کد مطلب: ۴۴۵۷۳۰

وزیر اقتصاد مطرح کرد:

عرضه اولین صندوق ای تی اف در بورس / حمایت از بورس ادامه‌دار است / بورس حباب ندارد

عرضه اولین صندوق ای تی اف در بورس / حمایت از بورس ادامه‌دار است / بورس حباب ندارد

وزیر اقتصاد از عرضه اولین صندوق قابل معامله در بورس (ای تی اف) دولتی شامل سه بانک با ارزش ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در بورس خبر داد. او همچنین گفته است: حمایت دولت از بورس ادامه‌دار است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست صمیمی با کارشناسان و فعالان بازار سرمایه اظهار کرد: یکی از حلقه‌های مفقوده بازار مالی را، بورس به سهولت پر می‌کند. زمانی که راجع حجم نقدینگی صحبت می‌کنیم همه نگران هستیم.

او افزود: اما از آنچه در بورس نگران هستیم؛ سرمایه در گردش است. اگر بازار سرمایه پایداری خود را داشته باشد، بهترین مجرا برای حل مشکلات است.

دژپسند گفت: بورس مورد اعتماد مردم شده است و سرمایه‌های خُرد را به این سمت هدایت کرده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی درخواست عرضه مسکن و فعالیت در حوزه مسکن در بورس را مطرح کرد و گفت: باید سمت عرضه و تقاضا را با اطلاعات ارزان قیمت اغنا کنیم.

او افزود: شنیده می‌شود از روستا‌های دور افتاده کشور برای حضور در بورس مشاوره گرفته می‌شود و ما تاکید می‌کنیم که برای ورود به بازار سرمایه حتما مشاوره گرفته شود.

حمایت دولت از بورس ادامه‌دار است

این عضو کابینه اظهار کرد: بورس تا پایان سال هوشمندسازی می‌شود. رشد بازار سرمایه در سال گذشته ۷.۱ درصد بوده است.

دژپسند گفت: چند روز گدشته شاهد ورود شستا بودیم و این اطمینان را می‎دهیم که عرضه‌های اولیه از سهام دولتی ادامه خواهد داشت.

حباب در بورس وجود ندارد

وزیر امور اقتصادی و دارایی در جمع خبرنگاران تاکید کرد: استقبال خوب مردم از بازار سرمایه منجر شد تا به بررسی نظرات کارشناسان این بازار بپردازیم تا اثر گذاری و عمق آن بیشتر شود.

او افزود: سازمان بورس، قراردادی را با رسانه ملی دارد و قرار است به عموم مردم آموزش‌هایی را در خصوص بورس بدهد. مردم باید اصل استفاده از مشاوره‌ها را جدی بگیرند.

دژپسند به روش‌های اجرایی بر بنگاه‎های نیاز به تامین مالی اشاره کرد و گفت: ابزارهای صندوق پروژه مشترک و سایر عوامل برای تامین‌کنندگان مالی در بورس تعبیه شده است.

او با اشاره به رابطه عکس بورس با افت صادرات گفت: مطالعات علمی نشان می‎دهد بازار بورس شامل حباب نیست اما برای برخی از بنگاه‎ها شاید وجود داشته باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دولت از بورس حمایت میکنه یا حقیقی های بورس از دولت حمایت میکنند؟!