کد مطلب: ۶۴۲۴۹۶

عملی نشدن وعده دیگر خودرویی وزیر صمت / قرعه‌کشی حذف نشد

عملی نشدن وعده دیگر خودرویی وزیر صمت / قرعه‌کشی حذف نشد

وزیر صمت در سال گذشته وعده‌هایی در مورد حذف قرعه کشی خودروسازان داد. اما در سال جدید قرعه‌کشی خودروسازان آغاز شد. چرا قرعه‌کشی حذف نشد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزیر صمت و مسئولین در سال گذشته وعده‌هایی در رابطه با حذف قرعه‌کشی شرکت‌های خودروسازی برای عرضه خودرو دادند. اما در سال جدید قرعه‌کشی‌های خودروسازان آغاز شد.

با توجه به اینکه در بازار خودروی کشور نیز فاصله قیمتی محصولات ایران‌خودرو زیاد است و وعده حذف قرعه‌کشی برای از بین رفتن فاصله قیمتی بین کارخانه و بازار بود، اما در آخر تحقق نیافت.

مشکل چیست؟

چرا عرضه خودرو همچنان از طریق قرعه‌کشی صورت می‌گیرد؟

بهرام شهریاری، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: شیوه‌هایی که برای عرضه خودرو بکار می‌رود به دلیل مشکل ناهماهنگی بین عرضه و تقاضا است. این اقدام باعث افزایش فاصله قیمتی بین بازار و کارخانه می‌شود. البته کاسبی و سودآور بودن این قرعه‌کشی‌ها عامل دیگری نیز برای عقب انداختن حذف قرعه‌کشی است.

او توضیح داد: این مشکلات برطرف نمی‌شوند تا زمانی که یک منطقی برای تولید، عرضه و تقاضا باشد. ابداعاتی نیز برای رفع مشکلات ارائه می‌شود. اما مشکل به سادگی برطرف نمی‌شود.

پیش از این سعید مدنی، مدیرعامل سابق سایپا در گفتگو با خبرنگار تجارت‌نیوز گفت: همچنان، علی رغم افزایش قیمت خودرو کارخانه‌ای، اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار وجود دارد. با شرایط موجود احتمال حذف قرعه‌کشی در ابتدای سال ۱۴۰۱ وجود ندارد.

او افزود: این اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار موجب شده است انگیزه‌ای برای ثبت‌نام خودرو در افراد، حتی اگر نیاز هم نداشته باشند، به‌وجود آید.

او در ادامه بیان کرد: تا مادامی که نظام قیمت‌گذاری بدین شکل است، تقاضا زیاد خواهد بود. این تقاضای زیاد را می‌توان با قرعه‌کشی، که یک درمان موقت است، حل کرد.

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خوب کاری نداره قیمت کارخانه رو برسونید به قیمت بازار تا راضی بشید اونوقت قرعه کشی رو حذف کنید شماها که بلدید چجوری سر مردم بیچاره رو شیره بمالید

  • ناشناس

    تمام خودروسازهای دنیا بفکر اینن که محصولاتشون رو با بالترین کیفییت و با بهترین شرایط بدن به مشتری اینجا هم آشغالترین خودروها رو با بدترین کیفیت با قرعه گشی و تحویل یکساله میفروشن جالبش اینجاست مردم همیشه در صحنه هم سرودست میشکنن واسش واقعا که

  • ناشناس

    من ۲۰ سال پیش گفتم اینها خودرو ساز نخواهند شد و همیشه ورشکسته خواهند بود . الان هم می گویم . برای این پیش بینی خودم دو دلیل بزرگ دارم که هر کدام به اندازه یک دنیا بزرگ هستند . یک_ اینها به هیچ وجه نمی توانند با خودرو سازهای بزرگ دنیا رقابت کنند. دو_ دزد و کلاه بردار هستند . تنها خیرشان به مردم اینه که ، مردم در جاده ها بمیرند و پول بیت المال تلف بشه و نه تنها خودرو ساز نخواهیم شد بلکه درزمینه های اقتصادی دیگر هم که اگر سرمایه گذاری می شد ،عقب خواهیم ماند .

  • ناشناس

    هزار وعده خوبان یکی وفا نگردد

  • ناشناس

    اقای سعید مدنی مدیر عامل سابق سایپا میگن مادامی که قیمت گذاری به این صورت است مشکل حل نمیشودیعنی دولت اجازه ی افزایش قیمت بده …ولی همه میدونیم که مشکل تولید کم خودرو و ناقص نگه داشتنه خودرو برای کمیاب شدنو بالا رفتن قیمتشه..

  • ناشناس

    اقای مدیرعامل ایران خودرو ویا مسئولینی که این متنو میخونید
    چرا بین کسانی که در خانواده خودرو ندارند ویا تابحال هیچ پلاکی نداشتند قرعه کشی نمیکنید که الان یه شخصی به من میگفت نمیدونم چرا باردوم هرچی به اسم کس دیگه ثبت نام میکنم درنمیاد!
    درصورتی که بنده ۳۳ بار خودم ثبت نام کردم درنیومده.

  • علی

    جناب وزیر چرا قیمت خودرو تو یک روز ۱۰ تا۲۰ میلیون گران شد؟شما موظفی پاسخگو به مردم باشی.
    قیمت خودرو ها واقعی نیست و کاملا دو شرکت خودرو سازی سایپا و ایرانخودرو دارن کلاهبرداری میکنن.
    واردات خودرو باید ازاد شه و این خواست اکثریت ملت است.
    هم کشوری عزیزم لطفا خودرو نخرین حتی اگه واجبه براتون.

  • ناشناس

    اگر قیمت کارخانه به قیمت بازار برسد،تمام افرادی که پیش فروش ثبت نام کرده اند،اعتراض خواهند کرد چون یکسال به پولشان سودی تعلق نگرفته است. و دیگر کسی از کارخانه خودرو نخواهد خرید و جمعیت زیادی بیکار خواهند شد.تنها راه افزایش تولید و واردات خودرو ارزان قیمت است که در کوتاه مدت جوابگوی تقاضای حاضر نیست. پس چشم به راه حذف قرعه کشی نباشید

  • خانی

    مشکل از مردمه تو هر کشوری هر چیزی که قیمتش افزایش پیدا میکنه نمیخرن تو ایران هر چیزی که قیمتش افزایش پیدا میکنه براش سرو دست میشکونن خب نخرین که بشه یه مشت محکم تو دهن خودرو سازان اونا دست مردمه خوندن هیچ کاری هم نمیشه کرد همه چیز دست مردمه تا خود مردم نخوان این مشکل حل نمیشه

  • ناشناس

    باید پول هم واریز کنیم چقدر