کد مطلب: ۷۳۶۷۷۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

خداحافظی کریستیانو رونالدو با فوتبال بین‌المللی

خداحافظی کریستیانو رونالدو با فوتبال بین‌المللی

کریستیانو رونالدو، ستاره فوتبال پرتغالی، پس از شکست تیم ملی این کشور در مقابل مراکش، در پست اینستاگرامی خود با رویای پیروزی در جام جهانی خداحافظی کرد. زمزمه‌های بازنشستگی او از تیم پرتغال به گوش می‌رسد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کریستیانو رونالدو، کاپیتان پرتغالی روز یکشنبه در پیامی احساسی برای هواداران خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت که رویای دست نیافتنی او برای قهرمانی در جام جهانی پس از 19 سال به پایان رسیده است. او در مورد احتمال بازنشستگی خود صحبت کرد.

رونالدوی سرکش که برای اولین بار پس از حذف پرتغال توسط مراکش در شبکه‌های اجتماعی صحبت کرد، گفت که در این مسابقات برای کشورش سخت جنگیده است. کریس رونالدو نوشت: «پیروزی در جام جهانی برای پرتغال بزرگترین و جاه‌طلبانه‌ترین رویای دوران حرفه‌ای من بود».

این پست با تصویری همراه بود که رونالدو را با حالتی افسرده در حال خروج از زمین بازی پس از پیروزی شگفت‌انگیز و تاریخی تیمی از قاره آفریقا نشان می‌داد.

این بازیکن که برنده 5 توپ طلا است افزود: دلیلی برای واکنش عجولانه وجود ندارد. فقط می‌خواهم همه بدانند که بر خلاف تمام سخنانی که گفته و نوشته شد و علیرغم تمام گمانه‌زنی‌ها، من در فداکاری برای کشورم حتی یک لحظه هم تردید نکرده‌ام.

به نقل از الجزیره ، قبل از این باخت، رونالدو در قطر تاریخ‌ساز شد. او پس از اینکه اولین گل پرتغال را در اولین پیروزی 3-2 مقابل غنا به ثمر رساند، تنها بازیکن مردی شد که در پنج جام جهانی جداگانه گل‌زنی کرده.

رونالدو گفت: «در پنج بار حضورم در جام‌های جهانی طی 16 سال، همیشه در کنار بازیکنان بزرگ بازی کردم و حمایت میلیون‌ها پرتغالی را داشتم، تمام توانم را گذاشتم و هرچه داشتم در زمین بازی ارائه کردم. هرگز از مبارزه کوتاه نخواهم آمد و هرگز از آن رویا دست نکشیده‌ام. اما متاسفانه این رویا دیروز به پایان رسید».

رونالدو به طور مشخص در مورد آینده خود صحبت نکرده است، اما انتظار می رود که این بازیکن 37 ساله پس از مسابقات قطر یعنی پنجمین جام جهانی که در آن حضور داشت، از فوتبال بین‌المللی بازنشسته شود.

چالش‌های رونالدو با سرمربی پرتغال

بحث و جدل در مورد کاپیتان پرتغالی پس از نیمکت‌نشین شدن او در بازی 6-1 پرتغال مقابل سوئیس، آغاز شد. ظاهراً سرمربی تیم، فرناندو سانتوس، این تصمیم را پس از واکنش خشمگینانه رونالدو هنگام تعویض در بازی‌های مرحله گروهی مقابل کره جنوبی گرفته بود.

پس از این ماجرا، گزارش‌هایی مبنی بر تهدید این ستاره افسانه‌ای فوتبال به ترک بازی در بحبوحه رقابت‌های کوتاه مدت در دور حذفی مسابقات قطر منتشر شد. اما در نهایت پرتغال این گزارش‌ها را تکذیب کرد.

روز شنبه، سانتوس بار دیگر در جریان بازی با مراکش، رونالدو را نیمکت نشین کرد و جایگزین او، گونکالو راموس 21 ساله، را به زمین فرستاد که در رقابت با سوئیس سه گل به ثمر رساند. رونالدو در نیمه دوم بازی تعویض شد.

رونالدو در پست اینستاگرامی خود گفت: «من همیشه فقط یک عضو دیگر برای رسیدن به هدف نهایی پرتغال بوده‌ام و هرگز به کشور یا هم‌تیمی‌هایم پشت نمی‌کنم».

وی در پایان پست خود از پرتغال و کشور میزبان یعنی قطر تشکر کرد و گفت: «در حال حاضر چیز زیادی برای گفتن نیست. این رویا تا زمانی که ادامه داشت زیبا بود».

بازیکن پرتغالی پس از اینکه در مصاحبه‌ای در آستانه جام جهانی که در آن از اریک تن هاگ، سرمربی تیمش انتقاد کرد، فورا از منچستریونایتد کنار گذاشته شد.

پرتغال که هرگز قهرمان جام جهانی نشده است، اکنون باید تمرکز خود را به مسابقات قهرمانی اروپا 2024 آلمان به عنوان تورنمنت بزرگ بعدی فوتبال درسطح بین‌المللی معطوف کند. طرفداران مراکشی نیز پس از پیروزی تیمشان در فضای مجازی پیام‌های تندی علیه کریس رونالدو نوشتند.

حضور مراکش در نیمه نهایی آنها را به اولین تیم آفریقایی و عربی تبدیل می‌کند که به چهار تیم آخر جام جهانی راه یافته است. تیم ملی مراکش روز چهارشنبه در مرحله نیمه نهایی مسابقات در ورزشگاه آل بیت به مصاف فرانسه، قهرمان پیشین جام جهانی خواهد رفت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    نه