کد مطلب: ۷۴۴۳۸۰

سانسور اطلاعات حقوق بازنشستگان بانک‌ها

سانسور اطلاعات حقوق بازنشستگان بانک‌ها

آمار پرداخت حقوق بازنشستگان بانک‌ها در سال گذشته بیانگر رشد 59 درصدی در واریز این مبلغ است و این درحالی است که بسیاری از اطلاعات این صندوق سانسور شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس آمار و ارقام اعلام شده در سال 1400 پرداخت حقوق و مزایای بازنشستگی بانک‌ها، 59 درصد افزایش داشته است.

در طول سال ۱۴۰۰ رقم پرداخت حقوق و مزایای صندوق بازنشستگی بانک‌ها به اعضای خود، رشد نزدیک به ۵۹ درصدی داشته است.

بر اساس این گزارش طبق اطلاعات صورت مالی صندوق بازنشستگی بانک‌ها، این صندوق در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۳هزار و ۹۰۲ میلیارد تومان حقوق و سایر مزایای بازنشستگی به اعضا پرداخت کرده است.

این مقدار در سال ۱۳۹۹ حدود ۸ هزار و ۷۶۴ میلیارد تومان بوده است. به‌عبارتی، طی سال ۱۴۰۰ رقم پرداخت حقوق و مزایای صندوق بازنشستگی بانک‌ها به اعضای خود رشد نزدیک به ۵۹ درصدی داشته است. رشد ۵۹ درصدی درحالی است که افزایش دستمزدها در کشور طی سال ۱۴۰۰ حدود ۳۹ درصد بوده است.

قابل ذکر است مدیران این صندوق به دلایل نامشخص تنها ۱۴ صفحه از اطلاعات صورت مالی را منتشر و ۸۰ درصد از اطلاعات را سانسور کرده‌اند.

میانگین حقوق بازنشستگان کشوری

میانگین سن بازنشستگی حدود ۵۲ سال است و میانگین پرداخت حقوق و مستمری به ۲۹ سال رسیده و علت، همین پایین بودن «سن بازنشستگی» است.

صندوق بازنشستگی کشوری با چالش‌هایی دست به گریبان است و میانگین سن بازنشستگی حدود ۵۲ سال اعلام شده است و میانگین پرداخت حقوق و مستمری به ۲۹ سال رسیده و علت، همین پایین بودن «سن بازنشستگی» است؛ حال آنکه میانگین سن بازنشستگی در استانداردهای جهانی ۱۳ سال کمتر از سن امید زندگی است.

به موجب قانون استخدام کشوری که در ۲۲ آذر ۱۳۰۱ تصویب شد، اداره تقاعد و وظایف وراث در وزارت مالیه یا دارایی تشکیل شد. شرایط بازنشستگی نیز وضع شده بود. وجوهات در اداره تقاعد مدیریت می‌شد و به بازنشستگان حقوق داده می‌شد تا سال ۱۳۳۷ که قانون اصلاح شد.

قابل توجه است که تا سال ۱۳۴۵ قانون استخدام کشوری دوم تصویب و از سال ۱۳۴۷ اجرایی شد و ماده ۷۰ قانون استخدام کشوری در سال ۵۴ اصلاح و صندوق بازنشستگی کشوری به شکل فعلی‌اش تشکیل شد. در صندوق قبلی ۴۵ هزار حقوق بگیر بودند که به صندوق جدید منتقل شدند. در سیستم بازنشستگی قدیم سهم کارفرمایی دیده نشده بود و منابع مالی آن محدود بود که بعدها مشمول تغییرات قابل توجهی شد.

گفتنی است میانگین سن بازنشستگی در استانداردهای جهانی ۱۳ سال کمتر از سن امید به زندگی است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    شاید در این صندوق ها درصد خاصی هستن که این مبلغ را دریافت گردن چون من بازنشسته بانک صادرات با پست معاون درجه ۴ سال ۹۸بازنُته شدم ۱۱تمن حقوق می گیرم بانک صادرات برای شاغلین طبق قانون کار ۳۸درصد وبرای بازنشستگان طبق دستور دولت یک ملیون و۵درصد ان هم با اکراه

  • حمید رضا

    ای بابا من خودم بازنشسته بانکم بخدا دریافتی دریافتی ما حتی کمتر از بعضی سازمانهاست چرا الکی این بازنشسته ها رو خرابشون میکنید با این شایعات الکی خدا ازتون نگذره

  • بازنشسته کشوری

    باسلام و عرض خسته نباشید به مهندس ترکی این طرح افزایش خدمات کسر حقوق خوب است ولی انتظار می رود در خصوص همسان سازی با شاغل دستگاههای اجرایی و سازمانی هم با توجه به بودجه واگذار ی 14 همتی جهت بازنشستگان کشوری و لشکری که به علت نبود شیوه امتیازی و تخصیص در پرداخت ها راکد مانده همت فرمایید بازنشسته کشوری

  • پژمان

    سلام به چه دلیل باید بی حساب و کتاب وحد و حدود به یک بازنشسته کمتر وبه یکی بی ضابطه بیشتر
    این عین بی عدالتی هستش

  • ناشناس

    تکذیب میشود، دریافتی حقیر درپایان خدمتم با سمت رئیس شعبه درجه 3 حدود هشت میلیون تومان میباشد

  • ناشناس

    تکذیب میکنم ، حقیر با سمت رئیس شعبه درجه 3 دریافتیم حدود هشت میلیون و نیم میباشد .

  • ناشناس

    کاملا غلط است ، بنده با سمت رئیس شعبه درجه 3 دریافتیم حدود نه میلیون میباشد

    • ناشناس

      اینم یه جنجال دیگه بنده با ۳۰سال خدمت دربانک دریافتی ۸میلیون است همون هفته اول هم تموم میشه اگه کارمندبانک نبودم یه دکه داشتم الان این وضع ما نبودخجالت بکشیدبااین همه نامردمی

  • ناشناس

    دوست هزار نفر باز نشستگان کشوری بهداشتدرمان به مدت هفده ماه بلا تکیف بدون حکم جدید سازمان برنامه بوجه قول امروز فردا سرکار می‌گذارد آین مدیریت سازمان بازنشستگی کشوری وضعيت بدمان تا کی جواب بدهد

  • ناشناس

    دوست هزار نفر باز نشستگان کشوری بهداشتدرمان به مدت هفده ماه بلا تکیف بدون حکم جدید سازمان برنامه بوجه قول امروز فردا سرکار می‌گذارد آین مدیریت سازمان بازنشستگی کشوری وضعيت بدمان تا کی جواب بدهد بازنشته بهداشتدرمان

  • ناشناس

    بقیه هواتنفس میکنند.