کد مطلب: ۲۴۳۹۴۱

حمایت وزیر اقتصاد از اصلاحات مجلس در قانون مبارزه با پولشویی

حمایت وزیر اقتصاد از اصلاحات مجلس در قانون مبارزه با پولشویی

وزیر اقتصاد گفت: اشکالات فعلی قانون مبارزه با پولشویی با همکاری مجلس رفع شد و این لایحه مورد تایید دولت است.

مسعود کربسیان در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی با تشکر از کمیسیون‌های مجلس برای اصلاح لایحه قانون مبارزه با پولشویی گفت: جرائم اقتصادی جدید به ویژه پولشویی آثار مخربی در امنیت اقتصادی و سیاسی کشور دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزیر اقتصاد ادامه داد: اهمیت این مسئله موجب شد در سال ۱۳۸۶ قوه‌قضائیه قانون مبارزه با پولشویی را از تصویب مجلس بگذراند و امروز می خواهیم این قانون را اصلاح کنیم. جمهوری اسلامی ایران پولشویی را یک جرم می‌داند و مجازات‌هایی را برای آن پیش‌بینی کرده است.

وی با اشاره به اشکالات قانون فعلی مبارزه با پولشویی گفت: این اشکالات شامل تناسب نداشتن جرم پولشویی و مجازات‌ها، دایره شمول جرم فقط درون کشور بود، رویه‌های اجرایی مناسب برای توقیف اموال پیش‌بینی نشده بود و ترکیب شورای‌عالی مبارزه با پولشویی نیازمند تغییر بود که همه این موارد در اصلاحیه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس انجام گرفته و متن این گزارش مورد تایید دولت است.

وزیر اقتصاد خاطر نشان کرد: ضرورت داشت در لایحه مبارزه با پولشویی فعلی ساختار عملیاتی مبارزه با پولشویی تامین شود و فعالیت‌های اجریی از شورای عالی مبارزه با پولشویی انتزاع یابد و برای تامین نیازهای داخلی در این قانون اصلاحاتی شود.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.