خبر مهم:

کد مطلب: ۷۳۵۳۷۳

هجوم شیرهای اطلس به قلعه پرتغالی‌ها:

۷ نکته جالب درباره دو تیم پرتغال و مراکش

7 نکته جالب درباره دو تیم پرتغال و مراکش

به بهانه تقابل جذاب پرتغال و مراکش در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2022، شاخص‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی دو کشور و تیم‌های ملی فوتبال آنها بررسی شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از ساعت 18:30 امشب، ورزشگاه الثمامه شهر دوحه قطر، میزبان بازی سوم مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2022 قطر میان دو تیم پرتغال و مراکش خواهد بود.

به بهانه این تقابل جذاب، شاخص‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی دو کشور و تیم‌های ملی فوتبال آن‌ها در اینفوگرافیک زیر بررسی شده است.

پرتغال و مراکش

شیرهای اطلس در پی شگفتی‌سازی

شاید پیش از شروع رقابت‌ها جام جهانی 2022 کمتر کسی گمان می‌کرد تیم ملی مراکش به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کند.

با این وجود عملکرد درخشان شیر‌های اطلس باعث شد که مراکش در گروه F رقابت‌ها که با حضور کرواسی، بلژیک و کانادا یکی از سخت‌ترین گروه‌ها جام بود، با کسب هفت امتیاز صدرنشین شود.

تیم ملی مراکش در مرحله یک هشتم نهایی نیز به شگفتی سازی خود ادامه داد و تیم ملی اسپانیا، قهرمان جام جهانی 2010 را حذف کرد.

مراکش و اسپانیا در وقت قانونی این دیدار نتوانستند حریف یک دیگر شوند تا بازی به وقت اضافه کشیده شود. در وقت‌های اضافه نیز قفل دروازه‌ها باز نشد تا ضربات پنالتی سرنوشت بازی را مشخص کند.

در ضربات پنالتی اما مراکش توانست با درخشش یاسین بونو، دروازه‌بان خود، سه بر صفر اسپانیا را شکست دهد تا لاروخا که یکی از بخت‌های اصلی قهرمانی به شمار می‌رفت، دست خالی به خانه بازگردد.

یکه‌تازی برزیل اروپا با وجود حواشی

در سوی دیگر میدان پرتغالی قرار دارد که این با وجود حواشی فراوان در رختکن، همچنان با قدرت حریفان را یکی پس از دیگری شکست می‌دهد.

برزیل اروپا در مرحله گروهی، با شکست مقابل کره جنوبی و پیروزی بر غنا و اروگوئه به مرحله یک هشتم نهایی راه یافت. پرتغالی‌ها در این مرحله به مصاف سوئیس رفتند و این تیم را با 6 گل بدرقه کردند.

بهترین نتیجه مرحله یک هشتم نهایی، در شرایطی توسط پرتغال رقم خورد که کریستیانو رونالدو، بازی را از روی نیمکت تماشا می‌کرد. در حالی که گونزالو راموس، جانشین 21 ساله رونالدو، با به ثمر رساندن سه گل و یک پاس گل، عملکرد درخشانی از خود بجا گذاشت.

طبق گزارش برخی از رسانه‌ها، نیمکت نشینی ستاره 37 ساله پرتغال پس از عملکرد ضعیف او در مقابل کره جنوبی، باعث عصبانیت شدید رونالدو شده بود. به طوری که او قصد داشته است که اردوی پرتغال را ترک کند.

با این حال، رونالدو با انتشار پستی در صفحه شخصی‌اش این اخبار را تکذیب و برای تیم ملی کشورش آرزوی موفقیت کرد.

پرتغال و مراکش در یک چهارم نهایی

آخرین مصاف دو تیم پرتغال و مراکش به سال 2018 و رقابت‌های جام جهانی 2018 روسیه باز می‌گردد. جایی که پرتغال در گروه B این رقابت‌ها موفق شد با تک گل رونالدو، از سد مراکش عبور کند.

با این حال، بازی امشب پرتغال و مراکش در حالی آغاز می‌شود که دو تیم با شرایط متفاوتی پا به میدان می‌گذارند.

جو سنگین رختکن پرتغال پس از حواشی بوجود آمده می‌تواند نقطه ضعف این تیم باشد. در طرف دیگر روحیه مراکشی‌ها پس از شکست دادن اسپانیا بالاتر رفته و آنها آماده رقابت با یکی دیگر از بهترین تیم‌های قاره سبز هستند.

لازم به ذکر است که برنده این بازی، در نیمه نهایی به مصاف برنده بازی فرانسه و انگلیس خواهد رفت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.