کد مطلب: ۵۰۸۹۶۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

۷ خبر مهم برای آنها که می‌خواهند خودرو معامله کنند

۷ خبر مهم برای آنها که می‌خواهند خودرو معامله کنند

آیا اکنون زمان مناسبی برای خرید یا فروش خودرو است؟ آیا نوسان بازار خودرو همچنان ادامه دارد و قیمت‌ها نزولی خواهد ماند؟ پیش‌بینی فعالان بازار خودرو در این مورد چیست؟ در این گزارش به هفت خبر کوتاه در این مورد اشاره می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آیا اکنون زمان مناسبی برای خرید یا فروش خودرو است؟ آیا نوسان بازار خودرو همچنان ادامه دارد و قیمت‌ها نزولی خواهد ماند؟ پیش‌بینی فعالان بازار خودرو در این مورد چیست؟ در این گزارش به هفت خبر کوتاه در این مورد اشاره می‌شود.

ـ رئیس شورای رقابت با بیان اینکه می‌توان گفت ثبات قیمت‌ها تا پایان فروردین ماه سال آینده ادامه پیدا کند، گفت: برای اینکه شوکی به بازار وارد نشود تا پایان سال قیمت خودرو درب کارخانه افزایش پیدا نخواهد کرد.

ـ اسد کریمی، نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران، از ریزش ۱۰ درصد دیگر قیمت خودروها در بازار طی یک هفته اخیر خبر داده و اعلام کرد که با توجه به کاهش نرخ ارز در کشور، به‌تبع آن کالاهای سرمایه‌ای همچون خودرو و سکه نیز با کاهش قیمت مواجه شده‌اند.

ـ نرخ ارز از ابتدای دی‌ماه در شرایطی افت ۱۳ درصدی را تجربه کرده که بازار خودرو نیز متاثر از روند نزولی ارز، شاهد افت قیمت‌ها در بسیاری از محصولات خودروسازان است. از نیمه آبان‌ماه سال‌جاری همراه با کاهش ریسک‌های غیراقتصادی و تورم انتظاری روند قیمتی بازار خودرو کاهشی شد؛ به‌طوری‌که قیمت‌ها حدودا ۳۲ درصد افت کرد.

ـ از ابتدای امسال تا پایان دی بیشترین بازدهی مربوط به بورس با ۱۲۴ درصد رشد و کمترین بازدهی مربوط به بازار مسکن بود که ۲۷ درصد رشد کرد. اما خودرو توانست جایگاه فلزات طلایی را رده دوم جدول بازدهی ۱۰ ماه بگیرد و عنوان دومین بازار سودده را کسب کند.

ـ طبق برآورد روزنامه دنیای اقتصاد، هر سال با نزدیکی به روزهای آخر سال همراه با رشد تقاضا، قیمت خودرو در بازار جهشی قابل‌توجه پیدا می‌کند. با این حال بسیاری از فعالان بازار با طرح سناریویی معتقدند که امسال شش متغیر اثرگذار جهتی عکس به بازار داده است و مسیر نزولی قیمت‌ها که از نیمه پاییز آغاز شد، تا پایان زمستان تداوم خواهد داشت.

ـ گروه صنعتی ایران خودرو در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: طی امسال به‌طور متوسط در هر ماه، حداقل دو طرح فروش فوق‌العاده در دستور کار قرار داشته و اجرا شده است. در ادامه همچنین آمده است که از ابتدای پاییز تاکنون بیش از ۷۲ هزار دستگاه خودرو صرفا در قالب طرح‌های فروش فوق‌العاده ایران خودرو عرضه شده و تمامی این خودروها به‌طور متوسط ظرف ۴۰ روز به دست مشتریان رسیده و موعد تحویل در این قراردادها ۹۰روزه بوده است.

ـ امیرحسین کاکایی، عضو هیات علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت معتقد است: اکنون افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در این بازار را دارند بهتر است دست نگه دارند اما افرادی که مصرف‌کننده خودرو هستند زمان مناسبی برای خرید خودرو است.

آخرین اخبار خودرو را در اینجا دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مجید

    چرا همیشه باید مردم ضرر کنن؟
    نمیشه یکبار دلال های …. ضرر کنن و بخاک سیا بشینن؟اگر نخریم میشه

  • ناشناس

    سلام چند سال پیش که مردم بازم کمپین نخریدن خودرو راه انداختن یه دوست داشتم کامیون حمل خودرو داشت گفت ۲۰ روزه تو جاده هستم ایران خودرو گفته این ماشین ها رو ببر تو چندتا استان و همه شهر هاش بگرد
    این کار کردن که مردم بگن کمپین شکسته شد و مردم دارن میخرن مردم ب راحتی میشه قیمت ها رو پایین اورد با نخریدن
    ب زودی کامیون های حمل خودرو در سراسر ایران

  • فریدونی

    دروغ میگن نخرید چون با آزاد شدن پولهای بلوکه شده ایران در این چند سال در دیگر کشور ها دلار به شدت سقوط می‌کنه و همه چیز بخصوص ماشین بیشتر از همه قیمتش پایین خواهد آمد

    • ناشناس

      باید بخری تا ارزان است

  • فریدونی

    بهترین کار این که فعلن دست نگهدارید وبا پول تان میتوانید در آینده هم ماشین بهتر وچند مدل بالاتر بحرین گول این دلالان را نخرید الان موقع خرید نیست چون قیمت ماشین بیشتر این هم سقوط خواهد کرد من که پولمو نگهداشتم و فعلن نمیخرم

    • ناشناس

      افرین

  • فریدونی

    بخدا دلار میاد پایین ماشین هم ارزون میشه نخرید بعداً پشیمان می‌شوید فقط نخرید

  • فریدونی

    نخرید تا خوب بیاد پایین و ارزون بشه با صد تومان بهترین ماشین می‌خریم فعلآ دست نگه ندارید ونخرید گول حرف این دلالها را نخورید وصبر کنید

  • ناشناس

    من عموم نمایندگی سایپا داره میگه چند وقت دیگه محصولات سایپا به شدت ریزش داره،وظیفه خودم دانستم اطلاع رسانی کنم

  • ناشناس

    متاسفانه باید بگم اکثر سایت های خبری خودرو وابسته به دلال جماعته
    گول این حروم لقمه هارو نخوردی و با نخریدن ماشین مشت به دهانشون بکوبید که دیگر با سرمایه مردم بازی نکنن

  • ناشناس

    اینا هم فقط مردمو میخوان تشویق کنن تا بخرن بابا دیگه کسی بخوادم نمیتونه بخره دق کنید بمیرید تا نصف قیمت فعلی نشود کسی نمیخرد نه نه نخریییید

    • ناشناس

      اییی ملت نخرید بخدا چیزیتون نمیشه

  • منصور

    باسلام
    نظری ندارم آیا این پیامها به درد مردم میخورن ؟کسی جوابگوی این مطالب هست یانه یا فقط یه نظر سنجی هست منکه با ۴ عائله در نظرات قبل گفتم بایه پراید قراده منتظر یه مرگ تو جاده هستم امروز یا فردا فقط خدا به کمکمون بیاد از دست کسی کاری بر نمیاداینم بگم منکه یه جفت لاستیک نو نمیونم بخرم چطو ر میتونم ۵۵ میلیون پول واسه یک سال بزارم بمونه که شاید بدن یا ندن ممنون والسلام