کد مطلب: ۲۸۵۰۶۰

مروری بر روزنامه‌های سه‌شنبه ۱۶ مرداد ماه سال ۱۳۹۷

کدام بخش از سخنان روحانی توجه مطبوعات را جلب کرد؟

کدام بخش از سخنان روحانی توجه مطبوعات را جلب کرد؟

روزنامه همدلی از لحن آرام رئیس‌جمهور می‌نویسد. همشهری اما از سپاس‌گذاری روحانی از مردم سخن می‌گوید. دنیای اقتصاد به صحبت‌های اقتصادی رئیس‌جمهور از جمله بسته ارزی اشاره می‌کند. در آخر روزنامه جوان آن بخش از صحبت‌های روحانی را تیتر می‌زند که وی می‌گوید: مردم با نخریدن ارز به دولت کمک کنند

حسن روحانی شب گذشته در مقابل مردم در قالب یک مصاحبه تلویزیونی به صحبت نشست.

به گزارش تجارت‌نیوز، مدت‌ها بود که انتقاد از سکوت دولت، خصوصا شخص رئیس‌جمهور نسبت به مسائل و مشکلات کشور بالا گرفته بود. شب گذشته حسن روحانی به این انتقادات پایان داد. البته اینکه این پایان چقدر شیرین بوده، خود جای بحث است.

مطبوعات کشور اکثرا خبر مربوط به مصاحبه رئیس‌جمهور را پوشش داده و هر کدام از زوایه دید خود به آن پرداخته‌اند. روزنامه جوان با تیتر «مردم با نخریدن ارز به دولت کمک کنند» به صحبت‌های روحانی پرداخته و به نقل از رئیس‌جمهور می‌نویسد: سیاست‌های ارزی قبلی رانت، فساد و سواستفاده داشت.

این روزنامه همچنین به آن بخش از صحبت‌های حسن روحانی می‌پردازد که وی می‌گوید: اطمینان می‌دهم که کالاهای اساسی مردم تا پایان سال تامین شود و مشکلات بلندمدت نخواهد بود. جوان همچنین به سخنان سیاسی روحانی نیز اشاره می‌کند که رئیس‌جمهور می‌گوید: اینکه آمریکا چاقو در بازو فرود می‌کند و می‌گوید مذاکره!

روزنامه دنیای اقتصاد با تیتر «تعهدات ارزی روحانی به مردم و فعالان اقتصادی» به صحبت‌های اقتصادی حسن روحانی اشاره کرده است.

این روزنامه می‌نویسد: در این گفتگو نوسانات ارزی اخیر در کشور را ریشه‌یابی کرد و از نقدینگی‌، مساله تغییر انتظارات و اعتراضات و همچنین محدودیت دسترسی به منابع ارزی به واسطه اختلالات در روابط بانکی به عنوان ۳ منشا آن یاد کرد‌.

روزنامه همدلی تیتر «همه چیز از دی ماه و آن شهر شروع شد» را برای مصاحبه رئیس‌جمهور انتخاب می‌کند و چندین نکته از سخنان وی را برجسته کرده است.

این روزنامه می‌نویسد که روحانی با لحنی آرام با مردم سخن گفت، به ترامپ پاسخ داد و ریشه‌های دردسرهای امروز اقتصاد را تشریح کرد.

از جمله آنکه روحانی از مردم بابت تحمل ناملایمات امسال تشکر کرد وعده داد تا یارانه نیازمندان باز هم افزایش بدهد. همچنین این روزنامه به آن بخش از صحبت‌های روحانی اشاره می‌کند که وی می‌گوید: اگر مردم و دولت متحدانه کار کنند، خیلی زود تحریم را برمی‌گردانیم عقب.

اما روزنامه همشهری تیتر «سپاسگذار مردم هستم» را برای صحبت‌های حسن روحانی انتخاب کرده و به نقل از وی می‌نویسد: مردم در جایی که اعتراض دارند باید آن را اعلام کنند و ما هم باید به آن رسیدگی کنیم.

همشهری همچنین به بخش دیگری از صحبت‌های روحانی اشاره می‌کند که وی در مورد استفاده از اصل 59 قانون اساسی صحبت می‌کند و می‌گوید: چرا پای صندوق آرا نیاییم. چرا نباید از اصل 59 قانون اساسی استفاده نکنیم.

سایر روزنامه‌های کشور نیز هر کدام از زاویه دید خود به پوشش سخنان حسن روحانی پرداخته‌‍اند. انتشار می‌رود که امروز تحلیل‌های بیشتری را از جانب فعالان اقتصادی و سیاسی در مورد صحبت‌های حسن روحانی بشنویم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.