کد مطلب: ۲۵۶۵۴۱

خروج آمریکا از «برجام» در افت بورس موثر بود

خروج آمریکا از «برجام» در افت بورس موثر بود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: خروج آمریکا از «برجام» نیز در مدت اخیر در افت شاخص بورس موثر بوده است.

قرجه طیار، درباره وضعیت شاخص بورس گفت: باید پذیرفت شاخص بورس بازار علاوه بر اینکه متاثر از عوامل اقتصادی است تحت تاثیر اخبار سیاسی نیز قرار می‌گیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: سودآوری شرکت‌های بورسی نقش مهمی در رونق بازار سرمایه دارد؛ بنابراین باید پذیرفت در شرایطی که بازار خرید و فروش دلار و سکه با رونق روبرو شده به طور طبیعی انگیزه برای سوق نقدینگی به سوی بازارهای مولد یا بازار سرمایه، کاهش می‌یابد.

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: خروج آمریکا از برجام نیز در مدت اخیر در افت شاخص بورس موثر بوده اما تاثیرات مذکور به نوعی مقطعی است.

طیار تصریح کرد: افت‌های شاخص بورس در هفته اخیر معمولا کمتر از ۳۰۰ واحد بوده بنابراین نمی‌توان خیلی به این میزان کاهشهای عدد شاخص، توجه کرد البته اتخاذ تدابیر برای رونق بازار بورس یک اصل بدیهی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: در هر صورت باید با ساز و کارهای اقتصادی شرایط تقویت شاخص بورس را فراهم کرد در این راستا باید مانع از فعالیت های سوداگرانه در بازار بورس کشور شد و از طرفی باید زمینه جذب نقدینگی های خرد در بازار فراهم شود.

منبع: خانه ملت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.