کد مطلب: ۴۶۴۰۹۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آیا کارگزاری‌ها مشکل سهام عدالت را حل می‌کنند؟

آیا کارگزاری‌ها مشکل سهام عدالت را حل می‌کنند؟

کارگزاری‌ها تا پایان امروز فرصت داشتند تا مشکل سهامداران سهام عدالت را به آنها اطلاع‌رسانی کنند، آیا این کار انجام شده است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی برای تعیین تکلیف سهام عدالت ۶۰۰ هزار نفر ضرب‌الاجل تعیین کرده است و کارگزاری‌ها فقط تا پایان امروز فرصت داشتند تا به هر مشتری جداگانه پاسخ دهند که مشکل تقاضای فروش ۳۰ درصد سهام عدالت آن‌ها چیست و اگر کسی پاسخی ندهد، برخورد انضباطی با آن کارگزاری انجام می‌شود. این کار در کارگزاری‌ها به چه شکلی انجام شده است؟

آگاه

محمدرضا سرافزاز، مدیر عامل کارگزاری آگاه معتقد است که این کار در فرصتی که داده شده قابل انجام نیست.

ملت

مهدی پورستار، مدیرعامل کارگزاری بانک ملت نیز در این خصوص به تجارت‌نیوز گفت: ما هر سهمی که قابل فروش باشد، می‌فروشیم؛ چه دلیلی وجود دارد که نفروشیم. مشکلات سهام عدالت پیچیدگی زیادی دارد که با اقدامات این چنینی حل نمی‌شود.

فارابی(سامانه سعدی)

بابازاده، مدیر عامل کارگزاری فارابی و سامانه سعدی با تاکید بر این که این مسئله برای ما موضوعیت ندارد، عنوان کرد: به محض این که اطلاعات سهامداران سهام عدالت به دست ما برسد ظرف ۲۴ ساعت آن را می‌فرشیم مگر این که نمادی بسته باشد.

اما یک منبع آگاه در خصوص بانک‌هایی که بیشترین اعتراض را از سوی سهامداران سهام عدالت دارند به تجارت‌نیوز گفته است که بانک‌هایی مثل صادرات و سپه نارضایتی بیشتری دارند.

سپه

عظیم ثابت، مدیر عامل بانک سپه در واکنش به برخی از شنیده‌ها مبنی بر اینکه نارضایتی‌هایی از سوی تعدادی از مشتریان سهام عدالت در خصوص تاخیر در زمان فروش یا پرداخت وجوه مشتریان کارگزاری بانک سپه وجود دارد، گفت: این موضوع را تکذیب می‌کنم، به جز در مواردی نادر همه این کارها به صورت روزانه و با زحمات فراوان همکاران ما در حال انجام است. خیلی از این مشکلات به ایراداتی که در اطلاعات اولیه هویتی سهامداران محترم وجود دارد، برمی‌گردد و ما براساس اطلاعاتی که شرکت سپرده‌گذاری در اختیار ما قرار می‌دهد، نسبت به فروش سهام شان اقدام می‌کنیم.

وی عنوان کرد: چون مشتریان سهام عدالت به طور مستقیم مشتری ما نیستند و غالبا به بانک‌ها مراجعه کرده‌اند، طبیعتا نیاز هست که اطلاعات هویتی و سهامداری‌شان راستی‌آزمایی شود و یا گاهی به دلیل ناقص بودن این اطلاعات وجوه قابل پرداخت نیست.

وی افزود: ما علاوه بر مشتریان بانک سپه که مشتریان اصلی ما هستند، بر اساس توافق موجود سهام مشتریان سهام عدالت پست بانک، بانک قوامین، کوثر و حکمت را نیز فروخته و نسبت به پرداخت وجوه حاصله پس از دریافت از شرکت سپرده‌گذاری و راستی آزمایی آن اقدام می‌نمائیم .طبیعتا سیل کارهایی که به سمت ما آمده، خیلی بیشتر از بقیه بانک‌ها بوده که نیاز به کار و هماهنگی و دقت بیشتری دارد.

