کد مطلب: ۶۷۷۸۰۸

وزیر نفت:

برای جلوگیری از خام فروشی نفت پروژه‌های شیرینی طراحی کرده‌ایم

برای جلوگیری از خام فروشی نفت پروژه‌های شیرینی طراحی کرده‌ایم

جواد اوجی در حاشیه جلسه هیأت دولت از سرمایه‌گذاری‌های دولت که از خام فروشی نفت جلوگیری می‌کند خبرداد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آخرین اخبار از خام فروشی نفت را بخوانید.

جواد اوجی در حاشیه جلسه هیأت دولت گفت: سرمایه گذاری‌هایی که از اهداف دولت است می‌تواند از خام فروشی نفت جلوگیری کند و در کمک به اقتصاد هم می‌تواند بسیار مثمر ثمر باشد.

به نقل از فارس ، جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه ۱۵ تیر هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: متاسفانه در چندسال گذشته سرمایه‌گذاری آنچنانی در حوزه نفت و گاز صورت نگرفته است.

وی افزود: با این سرمایه‌گذاری‌ها که مد نظر دولت است قطعا این نقدینگی افسارگسیخته که امروز در سطح جامعه وجود دارد به سمت تولید کشیده می‌شود که در نتیجه آن هم مردم بهره آن را می‌بینند و هم امنیت انرژی در کشور حاصل می‌شود.

وزیر نفت ادامه داد: این سرمایه‌گذاری‌هایی که از اهداف دولت است می تواند از خام فروشی نفت جلوگیری کند و در کمک به اقتصاد هم می‌تواند بسیار مثمر ثمر باشد.

اوجی در ادامه با اشاره به برگزاری جلسات فشرده شورا و تیم اقتصادی دولت به ریاست معاون اول رئیس جمهور، گفت: نزدیک به بیست پروژه اولویت‌دار در حوزه تولید نفت و اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از خام فروشی که پروژه‌های شیرینی هستند را طراحی کردیم.

وزیر نفت گفت: بسته اقتصادی دولت در مورد پنج پروژه اولویت‌دار وزارت نفت که بسیار برای سرمایه گذاران شیرین است با شش هلدینگ را امضا کردیم زیرا بزرگترین میدان نفتی ما با کشورهای همسایه است.

وی تاکید کرد: دولت مردمی سیزدهم و وزارت نفت در ۱۲ ماه اخیر بالغ بر ۲۰ میلیارد دلار در بخش‌های مختلف از طریق قرارداد و تفاهم نامه سرمایه‌گذاری کرده است.

آیین نامه اجرایی اصلاح رابطه مالی دولت و شرکت ملی نفت در دولت تصویب شد

به نقل از ایرنا ، بهادری جهرمی آیین نامه اجرایی اصلاح رابطه مالی دولت و شرکت ملی نفت را دیگر مصوبه جلسه هیات دولت برشمرد و اظهار داشت: این موضوع سال‌ها از سوی مراجع مختلف نظارتی پیگیری می‌شد که این رابطه باید شفافیت داشته باشد که به شفافیت مالی و سلامت مالی کمک می‌کند. هم آیین نامه و هم نمونه و الگوی قرارداد به تصویب هیات وزیران رسید که این تحول بزرگ در صنعت نفت کمک خواهد کرد به اصلاح ساختار بودجه.

سخنگوی دولت درباره تسهیل سفر زوار عتبات عالیات، گفت: مطابق توافق صورت گرفته در ایام عرفه و اربعین سقف میزان تعداد زواری که می توانند روزانه به صورت زمینی و بدون ویزا به عراق بروند افزایش یافته که به نوعی زوار محترم دچار محدودیت نشوند که با پیگیر رییس جمهوری شاهد تسهیل امکان زیارتی در ایام عرفه باشیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    شما نفت را با کمترین قیمت
    به چین صادر می کنید بعد دم از جلوگیری از خام فروشی می زنید!؟