خبر مهم:

کد مطلب: ۲۷۳۶۳۵

تانکرهای سوخت بار دیگر در کردستان حادثه‌ساز شدند

چهار روایت از حادثه مرگبار اتوبوس سنندج

چهار روایت از حادثه مرگبار اتوبوس سنندج

به محض خروج از ترمینال یک تانکر سوخت با پلاک کرمانشاه از پشت به اتوبوس برخورد کرد که همزمان با صدای انفجار تانکر سوخت، اتوبوس نیز دچار حریق شد.

تانکرهای سوخت بار دیگر در کردستان حادثه‌ساز شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اواخر وقت دیشب خبری در فضای مجازی مبنی بر تصادف یک کامیون با اتوبوس در سنندج منتشر شد که حاکی از کشته شدن چندین نفر داشت.

خبرگزاری فارس داستان را اینگونه روایت کرده: تانکر حامل سوخت که از بلوار دکتر حسینی به سمت پایین در حال حرکت بود در جلو ترمینال با یک دستگاه اتوبوس برخورد کرد و بعد از انفجار موجب آتش‌سوزی اتوبوس و کشته شدن چند سرنشین اتوبوس شد.

آنگونه که فارس گزارش داده است در صورت وضعیت این اتوبوس 11 مسافر درج شده است که بنابر گفته یکی از عوامل ترمینال سنندج، در هنگام خروج، سه مسافر دیگر سوار شده‌اند.

خبرگزاری تسنیم نیز در روایتی نسبتا مشابه با فارس می‌نویسد: حدود ساعت 12 شب گذشته یک دستگاه اتوبوس «دیدار سیرگیتی» به قصد تهران، از ترمینال سنندج خارج شده بود که به محض خروج از ترمینال، یک تانکر حامل سوخت از پشت به اتوبوس برخورد کرد و اتوبوس دچار حریق شد.

آنگونه که رسانه‌ها روایت کرده‌اند کامیون مذکور حامل قیر بوده و در اثر برخورد با اتوبوس منفجر شده است.

فارس و تسنیم هر دو تعداد کشته‌شدگان این حادثه را 13 نفر اعلام کرده‌اند. اما به محض وقوع حادثه و اعلام وجود یک کامیون در این حادثه، برخی خبرها در فضای مجازی مبنی بر عراقی بودن این کامیون سوخت منتشر شد. موضوعی که یکی از دو راننده اتوبوس مذکور که جان سالم به در برده بود آن را تکذیب کرد.

فارس می‌نویسد: چیاکو کریمی یکی از دو راننده اتوبوس که در بیمارستان کوثر سنندج بستری شده است در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار کرد: به محض خروج از ترمینال یک تانکر سوخت با پلاک کرمانشاه از پشت به اتوبوس برخورد کرد که همزمان با صدای انفجار تانکر سوخت، اتوبوس نیز دچار حریق شد.

خبرگزاری مهر نیز از اعلام سه روز عزای عمومی در استان کردستان خبر داده است. این خبرگزاری جزئیات دقیق‌تر وقوع حادثه را از زبان یکی از دو راننده اتوبوس که جان سالم به در برده است اینگونه روایت می‌کند: اتوبوس برای سوار کردن مسافر پشت یک دستگاه وانت توقف کرد که ناگهان همزمان با برخورد تانکر با اتوبوس صدای انفجار بلند شد و تانکر و اتوبوس به صورت همزمان دچار حریق شدند.

صالح زندی یکی از مسئولان آتش‌نشانی سنندج در گفتگو با مهر می‌گوید: در این حادثه دو دستگاه خودروی وانت پیکان و خودرویی که قابل شناسایی نبود قربانی حادثه شدند. زندی با بیان اینکه ۱۸ هزار لیتر مواد سوختی در این حادثه سوخت، گفت: ۱۳ جسد تحویل نیرو های اورژانس داده شد که ۱۲ نفر آن مربوط به اتوبوس و یک نفر آن مربوط به نفت کش است

وی در گفتگو با مهر گفت: در جریان این حادثه راننده و شاگرد راننده اتوبوس نجات پیدا کرده اند.

اما خبرگزاری ایسنا در روایت این حادثه می‌نویسد: تا لحظه ارسال خبر، آمار دقیقی از تعداد جانباختگان این حادثه گزارش نشده است، اما آمار غیررسمی و برخی مسئولان ترمینال سنندج، از کشته شدن ۲۰ نفر از سرنشینان اتوبوس خبر می‌دهد. این موضوع از سوی منابع بیمارستانی و اورژانس تایید نمی‌شود.

آنگونه که ایسنا روایت کرده اتوبوس مذکور متعلق به شرکت «دیدار سیر گیتی» بوده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.