کد مطلب: ۸۰۱۸۰۹

اتباع ایرانی از سودان خارج می‌شوند

اتباع ایرانی از سودان خارج می‌شوند

وزارت امور خارجه ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد باتوجه به شرایط و ناآرامی‌های اخیر سودان، هماهنگی لازم برای خروج اتباع ایرانی از سودان انجام شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پی حوادث اخیر در سودان وزارت امور خارجه در خصوص خروج اتباع ایرانی اطلاعیه‌ای منتشر کرد.
وزارت امور خارجه با انتشار اطلاعیه‌ای تصریح کرد: از اولین روز ابتدای بحران سودان، هماهنگی لازم برای خروج اتباع ایرانی که در آن کشور اقامت دارند، به طریق مقتضی انجام شده است.

روابط عمومی وزارت امور خارجه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد، با توجه به بروز برخی نا آرامی‌ها در کشور سودان، وزارت امور خارجه از اولین روز ابتدای بحران، هماهنگی لازم برای خروج اتباع ایرانی که در آن کشور اقامت دارند را به طریق مقتضی انجام داده است.

روابط عمومی وزارت امور خارجه در ادامه تاکید کرد: پیگیری و رسیدگی به وضعیت و سلامت ایرانیان خارج از کشور در اولویت برنامه‌های وزارت امور خارجه قرار دارد.

در این اطلاعیه خاطر نشان شده است که اخبار تکمیلی در این خصوص متعاقباً اعلام خواهد شد.

واکنش ایران به ناآرامی های سودان

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به ناآرامی‌های در ایران که به کشته شدن چندین غیرنظامی انجامیده، واکنش نشان داد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تحولات و ناآرامی های جدید سودان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران نگرانی خود را از آنچه در کشور مسلمان و برادر سودان در حال وقوع است، ابراز می‌نماید.

امیدواریم برادران سودانی، ضمن خویشتنداری و توسل به گفتگو، به اختلافات داخلی پایان داده و از شرایط نگران کننده کنونی با گفتگو و آرامش عبور نمایند.

کنعانی تاکید کرد که بدون شک تنها راه حل گذار از بحران به وجود آمده، گفتگوهای سودانی- سودانی و اجماع داخلی روی یک ابتکار ملی است.

منابع محلی در سودان گزارش دادند که درگیری‌هایی بین نیروهای واکنش سریع و ارتش رخ داده است و این درگیری‌ها در مناطق مختلف خارطوم و اطراف فرودگاه مِروی جریان دارد. واکنش سریع که با ارتش سودان در خارطوم درگیر شده است، اعلام کرد: با گروه‌های میانجی برای خاتمه درگیری در حال تماس هستیم.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.