کد مطلب: ۵۰۴۰۸۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آخرین جزئیات حمایت از شهدای مدافع سلامت

آخرین جزئیات حمایت از شهدای مدافع سلامت

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه ۶۰ پرونده شهید مدافع سلامت تائید شده است، می‌گوید: تا زمانی که بنیاد شهید به خانواده‌های شهدای مدافع سلامت حقوق پرداخت نکند، دستگاه مربوطه باید پرداخت حقوق آنها را ادامه دهد.

محمود پاکدل، معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفتگو با تجارت‌نیوز ، با اشاره به نقش کادر درمان در کنترل ویروس کرونا می‌گوید: آنطور که دبیرخانه کمیته ملی کرونا اعلام کرده حدود ۲۰۰ نفر از کادر درمان به درجه رفیع شهادت نائل شده‌اند. از این تعداد ۶۰ پرونده تائید شده و به بنیاد شهید و امور ایثارگران ارسال شده است.

او درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده شهدای مدافع سلامت می‌گوید: در آخرین جلسه‌ سازمان برنامه و بودجه بر این تاکید شد که ظرف یک ماه تا ۴۵ روز آینده سایر پرونده‌ها تائید و تکمیل شود و تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گیرند.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه اسامی و منسوبین شهدای مدافع سلامت در سیستم ثبت شده است، ادامه می‌دهد: بر اساس قوانین و مقررات کسانی که غیررسمی بودند باید احکامشان به رسمی تبدیل شود و حکم آنها را به بنیاد ارسال کنند. سپس براساس آن حقوقشان را بنیاد شهید پرداخت کند.

پاکدل در واکنش به اینکه برخی از خانواده‌های شهدای مدافع سلامت می‌گویند هنوز حقوق دریافت نکرده‌اند، می‌گوید: تا زمانی که پرداختی بنیاد شهید انجام نشود، دستگاه مربوطه موظف است پرداخت حقوق آنها را ادامه دهد چون کارمند آنجا بودند. بر اساس پیگیری‌هایی که انجام شده وزارت بهداشت حقوق آنها را به صورت علی‌الحساب پرداخت کرده است.

او ادامه می‌دهد: خانواده‌های شهدای مدافع سلامت می‌توانند از سایر خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران از جمله خدمات آموزشی، مسکن و… استفاده کنند.

او درباره سایر پرونده‌های شهدای مدافع سلامت می‌گوید: سایر پرونده‌ها هم مشکل خاصی ندارند و فقط باید روند مربوطه را طی کنند و تکمیل شوند. در کارگروه وزارت بهداشت هم هفته‌ای یک یا دو جلسه در این مورد تشکیل می‌شود. هفته پیش هم ۲۴ پرونده شهید مدافع سلامت تائید شد.

این در حالی است که برخی از خانواده‌های شهدای مدافع سلامت می‌گویند پیگیری‌هایشان برای دریافت حقوق و مزایا بی‌نتیجه مانده است. چندی پیش تجارت‌نیوز در این مورد گزارشی از وضعیت خانواده‌های شهدای سلامت منتشر کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.