کد مطلب: ۲۵۵۵۹۲

حصیر ایرانی به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شد

حصیر ایرانی به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شد

برای نخستین بار در کشور ۸۰۰ قطعه کالای حصیری از خوزستان که بیشتر شامل کپوبافی می شود، به امارات متحده عربی و قطر صادر شد.

امیرمهدی طاهری‌فر، مجری طرح کاروان پیوند حصیر گفت: طرح کاروان پیوند در سال گذشته با هدف حمایت از حصیربافان استان‌های جنوبی و همینطور اشتغالزایی برای آنها آغاز شد و امسال برای نخستین بار در ایران حصیر ایرانی توسط شرکت حامیان در قالب کاروان پیوند، به خارج از مرزهای کشور صادر شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، صادرات حصیر در حالی صورت می گیرد که بنا به اعلام سازمان گمرک در سال گذشته، ۱۳۸ تن محصولات حصیری از کشورهایی چون چین، ویتنام و ترکیه به کشور وارد شد و این نخستین بار است که از ایران حصیر صادر می‌شود.

طاهری فر در ادامه افزود: اشتغالزایی برای حصیربافان تنها در صورتی رخ می‌دهد که محصول آنها برای فروش تقاضا داشته باشد. کیفی شدن محصولات حصیری از برنامه‌های اصلی است که کاروان پیوند حصیر امسال در پی دستیابی به آن است و همینطور برای ورود به بازار رقابتی دنیا نخستین گام صادرات است.

او همچنین از راه اندازی یک فروشگاه صنایع دستی در آنتالیای ترکیه خبر داد که در حال تجهیز است و قرار است صنایع دستی ایران نظیر خاتم، حصیر، ترمه، مینا، گلیم، فرش و اشیای قلمزنی را بفروشد.

طرح کاروان پیوند حصیر در سال گذشته از سوی معاونت صنایع دستی کشور کلید خورد و سال ۹۶ سال حصیر نامیده شد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.