. / عصر ایران

گلوله تفنگ کلاشینکف تروریست‌ها تمام شده و اکنون با سلاح کمری در حال شلیک هستند. / مهر

مدیر کل ضد تروریستی وزارت اطلاعات دقایقی قبل: در پی تنگ کردن حلقه محاصره نیروهای حفاظتی و امنیتی در ساختمان اداری مجلس یکی از عوامل این حادثه تروریستی خود را منفجر کرد. / ایسنا

در پی بروز برخی شایعات و اخبار منابع غیر موثق مبنی بر انفجار انتحاری دوم در اطراف حرف مطهر حضرت امام ،بدینوسیله این خبر تکذیب می‌شود./ جماران

ایستگاه مترو بهارستان ( نزدیک به مجلس ) بسته شد. / عصر ایران

احمد علیرضابیگی در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: همسر و دختر نماینده شهرضا و همسر نماینده مبارکه در دفاتر نمایندگان در چنگال افراد مسلح قرار دارند./ مهر

با تلاش نیروهای امنیتی، افتخاری نماینده فومن و همسران سمیه محمودی نماینده شهرضاوفاطمه سعیدی نماینده مبارکه که در دفتر حضور داشتند، ازساختمان خارج شدند. / نظر

هم‌اکنون سید حسن خمینی در حرم مطهر امام خمینی حضور یافت./ جماران

هر چهار تروریست مهاجم به ساختمان مجلس توسط نیروهای امنیتی کشته شدند/ ایران

سرپرست اورژانس کشور به میزان خبر داد: تاکنون 12 نفر در عملیات های تروریستی تهران به شهادت رسیدند/ میزان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.