کد مطلب: ۳۳۷۶۱۳

خبر وحشتناک برای بازار نفت / نقشه جدید نفتی ترامپ محقق می‌شود؟

خبر وحشتناک برای بازار نفت / نقشه جدید نفتی ترامپ محقق می‌شود؟

گزارش نفتی سال 2018 آژانس بین‌المللی انرژی نشان می‌دهد که تولید نفت ایالات متحده تا سال 2025 برابر با مجموع تولید دو کشور روسیه و عربستان سعودی خواهد بود.

فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی روز جمعه در مصاحبه‌ای با خبرگزاری آناتولی اعلام کرد، تولید نفت ایالات متحده تا سال 2025 برابر با مجموع تولید دو کشور روسیه و عربستان سعودی خواهد بود.

به گزارش تجارت‎نیوز به نقل از اویل‌پرایس، او در این مصاحبه گفت: رشد تولید شیل در ایالات متحده به طور کامل تعادل بازار نفت را تغییر خواهد داد.

گزارش نفتی سال 2018 آژانس بین‌المللی انرژی نشان می‌دهد که ایالات متحده طی پنج سال آینده به دلیل رشد چشمگیر عرضه، بازار انرژی را تحت سلطه خود در می‌آورد.

ظرفیت اوپک تا سال 2023 رشد قابل توجهی نخواهد داشت. این در حالی است که رشد عرضه کشورهای غیراوپک به رهبری ایالات متحده آمریکا در بازار جهانی نفت غالب خواهد بود.

تولید نفت ایالات متحده، به‌ویژه شیل از سال 2023 بالغ بر 3.7 میلیون بشکه در روز افزایش می‌یابد. در مقابل، ظرفیت رشد تولید جهانی، تنها 6.4 میلیون بشکه در روز خواهد بود.

بر اساس آمار و ارقام آژانس، مجموع تولید نفت و گاز در آمریکا از جمله شیل، گاز طبیعی مایع و نفت تا سال 2023 به 17 میلیون بشکه در روز خواهد رسید. این میزان آمریکا را به بزرگ‌ترین کشور تولیدکننده نفت در جهان تبدیل می‌کند که قادر است تقاضای داخلی خود را تامین کند.

آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی می‌کند که تولید نفت خام ایالات متحده در ماه نوامبر 11.5 میلیون بشکه در روز بوده که در مقایسه با ماه اکتبر، روزانه 150 هزار بشکه افزایش یافته است. همچنین این آمار و ارقام نشان می‌دهد که تولید نفت خام در آمریکا در سال جاری به‌طور متوسط 10.9 میلیون بشکه در روز بوده، در حالی که این میزان در سال 2017 حدود 9.4 میلیون بشکه بوده است. انتظار می‌رود تا پایان سال 2019 آمریکا روزانه 12.1 میلیون بشکه در روز نفت تولید کند. ترامپ از زمان آغاز ریاست‌جمهوری‌اش وعده غلبه آمریکا بر حوزه انرژی در جهان را داده است.

عربستان سعودی و روسیه که بیشترین میزان تولید را در ماه‌های اکتبر و نوامبر داشته‌اند، مطابق توافق کاهش تولید که به تازگی در وین امضا شده، قرار است در شش ماه نخست سال 2019 به ترتیب 230 هزار بشکه و 320 هزار بشکه از تولید خود را کاهش دهند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • امیررضا یوسفی

    زلزله های شدید بازار نفت ادامه دارد