کد مطلب: ۲۲۳۸۱۷

حمایت از کالای ایرانی نیازمند پشتیبانی حاکمیت، نظام و مردم است

حمایت از کالای ایرانی نیازمند پشتیبانی حاکمیت، نظام و مردم است

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی نیازمند پشتیبانی حاکمیت، نظام و مردم است، ادامه داد: شاید وقت آن رسیده که همچون تحریم تنباکو از سوی مراجع امروز نیز مصرف کالاهایی همچون شکر خارجی با فتوای تحریم مواجه شود.

عبد الرحمن علمی، معاون مالی و اقتصادی سابق شرکت قند شیرین خراسان حمایت از کالای ایرانی را مساوی با حمایت از داشته‌ها و هویت هر ایرانی دانست و گفت: با تجربه 35 ساله خود در کارخانجات و صنعت قند و شکر کشور معتقدم حمایت از تولید کننده شکر داخلی می‌تواند نیاز به شکر خارجی را برای همیشه قطع نماید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: کارخانجات قندو شکر ایران با قدمتی 100 ساله در حالی همچنان توان تولید این کالای استراتژیک و اساسی را دارند که طی این سال‌ها از این صنعت حمایت چندانی نشده است.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان این عبارت که تولیدکننده شکر با کامی تلخ در این صنعت فعالیت می‌کند، افزود: تا قبل از پیوستن به سازمان تجارت جهانی و کنار رفتن نظام‌های تعرفه‌ای باید مقدماتی را فراهم کرد که نسبت به برخی کالای اساسی در کشور خودکفا و بی‌نیاز از واردات کالاهای مشابه شویم.

به گفته علمی هم‌اکنون یک هزارم هزینه‌ای که برای تولید کالاهای مصرفی و اسباب‌بازی می‌شود برای حمایت از تولید کالاهای اساسی همچون گندم یا شکر نمی‌شود.

وی با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی نیازمند پشتیبانی حاکمیت، نظام و مردم است، ادامه داد: شاید وقت آن رسیده که همچون تحریم تنباکو از سوی مراجع امروز نیز مصرف کالاهایی همچون شکر خارجی با فتوای تحریم مواجه شود.

تولید شکر از مرحله کاشت بذر چغندر تا مصرف آن در زمینه‌های شغلی و صنفی مختلف از کاربردهای وسیعی برخوردار بوده و به دلیل سطح تکنولوژی نه چندان پیشرفته از آن به عنوان صنعت کاربر یاد می‌شود.

بر این اساس می‌توان با حمایت کارخانجات تولید شکر ضمن حفظ سطح اشتغال از نیاز به شکر خارجی نیز رها شد.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.