کد مطلب: ۷۱۱۶۲۱

حفظ قیمت‌ها در بازار آهن ۱۹ مهر ۱۴۰۱

حفظ قیمت‌ها در بازار آهن 19 مهر 1401

در بازار آهن امروز نوزدهم مهر۱۴۰۱ نرخ اکثر شرکت‌ها به ثبات رسیده و در برخی مبادی فروش شاهد اصلاحات قیمت با کفه سنگین کاهش بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در بازار آهن امروز نوزدهم مهر۱۴۰۱ نرخ اکثر شرکت‌ها به ثبات رسیده و در برخی مبادی فروش شاهد اصلاحات قیمت با کفه سنگین کاهش بوده است.

به نقل از فولادبان، نرخ اسکناس دلار در بازار آزاد در نیمه اول کانال ۳۲ هزار تومان نوسان می‌کند و تا این لحظه روی ۳۲ هزار ۴۰۰ تومان متوقف شده است، در بازار آهن نیز نرخ اکثر شرکت‌ها به ثبات رسیده و در برخی مبادی فروش شاهد اصلاحات قیمت با کفه سنگین کاهش هستیم.

در پی روند توقف مذاکرات وین و اعمال تحریم‌ها جدید و با فشار بیشتر ایران، گزارش جدید آژانس درباره فعالیت‌ هسته‌ای ایران قابل توجه است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی جدید گفته ایران فرایند غنی‌سازی اورانیوم با سومین آبشار از سانتریفیوژهای نسل ششم را که به تازگی در نطنز نصب کرده، آغاز کرده است، همچنین در این گزارش آمده که ایران به اطلاع آژانس رسانده قصد دارد ۳ آبشار دیگر سانتریفیوژهای نسل دوم را در سایت نطنز نصب کند.

این طور که به نظر می‌رسید و فولادبان نیز پیش تر از احتمال این امر گفته بود طرفین با اعمال فشار قصد در کوتاه آمدن یکدیگر دارند، از یک سو ایران با افزایش فعالیت‌های هسته‌ای و از سوی دیگر آمریکا با اعمال تحریم‌ها جدید سعی بر به انزوا کشیدن یکدیگر دارند.

در همین حین بلومبرگ نیز گفته است : ذخایر برخی از کشورهای اروپایی که به اوکراین تسلیحات ارسال کرده‌اند، رو به اتمام است. کشورهای عضو ناتو از شرکت‌های تولید تسلیحات خواسته‌اند برای کمک به جبران کمبود ذخایر تسلیحاتی خود و همچنین ادامه کمک‌های نظامی به اوکراین برای مقابله با روسیه، تولید را تسریع بخشند.

این در حالی است که منابع نظامی در روسیه از شلیک ۴۰ موشک و ۲۰ پهپاد به اوکراین خبر دادند، ارتش اوکراین نیز اعلام کرد که روسیه از دریای خزر با سلاح‌های دقیق برخی از زیرساخت‌های اوکراین را هدف قرار داده است.

افزایش تحرکات اما روند بازار‌های جهانی را تغییری نداده همچنان در بخش‌های از اتحادیه اروپا ریل قیمت‌ها بر نوار نوسانات جزئی سوار است، اما خبر‌ها از بازارهایی مانند چین از بهبود چند دلاری قیمت‌ محصولات فولادی حکایت دارد.

با این حال برخی کارشناسان در بخش فولاد می‌گویند: بحران مسکن و اجرای سخت‌گیری‌های شدید در کشور چین، منجر به کاهش سطح تقاضای فولاد در عرصه جهانی و در نتیجه شرایط نامطلوب در اقتصاد کشورها شده است.

این طور که به نظر می‌رسد آهنگ رشد اقتصادی عمده اقتصادهای بزرگ دنیا روند بسیار کندی دارد، بررسی تغییرات قیمت زمین در داخل کشود در شروع نیم‌سال دوم ۱۴۰۱ در محله‌های مختلف شهر تهران مبتنی بر فایل‌های عرضه شده برای فروش در بازار نشان می‌دهد که زمین در شروع پاییز امسال به طور میانگین ۴۰‌درصد نسبت به همین ایام در سال گذشته افزایش قیمت دارد.

اما این در حالی است که بودجه پروژه‌های عمرانی در شش ماهه دوم سال تزریق شده و بانک مرکزی تورم ماهانه مسکن را ماه گذشته کاهشی روایت کرده است، مرکز آمار اما تورم را افزایشی اعلام کرد.

خبر‌ها از داخل کشور از تابلوی معاملات امروز بورس کالا از حجم عرضه ۱۶ هزار و ۸۰۰ تنی ورق گالوانیزه حکایت دارد که از این مقدار ۱۵ هزار و ۱۵۰ تن مورد معامله قرار گرفته است.

در هر صورت بازار آزاد فولاد با فروکش کردن فشار تغییرات نرخ ارز کمی آرام به نظر می‌رسد، اما نرخ‌ها همچنان قابل لغزش است، خریدار کم است، اما با این حال همه عزم خود را برای حفظ قیمت‌های داخلی و جلوگیری از ریزش آن برابر بازار جهانی به کار بسته اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.