خبر مهم:

کد مطلب: ۵۸۸۶۹۷

خبر بد برای سهامداران فولادی

خبر بد برای سهامداران فولادی

بر اساس آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، تولید شمش فولاد (فولاد میانی) در نیمه نخست امسال ۱۴‌درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است. این درحالی است شمش فولاد که در سه‌ماه دوم سال‌جاری نسبت به سه‌ ماه اول امسال، کاهش ۴۰‌درصدی تولید را تجربه کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آمار تولید فولادی‌‌‌ها نشان می‌دهد که از ابتدای سال‌جاری تا پایان شهریورماه، تمام فرآورده‌‌‌های فولادی اعم از شمش، مقاطع تخت و طویل، محصولات و آهن اسفنجی با افت میزان تولید نسبت به نیمه نخست سال گذشته روبه‌رو شده‌‌‌اند؛ این در حالی است که مقایسه بهار ۱۴۰۰ با سه‌ماه دوم سال‌جاری نیز بیانگر کاهش قابل‌توجه تولید در این مدت است.

بر اساس آماری که توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در اختیار «ایسنا» قرار گرفت، تولید شمش فولاد (فولاد میانی) در نیمه نخست امسال ۱۴‌درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است.

این درحالی است شمش فولاد که در سه‌ماه دوم سال‌جاری نسبت به سه‌ماه اول امسال، کاهش ۴۰‌درصدی تولید را تجربه کرده است.

این وضعیت در تولید مقاطع طویل فولادی، مقاطع تخت فولادی، محصولات فولادی و آهن اسفنجی نیز به همین صورت است و علاوه‌‌‌براینکه در ۶ماه ابتدایی امسال تولید فولادی‌‌‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمتر شده، این کاهش تولید در تابستان امسال نسبت به بهار بسیار بیشتر بوده؛ موضوعی که علت آن قطعی برق شرکت‌های فولادی عنوان شده است.

طبق آمار، طی ۶ماهه سال‌جاری ۱۲‌میلیون و ۹۹۴‌هزار تن شمش فولادی (اسلب، بیلت و بلوم) تولید شده که نسبت به ۱۵‌میلیون و ۲۷‌هزار تن تولید شده در مدت مشابه سال ۱۳۹۹، کاهش ۱۴‌درصدی را نشان می‌دهد.

منبع: دنیای‌اقتصاد

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • امید

    الان وقت خرید سهام خودرویی هستش به کف رسیده خمحرکه ۳۳۰ بخر ۵۴۰ بفروش ۳۵ درصد سود

  • ناشناس

    فقط حمایت نه به فروختن سهام لطفا همکاری کنید

  • ناشناس

    فقط سهامتون نفروشین!

  • ناشناس

    برای سهام‌دارها خبری بدی نیست. عرضه کم شده،‌ گرون میشه.

  • ناشناس

    برای سهام‌دارها خبری بدی نیست. عرضه کم شده،‌ گرون میشه. خوشبختانه فولاد هیچ جایگزین وارداتی هم نداره چون محصولات مشابه وارداتی به شدت گرون‌تره.

  • ناشناس

    شرکت های تولید کننده فولاد به جهت کمبود برق از خرداد تا شهریور در ظاهر دچار کمبود تولید شدند ولی مشوق هایکه از شرکت های برق بابت قراردادهای همکاری گرفتند بیش از سود فروش آنها از فولاد است. امسال بخش زیادی از تولید برق رفت برای استخراج رمز ارز

  • ناشناس

    فایده ندارد.به نفع پولداران است.

  • ماکیاولی

    تا وقتی جلوی عرضه های آبشاری حقوقی ها و بازارگردان ها گرفته نشه، بازار درست نمیشه. هر وقت بازار مثبت میشه، هماهنگ عرضه میکنن و منفیش می کنند

  • ناشناس

    خوب واقعیت راباید . پذیرفت . گروه اقتصادی که یکی از اعضایش می گوید ما اقتصاد را از دلار ازاد میکنیم
    یعنی در سواد و درک این مهندس ایالات متحده و ابرقدرتی اقتصادیش و تحریمها یعنی پشم . منتظر رشد بورس باشید وقتی جامعه و بازار که سایه ها را هم دنبال کند بو ببرد که داستان سطح سواد چیست انوقت داستان دلار و بورس دیدنی است

  • Mbm

    وقتی در خبر مثبت بازار منفی و ریزشی هستش پس فرقی نداره فروشنده بازم فروشنده هستش پس منفی در منفی میشه مثبت وقت سرمایه گذاری در فولاد رسیده..!!!!