کد مطلب: ۷۶۸۲۳

حضورتیم نظارتی ایرانی در فرودگاه نجف

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به سهم حمل و نقل هوایی در جابه‌جایی ۱۰ درصد زوار اربعین گفت: امسال تیمی از سازمان هواپیمایی کشوری در نجف مستقر شدند تا بر انجام به موقع پروازها نظارت کنند. مقصود اسعدی سامانی در خصوص آخرین تمهیدات شرکت‌های هواپیمایی و سازمان هواپیمایی کشوری برای انجام سفرهای برگشت زائران

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به سهم حمل و نقل هوایی در جابه‌جایی ۱۰ درصد زوار اربعین گفت: امسال تیمی از سازمان هواپیمایی کشوری در نجف مستقر شدند تا بر انجام به موقع پروازها نظارت کنند.

مقصود اسعدی سامانی در خصوص آخرین تمهیدات شرکت‌های هواپیمایی و سازمان هواپیمایی کشوری برای انجام سفرهای برگشت زائران عتبات عالیات و اربعین حسینی، بیان کرد: در ایام اربعین سال گذشته در بازه زمانی 20 روزه تعداد 1200 پرواز انجام و 200 هزار زائر جابه‌جا شدند.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌کنیم امسال نیز همین تعداد پرواز و‌ زائر بین ایران و عراق جابه‌جا شوند، توضیح داد:‌ با احتساب بازه زمانی 13 روزه حدود یک‌هزار پرواز شامل 600 پرواز فوق‌العاده و 400 پرواز برنامه‌ای در ایام اربعین بین ایران و عراق انجام می‌شود که اگر آن را به مقطع زمانی 20 روزه تعمیم دهیم تعداد این پروازها شامل 1200 سورتی پرواز خواهد بود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تأکید کرد: امسال 10 درصد زائران اربعین حسینی از طریق حمل‌ونقل هوایی‌ جابه‌جا شدند.

* استقرار تیم نظارتی ایرانی در فرودگاه نجف

اسعدی سامانی با بیان اینکه بیشتر پروازهای اربعین امسال از ایران به شهر نجف بوده است، گفت: با هماهنگی سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکت‌های هواپیمایی رئیس سازمان هواپیمایی ایران با رئیس سازمان هواپیمایی عراق و مدیر فرودگاه نجف دیدار کرد و مذاکراتی در این باره انجام شد تا تسهیلاتی برای زائران در فرودگاه نجف فراهم شود و مشکلات سال گذشته تکرار نشود.

وی توضیح داد: سال گذشته به دلیل مشکلات فرودگاه نجف، برخی پروازها به ایران با تأخیر مواجه می‌شد و زائران شرایط مناسبی نداشتند.

به گزارش فارس، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی بیان کرد: امسال تیمی از سازمان هواپیمایی کشوری در نجف مستقر شدند تا بر انجام به موقع پروازها نظارت کنند.

اسعدی سامانی اظهار داشت: امسال شرایط فرودگاه نجف بهتر است ضمن آنکه بهره‌وری و ظرفیت این فرودگاه افزایش یافته است و با توسعه ترمینال، کانتر‌ و گیت‌های بیشتری برای پذیرش مسافر در نظر گرفته شده است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه زائران امسال مشکلی در فرودگاه نجف ندارند، گفت: البته به دلیل ظرفیت محدود فرودگاه نجف، شرکت‌های هواپیمایی ایرانی امکان برقراری پروازهای فوق‌العاده بیشتری را ندارند تا سهم حمل‌ونقل هوایی در جابه‌جایی زائران اربعین افزایش یابد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.