کد مطلب: ۴۵۰۱۹۳

‏آقای اوپک ایران درگذشت / حسین کاظم پور اردبیلی که بود؟

‏آقای اوپک ایران درگذشت / حسین کاظم پور اردبیلی که بود؟

حسین کاظم‌پور اردبیلی نماینده پرسابقه ایران در اوپک و معروف به آقای اوپک ایران پس از چند هفته کما در نخستین ساعات بامداد امروز درگذشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حسین کاظم پور اردبیلی دیپلمات باسابقه و برجسته که چندی پیش به دلیل خونریزی مغزی در بیمارستانی در تهران به کما رفت، ساعتی پیش درگذشت.

وی پر سابقه ترین مقام ایرانی در اوپک و معروف به آقای اوپک ایران بود.

حسین کاظم پور اردبیلی متولد ۱۳۳۱ و از نجات‌یافتگان بمب‌گذاری دفتر حزب جمهوری اسلامی در تاریخ ۷ تیر ۱۳۶۰ بود.

کاظم‌پور اردبیلی در فاصله سال‌های ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۰ در کابینه محمدعلی رجایی، وزیر بازرگانی بود، از ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۴ در جایگاه معاونت اقتصادی وزیر امور خارجه فعالیت می‌کرد و از سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۹ نیز معاونت امور بین‌الملل وزیر نفت و عضویت هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران را برعهده داشت.

وی در فاصله سال‌های ۱۳۶۹ تا ۱۳۷۴ سفیر ایران در ژاپن بود و از سال ۱۳۷۴ تا ۱۳۸۷ نیز نمایندگی ایران در سازمان اوپک را برعهده داشت و در اردیبهشت ماه ۸۷، از سمت خود کنار گذاشته و بازنشسته شد.

بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم، کاظم‌پور در سال ۱۳۹۲ با وجود دوری مدت‌دار و تمرکز بر فعالیت در بخش خصوصی، با حکم بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت دولت یازدهم، از سپتامبر ۲۰۱۳ بار دیگر به عنوان نماینده ایران در هیات عامل اوپک منصوب شد.

وی تا زمان مرگ (۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹) و در دولت دوازدهم نیز، نمایندگی ایران در اوپک را برعهده داشت.

او همچنین از سهامداران شرکت صنایع غذایی دلپذیر نیز بوده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خدا رحمتشون کنه

  • ع

    حسین کاظم پورادبیلی..انسانی.شریف.شجاع.دلسوز.مردروزهای سخت.پدری مهربان.برادرارزشمند.بزرگ بی ادعا.داغ.نبودنت بسی سخت.برای من.وخاطرات کنارت.بودن راباچشمانی اشبار.دلی شکسته ناباورانه .بیادمی اورم.وامیدوارم.روح بزرگت موردعنایت پروردگارقرارگرفته.ودرجهانی که دیریازود همه می آییم.بابهترین انسانهاوشهداهمنشین باشی ..دوست عزیزم برادربزرگم..پدرمهربانم.خدارحمتت کند…..مدافع حرم.سربازکوچکت.

  • توحید

    خدا رحمتش کنه مردی شریف، بزرگ و بی ادعا و دلسوز ملت ایران زمین بودند