کد مطلب: ۶۲۰۱۸۶

حداقل حقوق کارمندان سال ۱۴۰۱ مشخص شد

حداقل حقوق کارمندان سال ۱۴۰۱ مشخص شد

با تصویب کمیسیون تلفیق، حداقل حقوق کارکنان سال آینده پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می‌باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ حداقل حقوق را برای کارمندان چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پیش‌بینی کرده بود در حالیکه امروز اخباری مبنی بر تغییر این رقم به گوش می‌رسد بنابراین حقوق کارکنان در سال آینده چقدر خواهد بود؟

آنطور که ایسنا گزارش داده، سید محمدرضا میرتاج‌الدینی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ گفت: امروز (دوشنبه ۴ بهمن) کمیسیون تلفیق تبصره ۱۲ لایحه بودجه درباره حقوق و دستمزد را تصویب کرد.

به موجب این تصویب حداقل حقوق کارکنان پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین شد.

متن مصوبه کمیسیون تلفیق به شرح زیر است:

حقوق گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر در تمامی دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه و همچنین نیروهای مسلح وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی از قبیل کارکنان کشوری و لشکری، اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی و قضات به طور متوسط به میزان ده درصد (۱۰%) به شرح زیر به گونه‌ای افزایش می‌یابد تا طبقات پایین‌تر از درصد افزایش بیشتری برخوردار شوند.

در حکم کارگزینی تمامی گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر مذکور، مبلغ پنج میلیون و سیصد و سی و هشت هزار (۵.۳۳۸.۰۰۰) ریال معادل ۱۷۰۰ امتیاز برای مشمولین قانون مدیریت خدمات کشوری و یا معادل این امتیاز برای مشمولین قانون نظام هماهنگ پرداخت و مشمولین مقررات خاص، در سطری جداگانه با عنوان افزایش حقوق سال ۱۴۰۱ درج می‌گردد که مشمول کسور بازنشستگی است و در محاسبه هیچ کدام از امتیازات مربوط به حقوق و مزایای مستمر و فوق‌العاده‌ها و نظایر آن قابل محاسبه نیست. علاوه بر مبلغ مذکور، ضریب حقوق به میزان (۳%) افزایش می‌یابد.

پس از اعمال افزایشات موضوع بند ۱_ ۱ مجموع مبلغ مندرج در حکم کارگزینی برای کارکنان رسمی و پیمانی و مبلغع قرارداد منعقده ماهانه برای کارکنان قرارداد کار معین (مشخص) و کارکنان طرح خدمت پزشکان و پیرایزشکان در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نسبت مدت کارکرد نباید از پنجاه و شش ریال کمتر باشد.

تفاوت تطبیق موضوع ماده (۷۸) قانون مدیریت خدمات کشوری در حکم حقوق، بدون تغییر باقی می‌ماند.

آخرین اخبار اقتصاد کلان را در صفحه اقتصاد کلان تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کاش در مجلس عقلی بود این افزایش ها باعث قدرت خرید نمی شود وتورم همچنان باقی خواهد ماند بجای افزایشها تورم را کنترل کنید که به نفع همه مردم هست ونه فقط کارمندان

  • ناشناس

    با حذف ارز ۴۲۰۰تومنی اجناس
    سال بعد گرونی بیداد خواهد کرد اونوقت کف حقوق میشه پنجو خورده ای تازه اونم اگه کارفرماهای محترم از سرتهش به عنوان های مختلف نزنن که میزنن
    صلاحیت مدیریت زیر صفر