کد مطلب: ۶۴۰۲۰۳

حملات موشکی و پهپادی یمن به عربستان سعودی

حملات موشکی و پهپادی یمن به عربستان سعودی

رسانه‌های خارجی از حملات موشکی و پهپادی ارتش یمن به عمق خاک عربستان سعودی از جمله شهر جازان خبر دادند. این عمل یمن در پاسخ به چه بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از الجزیره، ائتلاف متجاوز سعودی مدعی رهگیری یک موشک بالستیک یمنی شد.

به گفته سخنگوی این ائتلاف، یک موشک بالستیک امروز توسط نیروهای یمن به سوی مناطق استراتژیک جازان شلیک شده بود.

ائتلاف متجاوز به سرکردگی عربستان سعودی همچنین اعلام کرد که سامانه‌های موشکی این ائتلاف یک پهپاد انتحاری را نیز که به سوی نجران در حال پرواز بود، رهگیری و مورد هدف قرار دادند.

منابع امنیتی یمن اعلام کردند که در جریان این حملات، فرودگاه‌های ریاض، أبها و جده در عربستان هدف حملات گسترده قرار گرفته است و پروازها در این فرودگاه‌ها متوقف شده است.

الجزیره همچنین به نقل از ائتلاف متجاوز سعودی از اصابت یک پرتابه به نیروگاه برق در استان «صامطه» در جنوب عربستان خبر داد. در پی این حمله آتش سوزی رخ داد که تلفات جانی در پی نداشته است.

نیروهای مسلح یمن قرار است تا ساعاتی دیگر جزئیات این حملات به عمق خاک سعودی را منتشر کند. همچنین عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله یمن قرار است ساعت ۷:۳۰ به وقت محلی و ۹ شب به وقت تهران سخنرانی کند.

گفتنی است که کمیته‌های مردمی یمن طی سال‌های گذشته بارها از مقامات سعودی خواسته اند تا تحریم‌های نفتی و دارویی که علیه این کشور وضع شده را متوقف کنند اما این خواسته‌ها هیچ‌گاه با موافقت همراه نشد.

نیروهای مردمی یمن و ارتش این کشور نیز در پاسخ به ادامه تحریم‌ها از سوی عربستان سعودی همچنان حق پاسخ گویی را برای خود محفوظ دانسته و هراز چند گاهی نقاط استراتژیک خاک سعودی از جمله تأسیسات نفتی را با هدف توقف تحریم‌ها ادامه می‌دهند.

گفتنی است که از ابتدای جنگ در سال ۲۰۱۵ تا سال میلادی جاری (۲۰۲۲) میلیون‌ها نفر از مردم یمن بدلایل مختلف بهداشتی نظیر شیوع وبا و ویروس کرونا و کمبود آب و غذا در معرض مرگ و نابودی بوده اند.

هزاران تن از کودکان یمن اکنون در معرض سو هاضمه شدید هستند.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سوء هاضمه نه!!!!!….سوء تغذیه ، این بندگان خدا که چیزی ندارند بخورند که بخوان هضمشم بکنند.