خبر مهم:

کد مطلب: ۵۷۵۳۶۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

چرا باید درخواست فروش سهام عدالت را حذف کنیم؟

چرا باید درخواست فروش سهام عدالت را حذف کنیم؟

زمزمه‌هایی برای آغاز فروش سهام عدالت وجود دارد و به نظر می‌رسد همه‌ سهامدارانی که درخواست فروش سهامشان را داده‌اند باید درخواستشان را حذف کنند. علت چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، برای دارندگان سهام عدالت خبر «آغاز فروش سهام عدالت از شنبه ششم شهریور» بهترین خبر بود، فروش سهامی که از مرداد پارسال با سقوط شاخص کل بورس متوقف شد. اما این خبر تکذیب شد و قرار نیست از امروز سهام عدالتی فروخته شود.

با وجود تکذیب این خبر، اما زمزمه‌های آغاز فروش سهام عدالت در آینده نزدیک شنیده می‌شود. در این شرایط حذف درخواست‌های قبلی سهامداران ضروری به نظر می‌رسد.

باید درخواست‌های فروش قبلی را حذف کنیم؟

درخواست‌های فروش سهام عدالت با توجه به قیمت روز ثبت می‌شود. یه طور مثال فردی در زمستان سال گذشته درخواست خود را ثبت کرده، اگر در این هفته فروش سهام عدالت شروع شود سهام این سهامداران به قیمت زمستان فروخته می‌شود نه به قیمت امروز.

حذف درخواست فروش سهام عدالت از این جهت مهم است که بورس در ماه‌های اخیر رشد کرده، شاخص کل که تا یک میلیون ۱۰۰ هزار واحدی افت کرده بود این روزها در حال نزدیک شدن به کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی است.

شاخص کل بورس در ابتدای خرداد به پایین سطح خود یعنی یک میلیون و ۹۵ هزار واحدی رسید، در این زمان ارزش سبد سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی به ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده بود، همچنین ارزش ۶۰ درصد سهام عدالت قابل فروش پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود.

حالا که شاخص در حال رسیدن به سطح یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی است، ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی حدود ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که ارزش ۶۰ درصد آن هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

در مجموع اگر سهامداران که در خرداد درخواست فروش ۶۰ درصد سهامش را ثبت کرده‌اند و آن را حذف نکنند، با آغاز فروش حدود دو میلیون تومان ضرر می‌کنند.

در این شرایط سهامداران سهام یک میلیون تومانی نیز حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار تومان ضرر می‌کنند.

فروش سهام عدالت در آینده نزدیک

در هفته گذشته شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرد که احتمالا فروش سهام عدالت در آینده نزدیک آغاز شود.

براساس این خبر روابط عمومی سمات، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آن دسته از مشمولان سهام عدالتی که سفارش فروش سهام خود را در ماه‌های گذشته در درگاه‌های الکترونیکی شرکت‌های کارگزاری و یا سیستم بانکی ثبت کرده‌اند اما با توجه به تغییرات قیمتی ایجاد شده از روز ثبت سفارش تاکنون، قصد انصراف دارند، تنها تا پایان هفته جاری ( ۵ شهریورماه ۱۴۰۰) مهلت دارند، سفارش‌های خود را حذف کنند.

براساس این اطلاعیه، اینطور استنباط شد که فروش سهام عدالت از امروز آغا می‌شود، اما

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار این خبر را رد کرد. اما پارچینی از تقاضا برای شرکت‌های حاضر در سبد سهام عدالت خبر داد که با با توجه به شفاف شدن وضعیت حاکم بر اقتصاد و فضای سیاسی کشور، در آینده امکان فروش سهام عدالت وجود دارد. اما آغاز فروش سهام عدالت به شرایط حاکم بر بازار به صورت بلوکی است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مبین

    سلام دوسال سهام آزادسازی کردم اسالم برافروخته گذاشتم بورس هنوز خبری نشده چه موقع میتوانم بفروشم لطفا راهنمایی کنید

  • ناشناس

    سلام دوسال سهام آزادسازی کردم اسالم برافروخته گذاشتم بورس هنوز خبری نشده چه موقع میتوانم بفروشم لطفا راهنمایی کنید

  • عاطفه بهادرزاده

    سلام اقای رئیسی توروخدا اذیت نکنید مردم شما ک بدتر از طالب های افغانستان کردن واقعا دیگه اینم ظلم برای مردم یا واقعا از همه مردم سهام شونو بخرید یا ک دیگه اصِلا حرف شونو نزنید اونی ک ب فروش میزاره واقعا نداره ک این کار رو میکنه!!!من ک دیگه رد دادم

  • ناشناس

    تجارت نیوز عزیزم اشتباه به اطلاعتون رسوندن.
    سفارش فروش حتی دو سال هم ازش بگذره به قیمت روز معامله میشه نه قیمت دوسال پیش.

  • ناشناس

    سهام عدالت نوش دارو بعداز مرگ سهراب….بیچاره مردم قشر ضعیف و روستایی ..چقدر ما بیچاره هستیم .حقوق کارگری بالا رفتن اجاره وپول پیش خانه .خجالت آور اینجا هست که اینها از اسلام میگویند خدا پیر پیغمبر .ولی ذرهی بوی عدالت .رحم .انصاف ندارند ندارند ندارند

  • ناشناس

    سهام عدالتم را اگر الان فروش بگذارم یعنی به صورت بلوکی معامله میشه یعنی چی به صورت بلوکی معامله میشه؟ بیشتر روشن کنید موضوع رو

  • فاطمه

    سلام خیرین محترم شما را به طفلان مسلم بن عقیل قسم میدم کمکم کنید خواهش میکنم التماس به۵۰ میلیون تومان پول احتیاج دارم شوهرم سه ساله فوت شده من موندم با سه تا بچه ریز یتیم نه خونه داریم نه هیچی تویه خرابه میشنیم نه حموم داره نه دستشویی کمکم کنید خواهش میکنم التماس میکنم شماره کارت بانک کشاورزی

    • ناشناس

      بعد حموم نداری اینترنت داری؟

    • ناشناس

      همش دروغ است اینترنت داره ولی حموم نداره

    • ناشناس

      سلام.خانم.کجای.من.متونم.کمک.کنم.چند.سالتی.ادرس.یا.شماره.تلفن.بدی

  • ناشناس

    سلام اقای رئیس جمهور شما که این همه دم از عدالت و انصاف میزنید پس کو عدالت واقعا اگر عدالت شما این است پس وای به حال مردم ما نه سهام میخوایم نه پول فقط برکناری دهقان دهنوی و محاکمه ایشان بس شما را به جدتان قسم این کار را بخاطر مردم انجام بدید

  • ناشناس

    خدا ازتون نگدره.یکسال از فروش سهام گداشته انگار ن انگار.مردنو ک بدبدخت کردید حدالقل پول فروش سهانشونو بهشون بدهید.خدا ازتون نگدره با این وصعی ک واسه مردم درست کردید

  • بانک ملی

    فروش سهام آغاز کنید تواین شرایط سخت والله بی انصافیه