کد مطلب: ۱۵۰۴۳۶

رئیس خانه صنعت و معدن:

حادثه معدن یورت به دلیل قدیمی بودن ماشین‌آلات بود

حادثه معدن یورت به دلیل قدیمی بودن ماشین‌آلات بود

رئیس خانه صنعت و معدن: فقط ۵ درصد واحدهای صنعتی با ظرفیت کامل کار می‌کنند.

رئیس خانه صنعت و معدن، در خصوص وضعیت بخش معدن در چهار سال اخیر گفت: در بخش معدن متاسفانه تحرک چندان مثبتی در این چهار سال صورت نگرفت، در صورتی که کارشناسان معتقدند صنایع معدنی ما به راحتی می‌تواند جایگزین نفت شود اما به دلیل ماشین‌آ‌لات فرسوده و خارج از رده بودن و نبود آموزش به روز نتوانستیم تحرک مثبتی در معدن داشته باشیم.

سهل‌آبادی ادامه داد: دلیل اصلی حادثه معدن زمستان یورت گلستان، قدیمی‌ بودن ماشین‌آلات بود. علت دیگر هم عدم دریافت حقوق بود و دغدغه‌های روحی و روانی کارگران باعث شده بود تا تمرکز لازم را نداشته باشند.

رئیس خانه صنعت و معدن در خصوص آمار ارائه شده پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی گفت: عمده وام‌هایی که گرفته شده برای استمهال بدهی‌های قبلی بوده، تولیدکننده مجبور شده است برای دیون و بهره‌های بانکی این وام را بگیرد و مستقیم به طلبکاران بدهد و در واقع هیچ اثر توسعه‌ای برای واحدهای تولیدی نداشته است.

وی ادامه داد: دولت بعدی باید برای رد دیون فکری بکند. در واقع تسهیلات بار مضاعف بهره‌ای است که بر روی دوش تولیدگران سنگینی خواهد کرد. لازم است این را بگویم همان طور که همه می‌دانند سود واقعی وام‌های دریافتی ۲۴ درصد است و زمانی که موعد پرداخت آن می‌رسد بهره مرکب اعمال می‌شود که این نوع بهره نه شرعی و نه قانونی است. حرف ما این است بگذارید صنعت جان بگیرد، سپس از آن مالیات بگیرید.

سهل‌آبادی ادامه داد: وقتی رکود در بازار است تولیدکننده مجبور است محصولات خود را طولانی‌مدت بفروشد و نمی‌تواند هر سه ماه ارزش افزوده پرداخت کند. از طرف دیگر وقتی قیمت ارز مدت‌ها ثابت بماند تولیدکنندگان آسیب می‌بینند و فیض آن را قاچاقچیان می‌برند.

وی ادامه داد: به پیمانکارانی که از دولت طلب دارند برگه‌های اعتباری داده‌اند اما جالب اینجاست که هیچ بانکی حاضر نیست این برگه‌ها را به عنوان ضمانت‌نامه قبول کند. در صورتی که این برگه‌ها به عنوان پول نقد به پیمانکاران داده شده است. امروز کارخانه‌هایی که با ظرفیت کامل کار می‌کنند زیر ۵ درصد است و ۲۰ هزار پرونده تامین اجتماعی در دادگاه‌ها وجود دارد. امروز علاوه بر تولیدگران خانواده‌های آنها نیز در حال تاوان پس دادن هستند.

منبع: ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.