کد مطلب: ۳۵۱۱۲۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

خبر جدید از رایزنی‌های انتخابات اتاق بازرگانی / چه کسانی به گروه ائتلاف برای فردا پیوستند؟

خبر جدید از رایزنی‌های انتخابات اتاق بازرگانی / چه کسانی به گروه ائتلاف برای فردا پیوستند؟

کمتر از سه هفته مانده به برگزاری انتخابات اتاق بازرگانی تهران، اخبار جدیدی از نتایج مذاکرات و رایزنی‌ها منتشر می‌شود. شنیده‌ها حاکی از این است که گروه ائتلاف برای فردا که اکنون بیشترین کرسی هیات نمایندگان اتاق تهران را در اختیار دارد، با حضور هشت نفر از افراد شاخص گروه فعالان توسعه در لیست خود موافقت کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، اوایل اسفند ماه امسال انتخابات اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور برگزار خواهد شد. در میان این اتاق‌ها، اتاق بازرگانی تهران به دلیل اینکه بیشترین کرسی هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران را دارد، طبق سنوات گذشته جذابیت بیشتری دارد.

کمتر از سه هفته مانده به برگزاری انتخابات اتاق بازرگانی ، اخبار جدیدی از نتایج مذاکرات و رایزنی‌ها منتشر می‌شود. شنیده‌ها حاکی از این است که گروه ائتلاف برای فردا که اکنون بیشترین کرسی هیات نمایندگان اتاق تهران را در اختیار دارد، با حضور هشت نفر از افراد شاخص گروه فعالان توسعه در لیست خود موافقت کرده است.

یکی از ائتلاف‌های انتخاباتی اتاق بازرگانی به نام «اتاقی برای همه» در کانال تلگرام خود خبر داده است: «شنیده‌های موثق حاکی از آن است که در روزهای اخیر، توافق نهایی بین ائتلاف برای فردا و گروه فعالان توسعه انجام شده است و این دو گروه اصلی انتخاباتی در قالب یک لیست در انتخابات دوره نهم هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران حضور خواهند یافت.»

طبق این اعلام «بر این اساس جناح حاکم اتاق تهران موافقت کرده است تا در انتخابات پیش رو، اسامی هشت نفر از افراد شاخص گروه فعالان توسعه را در لیست خود بگنجاند تا این دو گروه اصلی در این دوره در قالب یک ائتلاف و یک لیست مشترک در انتخابات حضور داشته باشند.»

اما این هشت نفر چه کسانی هستند؟ یکی از آنها قطعا علاء میرمحمد صادقی است. وی مدتی پیش از ائتلاف انتخاباتی در اتاق بازرگانی خبر داده و به تجارت‌نیوز گفته بود: بنده تنها به گروه ائتلاف فردا ملحق نخواهم شد بلکه مجمع فعالان توسعه اقتصادی ایران قرار است با گروه ائتلاف فردا ائتلاف کنند و در نهایت افراد منتخب روی کار آیند. در حقیقت ما یک جمعی هستیم که از گذشته تاکنون با یکدیگر فعالیت‌هایی داشته‌ایم و بنابراین در این دوره قرار است با گروه ائتلاف فردا ائتلاف کنیم.

به جز میرمحمد صادقی،هفت نفر دیگر نیز از مجمع فعالان توسعه قرار است به گروه ائتلاف برای فردا بپیوندند. مروری بر گذشته گروه مجمع فعالان توسعه نشان می‌دهد چهره‌های اثرگذار این گروه در دوره‌های پیشین انتخابات اتاق بازرگانی کسانی مانند محسن خلیلی عراقی، یحیی آل‌اسحاق، شاهرخ ظهیری، احمد پورفلاح، محمد رضا بهرامن و محمد مهدی راسخ بودند. منتها از این افراد تنها آل‌اسحاق، بهرامن و راسخ در انتخابات پیش رو حضور دارند و احتمال دارد که این افراد هم به مانند میرمحمد صادقی تصمیم بگیرند با گروه ائتلاف برای فردا، ائتلاف کنند.

علاوه بر این، باید دید به جز این سه نفر و همچنین میرمحمد صادقی، چهار عضو دیگر مجمع فعالان توسعه که احتمالا قصد حضور در لیست ائتلاف برای فردا را دارند چه کسانی هستند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.