کد مطلب: ۷۰۰

حمایت از پژوهشگران کشاورزی برای تحقق اقتصاد مقاومتی

 تولید بیشتر با پژوهش بیشتر همراه است لذا حمایت از پژوهشگران کشاورزی به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک می‌کند. منصور بهروزی لار – استاد دانشگاه تهران – اظهار کرد: اصل اقتصاد بر تولید استوار است. تولید بیشتر با پژوهش بیشتر همراه است لذا بودجه تحقیقاتی باید افزایش یابد و پژوهش‌گران کشاورزی حمایت شوند. وی با اشاره

تولید بیشتر با پژوهش بیشتر همراه است لذا حمایت از پژوهشگران کشاورزی به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک می‌کند.

منصور بهروزی لار - استاد دانشگاه تهران - اظهار کرد: اصل اقتصاد بر تولید استوار است. تولید بیشتر با پژوهش بیشتر همراه است لذا بودجه تحقیقاتی باید افزایش یابد و پژوهش‌گران کشاورزی حمایت شوند.

وی با اشاره به نقش کشاورزی دانش‌بنیان در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: افزایش سطح دانش تولیدکنندگان، فرآوران و بازرگانان کشاورزی ضروری است. کشاورزی دانش بنیان یک اصل برای استفاده بهینه از ماشین است؛ به طور مثال باید یک هاروستر نی‌شکر که بیش از یک میلیارد تومان ارزش دارد را به دست افراد متخصص سپرد.

این کارشناس کشاورزی به تاکید اقتصاد مقاومتی بر افزایش توان تولید و بازدهی بخش کشاورزی اشاره و خاطرنشان کرد: افزایش تولید با افزایش عملکرد و سطح زیر کشت امکان پذیر است. افزایش عملکرد نیز با کاهش تلفات و بذر خوب، عملیات ماشینی درست و منظم و حفظ خاک و آب ممکن است.

وی مزیت‌ها و فرصت‌های بخش کشاورزی نسبت به سایر بخش‌های اقتصادی را وابستگی کمتر این بخش به خارج از کشور دانست و گفت: ما نیازی به افراد خارجی برای آموزش کشاورزی نداریم ولی در صنعت و تکنولوژی‌های جدید به طور کامل وابسته هستیم.

این کارشناس کشاورزی به بیان راهکارهای مقابله با تحریم‌های بین‌المللی اشاره و خاطرنشان کرد: باید روشی در پیش می گرفتیم که دچار تحریم نشویم. روشی که در دهه قبل به کار برده شد کاملا مغایر بود زیرا روش‌های بسیار بهتر و ساده‌تری برای پیش برد مقاصد سیاسی و اقتصادی وجود داشت که اعمال نشد. حال باید سعی کنیم با رعایت احترام متقابل، تحریم را از بین ببریم.

بهروزی لار ادامه داد: جمعیت 75 میلیونی امروز کشور با جمعیت 10 میلیونی 50 سال قبل کاملا متفاوت است. در آن زمان 90 درصد افراد کشاورز بودند و بیشتر خانواده‌ها از نظر تامین غذایی خودکفا بودند اما امروزه فضای زندگی در همه جای دنیا تغییر کرده و باید در مناسبات بین‌المللی در جهت تامین غذایی حضور یافت.

این عضو هیات علمی گروه مکانیزاسیون کشاورزی دانشگاه آزاد شوشتر بر اسراف کمتر در دور ریز نان و محصولات غذایی تاکید کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.