کد مطلب: ۵۶۸۲۹۴

خبر خوب برای بازار طلا / بازارهای مالی در هفته پیش رو

خبر خوب برای بازار طلا / بازارهای مالی در هفته پیش رو

آیا طلا می‌تواند هفته آینده ۱۸۵۰ دلار معامله شود؟ فدرال رزرو بر داده‌های اشتغال متمرکز شده است و به نظر می‌رسد این خبر خوبی برای بازار طلا باشد.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز ، به طور کلی هفته کم هیجانی از نظر داده‌های اقتصادی است اما همچنان بازارها تحت تاثیر سخنان هفته گذشته رئیس فدرال هستند و در هفته جاری نیز به آمارهای اشتغال‌زایی توجه می‌کنند.

هفته برای دلار

از بخش خصوصی، PMIهای تولیدی و غیر تولیدی ISM برای ماه جولای (مرداد) مورد توجه قرار خواهند گرفت. انتظار می‌رود PMI غیر تولیدی که روز چهارشنبه منتشر می‌شود بیشترین تأثیر را داشته باشد. در زمینه بازار کار، تغییر اشتغال ADP غیر کشاورزی و ارقام هفتگی ادعاهای بیکاری در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نیز تأثیر خواهد گذاشت.

حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در پایان هفته، آمار کلیدی هفته خواهد بود.

در هفته منتهی به ۳۰ ژوئیه ، شاخص نقطه دلار ۰٫۷۹ درصد کاهش یافت و به ۹۲٫۱۷۴ واحد رسید.

هفته برای یورو

برای یورو هفته شلوغی در زمینه داده‌های اقتصادی است.

PMI‌های بخش خصوصی برای ایتالیا و اسپانیا به همراه اعداد نهایی برای فرانسه، آلمان و منطقه یورو تأثیر خواهند گذاشت.

انتظار می‌رود ایتالیا و PMIهای منطقه یورو در هفته کلیدی خواهند بود. ارقام خرده‌فروشی آلمان و منطقه یورو نیز تأثیرگذار است.

در این هفته، یورو با ۰٫۸۴ درصد افزایش به ۱٫۱۸۷۰ دلار رسید.

هفته برای بیت‌کوین

در روز جاری بیت‌کوین روند صعودی اخیر خود را حفظ کرده و به بالاترین سطح ۲ ماه اخیر رسید و نسبت به هفته گذشته حدود ۱۵ درصد افزایش داشته است. یکی از دلایل افزایش قیمت بیت‌کوین پذیرفتن این ارز دیجیتالی و رسمیت دادن به آن توسط کشورها است. اوکراین اعلام کرده است بانک‌های کشور می‌توانند از این ارز استفاده کنند. همچنین کشورهای آفریقایی مانند کنیا نیز از برنامه خود برای عرضه ارز دیجیتالی ملی خبر داده‌اند.

هفته برای طلا

پس از اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در این هفته، چشم‌انداز طلا بهبود یافت. اما آیا فلز گرانبها می‌تواند این حرکت را پس از افت دو رقمی در روز جمعه حفظ کند؟

تحلیلگران به کیتکو نیوز گفتند که آمار اشتغال ایالات متحده در ماه ژوئیه را که قرار است روز جمعه منتشر شود بازار را تحت تاثیر قرار دهد.

ادوارد مویا ، تحلیلگر ارشد بازار OANDA به کیتکو نیوز گفت :« من واقعاً روی برخی از واکنش های بازار طلا متمرکز شده ام. بازدهی واقعی همچنان به سمت قلمرو منفی بیشتر می رود و طلا منتظر بود تا ببیند از فدرال رزرو چه حرکتی بر می آید. بزرگترین خطر طلا که زود تر از انتظار رخ داد- کاهش خرید دارایی بیش از حد انتظار بود. تصمیم FOMC ، در بیشتر موارد ، این دیدگاه را تقویت کرد که فدرال رزرو هنوز در دستیابی به پیشرفت اساسی از منظر بهبود بازار کار فاصله دارد.»

مویا خاطرنشان کرد: این تغییر در چشم انداز این دیدگاه را تقویت می کند که نرخ بهره برای مدت طولانی تری پایین می ماند و این برای طلا خوب است.

منبع: اقتصادنیوز

آخرین اخبار در مورد اقتصاد جهانی را در صفحه اقتصاد جهان تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.