خبر مهم:

کد مطلب: ۳۶۱۲۰۳

خبرهای ناب بورسی ؛ کدام شرکت‌ها افزایش سرمایه دارند؟

خبرهای ناب بورسی ؛ کدام شرکت‌ها افزایش سرمایه دارند؟

از اخبار مهم امروز، دوشنبه 27 اسفند ماه 1397 تصویب اساسنامه «ما» و ثبت افزایش سرمایه فولاد خوزستان و اعلام برنامه افزایش سرمایه دو شرکت دیگر است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس امروز، دوشنبه 27 اسفند ماه سال 1397، با رشد 3376 واحد معادل 1.96 درصد به سطح 175 هزار و 898 واحد رسید.

ثبت اساسنامه «ما»

محمد جعفریان، معاون برنامه‌ریزی و فناوری اعلام کرده است: اساسنامه جدید در مجمع عمومی فوق‌العاده بیمه ما در ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ با حضور اکثریت سهامداران به اتفاق آرا به تصویب رسید.

به گفته وی در اساسنامه جدید موضوع‌های با اهمیتی از جمله استقرار حاکمیت شرکتی و کنترل‌های داخلی گنجانده شده است که منجر به بهبود شفاف‌سازی مالی در شرکت‌های بیمه و ارائه خدمات بیمه‌ای مناسب و به موقع به بیمه‌گذاران و آحاد جامعه می‌شود.

برنامه افزایش سرمایه 150 و 11 درصدی دو شرکت بورسی

دو شرکت فرآوری مواد معدنی ایران و محورسازان ایران خودرو از برنامه افزایش سرمایه 150 و 11 درصدی خبر دادند.

بر این اساس، «فرآور» درنظر دارد سرمایه فعلی را از محل سود انباشته از 12 به 30 میلیارد تومان برساند.

این تامین مالی به منظور جلوگیری از خروج منابع مالی و تقسیم سود، اصلاح ساختار مالی، تامین الزامات سازمان بورس و مزیت مالیاتی اعمال خواهد شد.

توسعه معادن روی با 51.8 درصد و سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با 15.3 درصد در ترکیب سهامداری این شرکت حضور دارند.

همچنین شرکت محورسازان ایران خودرو درصدد است 12.4 میلیارد تومان به سرمایه فعلی بیفزاید.

تامین مالی «خوساز» 111.9 میلیارد تومانی در صورت موافقت سازمان بورس از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی با هدف اصلاح ساختار مالي اعمال خواهد شد.

بنابراین گزارش، گسترش سرمايه‌گذاری ايران خودرو با 35.9 درصد و سرمایه‌گذاری سمند با 32.9 درصد در ترکیب سهامداری این شرکت بورسی حضور دارند.

صدور مجوز افزایش سرمایه سپ

سازمان بورس مجوز افزایش سرمایه 67 درصدی شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش را صادر کرد.

بر این اساس، « سپ » سرمایه فعلی را از 180 به 300 میلیارد تومان می‌رساند. این تامین مالی از محل سود انباشته و صرف اصلاح ساختار مالی می‌شود.

بنابراین گزارش، قراربود این شرکت صبح 25 اسفند ماه در خصوص افزایش سرمایه در مجمع فوق‌العاده تصمیم‌گیری کند که با تغییر حسابرس و تاخیر وی در ارائه گزارش حسابرسی، تاییدیه سازمان بورس به این تاریخ نرسید..

همچنین در خبر دیگر، فخوز اعلام کرده بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده افزایش سرمایه شرکت از مبلغ 1.4 هزار میلیارد تومان به مبلغ 1.9 هزار میلیارد تومان (از محل سود انباشته مبلغ 4،576،697 میلیون ریال)، در تاریخ 26 اسفند ماه سال 1397 در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده‌ است.

منبع: دنیای بورس ، بورس پرس و بورس 24

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.