خبر مهم:

کد مطلب: ۴۱۷۸۱۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آخرین خبر از رمز پویا / شروع مرحله جدید رمز پویا از پس فردا

آخرین خبر از رمز پویا / شروع مرحله جدید رمز پویا از پس فردا

در حالی که تا پیش از این بانک مرکزی اعلام کرده بود از ابتدای دی‌ماه، انجام پرداخت و خریدهای اینترنتی با رمز دوم فعلی امکان‌پذیر نیست اما در هفته اخیر این نهاد اعلام کرد که از ابتدای دی‌ماه امکان درخواست رمز دوم پویا و دریافت آن از طریق پیامک به تدریج و طی چند روز برای مشتریان بانک‌های مختلف فراهم خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، 25 آذر ماه امسال بانک مرکزی اعلام کرده بود: مشتریان بانکی چنانچه تاکنون نسبت به فعال‌سازی «رمز دوم پویا» اقدام نکرده‌اند، هرچه سریعتر با مراجعه به شعب یا وب‌سایت بانک و یا طی ارتباط با مرکز تماس بانک خود، اقدامات لازم را انجام دهند. بانک‌ها بر اساس درخواست مشتریان، رمز دوم یکبار مصرف (پویا) را به شماره تلفن همراه ایشان از طریق پیامک ارسال می‌کنند. برای بهره‌مندی از این خدمت، مشتریان بانکی صرفا شماره تلفن همراه خود را به بانک اعلام کنند.

اما دو روز پس از این، رضا الفت‌نسب، عضو هیات مدیره اتحادیه کشوری کسب‌ و کارهای مجازی گفت: طبق آمار تا امروز نزدیک به ۱۵ درصد از افرادی که رمز دوم دارند، رمز دوم پویای خود را فعال کرده‌اند، یعنی معادل ۷۰ تا ۸۰ درصد از کسانی که رمز دوم دارند، این کار را انجام نداده‌اند.

به نظر می‌رسد هرچند دریافت رمز دوم پویا از طریق پیامک هم امکان‌پذیر است، اما آنچنان از این طرح استقبال چندانی نشده و احتمالا به همین دلیل هم بانک مرکزی تغییری در زمان الزام دریافت رمز پویا اعمال کرده است.

در اطلاعیه جدید بانک مرکزی در هفته اخیر اعلام شد: با توجه به ایام پایانی مهلت فعال‌سازی رمز دوم پویا، روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به اطلاع هموطنان می‌رساند، هر چه سریع‌تر نسبت به پویاسازی رمز دوم کارت‌های مورد استفاده برای پرداخت‌های اینترنتی اقدام نمایید.

همچنین به‌منظور رفاه حال مشتریان محترم بانکی و ایجاد فرصت بیشتر برای انجام کار، از ابتدای دی‌ماه اجرای طرح رمز دوم پویا به صورت مرحله‌ای در بانک‌ها و موسسات اعتباری طی چند روز انجام خواهد شد.

بدین ترتیب از ابتدای دی‌ماه با اعمال تغییرات لازم در درگاه‌های پرداخت اینترنتی، امکان درخواست رمز دوم پویا و دریافت آن از طریق پیامک به تدریج و طی چند روز برای مشتریان بانک‌های مختلف فراهم خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • هانی

    سلام

  • ناشناس

    بانک ملت خیلی محدودیت ایجاد کرده. اصلا هیچ تراکنشی نمیشه انجام داد.همش میزنه صاحب سیمکارت و کارت بانک باید یکی باشه

  • پویا

    سلام ببخشید یک سوال دارم؟آیا این نرم افزار تولید رمز یکبارمصرف را نصب کردیم…آیا گوشیمون به هردلیل نیازبه فلش کردن داشت…بعدکه بخوایم دوباره نصب کنیم برنامه را ایا دوباره میشه نصب کرد؟یا باید دوباره به خودپرداز مراجعه کرد؟

  • فاطمه زهرا رهنورد

    بسیار عالی بود خبرتون ❤ . اما ای کاش بانک ها به جای اجباری کردن رمز پویا اقدام به فرهنگ سازی می کردند.
    من حدود دو روز درگیر فعال کردن رمز پویا بودم و واقعا دست مریزاد به کافه بازار که برنامه آموزش رمز پویا قرار داده که تونستم با استفاده از برنامه آموزش رمز پویا که از کافه بازار دانلود کردم رمز دوم ، سه تا کارت هام فعال کنم. وگرنه امکان داشت بیشتر وقتم بگیره.
    مرسی از وبسایت تجارت نیوز

  • ناشناس

    این رمز دوم پویا در خیلی از سایت های خارجی هست البته به صورت اختیاری و با درخواست مشتری حتی گوگل برای اینکار راهکار داره و بعلت مشکلات آن برای همه قابل قبول نیست و موقع خرابی، گم شدن و سرقت موبایل مسائل عدیده ای دارد. در کشور ما باین وضعیت اینترنت اصلا قابل استفاده نیست ضمنا فکر میکنم یک نفر تو بانک مرکزی خانواده اش با کارت ایشون خیلی تو خریدهای اینترنتی فعال بوده گفته چکار کنم این کارو گذاشته رو دست بانکها نمیگه هزینه اش برای مملکت و مردم چه هست

  • ناشناس

    سلام من از ویروس کرونا نمیتونم بیرون بدم واز خودپرداز رمز دوم اقدام کنم چطور رمز دوم بگیرم