کد مطلب: ۱۶۶۵۷۶

خبر خوش وزیر کشاورزی برای پرورش ماهی در قفس و گلخانه‌ها

خبر خوش وزیر کشاورزی برای پرورش ماهی در قفس و گلخانه‌ها

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: با توجه به مغفول ماندن پروژه‌هایی مانند پرورش ماهی در قفس که ظرفیت بالایی در کشور دارند، قریب به اتفاق تسهیلات صندوق توسعه ملی که در اختیار بخش کشاورزی قرار می‌گیرد به این پروژه و توسعه گلخانه‌ها در کشور اختصاص پیدا می‌کند.

محمود حجتی در حاشیه سومین نمایشگاه بین‌المللی شیلات آبزیان، ماهیگیری و صنایع وابسته درباره وضعیت پرورش ماهی در قفس اظهار کرد: یکی از مسائل مغفول در حوزه آبزیان پرورش ماهی در قفس است که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شرکت‌های بسیاری به این عرصه وارد شده‌اند و امکانات تکنولوژی و تجهیزات مورد نیاز آنها تامین و فراهم شده است. همچنین همکاری‌های فنی و تکنولوژیکی با کشورهای مختلف انجام شده و طی سال‌های گذشته شاهد رشد روزافزون تولید ماهی در قفس هستیم.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی افزود: در سال گذشته پیش‌بینی و برآوردها مبنی بر تولید ۲۰ هزار تنی ماهی در قفس بود که به ۱۶ هزار تن رسید. امسال برنامه‌ریزی برای تولید ۵۰ هزار تن تولید ماهی در قفس صورت گرفته که با توجه به تدابیر اندیشیده شده، نسبت به تحقق این هدف خوش‌بین‌تر از گذشته هستیم.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ماهی و سایر آبزیان از سالم‌ترین مواد غذایی هستند که با توجه به خواص بسیار زیاد باید سهمشان در سبد غذایی مردم افزایش یابد، ادامه داد: ظرفیت‌های پیش‌بینی شده برای پرورش ماهی در قفس در ایران تا بیش از یک میلیون تن است که برای پایان برنامه ششم ظرفیت تولیدی معادل ۲۰۰ هزار تن پیش‌بینی شده است و با توجه به تقاضای مناسبی که در بازار داخلی برای محصولات شیلاتی وجود دارد می‌توان با افزایش تولید این محصولات از جمله ماهی در قفس ضمن پاسخگویی به بازار داخلی و تقویت صادرات، درآمد و اشتغالزایی را در این حوزه افزایش داد.

حجتی همچنین در خصوص وضعیت تخصیص تسهیلات بانکی پروژه‌های مختلف در بخش کشاورزی گفت: تقریبا قریب به اتفاق تسهیلات صندوق توسعه ملی که در اختیار بخش کشاورزی قرار می‌گیرد به دو پروژه تعریف شده در حوزه اقتصاد مقاومتی تعلق می‌گیرد که می‌توان به توسعه کشت گلخانه‌ای و راه‌اندازی گلخانه در کشور به همراه پروژه پرورش ماهی در قفس اشاره کرد.

وی درباره بازار صادرات محصولات شیلاتی و کشورهایی که مانند روسیه که به تازگی به جمع مشتریان ایران پیوسته‌اند، اعلام کرد: در صادرات محصولات شیلاتی گزارش‌های گمرکی که وجود دارد رشد فوق‌العاده‌ای داشته‌ایم که به بیش از ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته می‌رسد. در سال گذشته حدود ۲۰ هزار تن میگوی پرورشی تولید شد که امسال به بیش از ۲۷ هزار تن رسیده که اکثر آن صادر می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: به غیر از بازارهایی که پیش از این محصولات آبزی‌پروری و میگو صادرات داشتیم، تلاش‌های بسیاری صورت گرفته و حاصل آن اضافه شدن کشورهایی مانند روسیه طی سال‌های اخیر به جمع مشتریان محصولات شیلاتی ایران بوده است و برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای بوده که بتوانیم امسال حدود ۳۰ هزار تن انواع محصولات شیلاتی به این کشور صادر کنیم.

حجتی در حاشیه این نمایشگاه، به دیگر سوالات خبرنگاران از جمله ابهامات به وجود آمده درباره کیفیت نان و اظهارات وزرای صنعت، معدن و تجارت و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین چرایی اعلام نشدن نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی پاسخ نداد چرا که که به گفته خودش ارتباطی به نمایشگاه بین‌المللی شیلات، آبزیان، ماهیگیری و صنایع وابسته نداشت.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.