کد مطلب: ۱۹۱۶۹۴

حال صنعت ابزارآلات در ایران خوب نیست

حال صنعت ابزارآلات در ایران خوب نیست

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت ایران‌پتک ضمن بیان اینکه حال و روز صنعت ابزارآلات در کشور خوب نیست، گفت: این صنعت از چالش‌ها و تنگناهای بسیار جدی رنج می‌برد.

محمدرضا رمضانی افزود: ابزارآلات امروزه به عنوان یک صنعت مادر در جهان شناخته می‌شود چرا که بدون ابزار مناسب نمی‌توان محصولی را تولید و به بازار مصرف عرضه کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی همچنین بر ضرورت حمایت همه جانبه از صنعت ابزارآلات تاکید کرد و اظهارداشت: این صنعت در اشتغال افزایی، توسعه صنعتی، تولید استاندارد و مصادیقی از این نوع در کشور بسیار نقش‌آفرین است.

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت ایران‌پتک گفت: در حال حاضر بخش عمده مواد اولیه مورد نیاز این صنعت به‌صورت داخلی و مقدار کمی از خارج وارد می‌شود.

وی در ادامه افزود: مواد اولیه خاص مورد نیاز این صنعت به‌صورت واردات از کشورهای جهان به ویژه چک و آلمان تامین می‌گردد.

رمضانی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن معرفی شرکت ایران پتک اظهارداشت: شرکت مزبور در سال 1363 تاسیس و نخستین تولید این مجموعه پس از 11 سال وقفه در سال 1374 به بازار مصرف عرضه شد.

وی همچنین گفت: در حال حاضر بیش از یک هزار سایز ابزارآلات در 15 گروه تخصصی در این شرکت تولید می‌شود. قائم‌مقام مدیرعامل شرکت ایران پتک تعداد پرسنل واحد مزبور را 330 نفر اعلام کرد و افزود: این کارخانه در شهرک صنعتی شماره یک شهرستان اراک استان مرکزی واقع شده است.

وی تصریح کرد: محصولات این شرکت شامل انواع چکش، آچار، انبر قفلی، قیچی‌های مفتول بر، سوهان، سنبه‌های حکاکی و موارد مشابه دیگر است.

رمضانی محصولات آموزشی برای کودکان و نوجوانان را از جمله گروه‌های تولیدی این شرکت دانست و یادآورشد: هدف از ایجاد این گروه فرهنگ سازی و آشنایی بیشتر نسل جوان جامعه از سنین پائین با حوزه صنعت است.

منبع: رادیو اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.