کد مطلب: ۲۱۴۹۸۴

حدود ۲۰۰ هزار شغل در روستاها ایجاد شد

حدود ۲۰۰ هزار شغل در روستاها ایجاد شد

رضوی گفت: پارسال 159 هزار شغل پایدار روستایی و عشایری در روستاها ایجاد شد که این رقم امسال به مرز ۲۰۰ هزار شغل خواهد رسید.

رضوی در خصوص وضعیت توسعه روستاها تصریح کرد: از سال 1393 متوجه شدیم باوجود انجام کارهای زیرساختی مانند جاده، آب لوله کشی و فضای آموزشی و گازرسانی به روستاها، روستاییان برای ماندن در روستاها اقناع نیستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی ادامه داد: نبود اشتغال، کمی درآمد خانوار روستایی و تبعیض در خدمات میان شهرنشینان و روستانشینان و عشایر از عللی بود که روستاییان را به مهاجرت به شهرها تشویق می‌کرد به همین علت به طور جدی به اشتغال و توانمندسازی روستاییان پرداخیتم.

رضوی با بیان اینکه جمعیت عشایر و روستایی کشور 20 میلیون و 760 هزار نفر است، گفت: بیشتر این جمعیت، شاغل در کشاورزی، دامداری، صنایع دستی و برخی صنایع تبدیلی و قطعه سازی خودرو و مانند آن هستند اما درآمد آن‌ها پایین و حدود 40 درصد درآمد خانوار شهری است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری گفت: روستاییان متاسفانه دانش تجاری و بازرگانی کافی ندارند و این یکی از مشکلات اصلی آن‌هاست که در این باره آموزش‌های مهارتی را برای روستاییان و عشایر برنامه ریزی کردیم و می‌خواهیم از فضای مجازی برای فروش کالاهای آنها اقدام کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.