ثابت در پایان تاکید کرد : از آنجایی که از ابتدا فرایند فروش سهام عدالت با قدری تعجیل شروع شد طبیعتا، تا شکل‌گیری فرآیندهای دقیق‌تر، با ناهماهنگی‌ها و اشکالاتی مواجه شدیم اما در حال حاضر با همکاری همه نهادهای مسئول، روند فروش و تسویه وجوه تقریبا به‌روز شده است و ازین پس، با تدابیری که اتخاذ شده مشتریان محترم سهام عدالت نظیر سایر مشتریان کارگزاری در کمترین زمان ممکن به وجوه حاصل از فروش سهام شان خواهند رسید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • یونس جهان بخت

    بانک سپه ما ک جز مشتریان ثابت شما هستیم چرا از دهم خرداد اقدام ب فروش سی درصد کردیم و شما فقط قطره چکانی دو میلیون و نهصد برا ما واریز کردین اشکال کجاست ؟لطفا پیگیر باشین خواهش میکنم

  • محسن

    این نظرات بة گوش کسي هم میرسه انقدر پىشرفت داشته

  • یونس جهان بخت

    آقای ثابت شما تکذیب میکنی ما چه خاکی سر بگیریم از دهم خرداد ب بانک قرارداد فروش رو امضا کردم از ۱۵۶۹ پیگیر شدم گفتن کار گزاری فارابی هستش ب هرکدوم میرم هیچ کدومتون پاسخ گو نیس و گردن هم میندازین این وسط ما رو گرفتین بعد دو ماه قطره چکانی سه و صد برام واریز کردین بقیه پول سهام من رو چرا واریز نمی کنین شور اش رو دراوردین خدا ازتون نگذره هرکی پول براش نیونده مثبت بزنه شاید ب فکر بی افتن خوابیده های غافل از مردم

  • محمد

    سلام. من اصلا درخواستی برای فروش نداشتم، ولی سهام بنده فروخته شده و مبلغ کمی پرداخت کردند. کارگزاری بانک سپه هم که ظاهرا با اسم مدیر عامل آن یکی است و به صورت ثابت اشغال است و هیچ جایی برای پیگیری ندارد. لطفا بفرمایید برای احقاق حقم چه باید بکنم؟

  • علیرضا

    سلام.من وارد سامانه ی کارگزاری بانک ملی شدم.تو صفحه ی واریزی ها پنجم شهریور برای فروش سهام عدالتم دو ملیون واریزی داشته ولی دریغ از یه هزاری.
    اگه فروخته شده پس کو پولش اگه فروخته نشده پس چرا میزنه واریز شده.
    گرفتار شدیم بخدا

  • ناشناس

    سهامم رایک ماه زده توصف معامله بدترین کارگذاری سعدی است متاسفام برایش غقط دزدی خوب بلدهستند

  • ناشناس

    بسه بابا صادقانه بگم وجدانم خوبه برای ادم ها بانک سپه کو واریزی دوماهه من منتظرم ۳۰درصددومم رو فروختم واریز کن ببینم منم بگم ایولالطفا کارگزاری بانک سپه روروزها برامون وصل کنید

  • پیام

    اقتصاد بیدار سهام رو فروختم بدترین کار گزاری کشوره دوماه گذشته هیچ پولی برام نریختن

  • پیام

    چرا هر چیزی می نویسیم رو پاک می کنه لطفا برترید مردم نظراتشان رو بنویسن افراد دیگه بتونن آگاهی پیدا کنن من کارگزاری اقتصاد بیدار سهام شصت درصدیم رو فروختم بعد از دو ماه چهارصد تومن برام واریز کردن

  • پیام

    من سهام رو در کارگزاری اقتصاد بیدار فروختم شصت درصده سهام رو دو ماه پیش که سهام رو فروختم نه میلیون نیم ارزش سهام رو مشخص کرد اما بعد دوماه که دوباره به سامانه مراجعه کردم ارزش سهام رو هشت میلیون زده بود اصله مطلب رو بگم این کارگزاری بعد از سه ماه که از فروشم می گزره چهارصد تومن برام واریز کرد من سهام رو دوماه پیش فروختم اما ارزش سهام رو به نرخ الان توی سایت زده تکلیف چیه اگر به پول نیازی نداشتیم همه جا می کن سهاممون رو نفروشیم آینده داره نمی فروختیم