کد مطلب: ۱۱۸۴۰۰

حذف صفر از پول ملی تجربه موفق سایر کشورهاست

حذف صفر از پول ملی تجربه موفق سایر کشورهاست

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: اگرچه حذف صفر در کشورهای دیگر تجربه‌ای موفقیت‌آمیز بوده، اما انجام این مهم در کشور مستلزم مطالعه مشترک بین بخش‌های خصوصی، دانشگاهی و دولتی است. غلامحسین شافعی  در رابطه با حذف صفر از پول ملی و اثر آن بر اقتصاد و تورم کشور، گفت: این تجربه در سایر کشورها از

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: اگرچه حذف صفر در کشورهای دیگر تجربه‌ای موفقیت‌آمیز بوده، اما انجام این مهم در کشور مستلزم مطالعه مشترک بین بخش‌های خصوصی، دانشگاهی و دولتی است.
غلامحسین شافعی در رابطه با حذف صفر از پول ملی و اثر آن بر اقتصاد و تورم کشور، گفت: این تجربه در سایر کشورها از جمله ترکیه تجربه‌ای موفقیت‌آمیز بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه حذف صفر از پول ملی به لحاظ روانی اثراتی خواهد داشت، افزود: در مورد زمان مناسب برای اجرای آن باید مطالعات بیشتری انجام شود.

وی تصریح کرد: برای انجام چنین کاری باید دامنه بحث آن گسترده‌تر شود و بخش‌های مختلف اقتصادی روی آن مطالعه کنند.

به گزارش فارس،شافعی در پاسخ به این سؤال که نظر بخش خصوصی (اتاق ایران) در رابطه با تأثیر حذف صفر بر اقتصاد چیست، گفت: بخش خصوصی هنوز مطالعه‌ای در این زمینه انجام نداده است، اما اعتقاد ما بر این است که بخش‌ خصوصی، دانشگاهی و دولتی به صورت سه جانبه باید روی این مسئله مطالعه و تحقیق کنند و به یک نقطه مشترک برسند و برای اجرای حذف صفر از پول ملی براساس مطالعات این سه بخش و در زمان مناسب اقدام شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.