کد مطلب: ۷۳۰۶۹۹

زنگ خطر خروج یک چهارم شرکت‌های صنعتی از آلمان به صدا درآمد

زنگ خطر خروج یک چهارم شرکت‌های صنعتی از آلمان به صدا درآمد

شرکت‌های آلمانی از مشکلات مختلفی شامل قیمت بالای انرژی، اختلال در زنجیره تامین و حتی پس لرزه‌های سخت چین در مقابله با همه گیری کرونا رنج می‌برند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، صنعت آلمان هشدار داد که ممکن است که یکی از هر چهار شرکت به دلیل تورم و افزایش هزینه‌های انرژی به خارج از کشور نقل مکان کند.

ایبنا به نقل از راشاتودی، تانیا گونر، مدیر عامل فدراسیون صنایع آلمان (BDI) به پایگاه خبری گفت از هر چهار شرکت آلمانی یک شرکت در حال بررسی انتقال تولید به کشور‌های دیگر در بحبوحه بحران انرژی است.

قیمت‌های بالای انرژی و تضعیف اقتصاد پرقدرت بر اقتصاد آلمان ضربه می‌زند و در مقایسه با سایر عوامل بین المللی بار بزرگی را بر دوش شرکت‌های ما وارد می‌کند. مدل کسب و کار آلمان تحت فشار شدیدی قرار دارد، یکی از هر چهار شرکت آلمانی به فکر انتقال تولید به خارج از کشور هستند.

ولفگانگ گروس انتروپ، مدیر عامل انجمن صنایع شیمیایی آلمان (VCI) به این خبرگزاری گفت: صنایع شیمیایی مربوط به انرژی آلمان تحت تأثیر این بحران قرار گرفته است. وی هشدار داد: قیمت‌های بی‌رحمانه انرژی کار ما را زمین می‌اندازد و بدون ترمز قیمتی کارآمد، دولت عمداً صنعت‌زدایی را می‌پذیرد و افزود که اگر صنایع شیمیایی شکست بخورد، صنایع دیگر خواهند آمد که می‌تواند برای آلمان موثر باشد.

طبق گزارش، شرکت‌های آلمانی از مشکلات مختلفی شامل قیمت بالای انرژی، اختلال در زنجیره تامین و حتی پس لرزه‌های سخت چین در مقابله با همه گیری کرونا رنج می‌برند.

قانون کاهش تورم اخیراً تصویب شده توسط دولت ایالات متحده، که ۳۸۶ میلیارد دلار یارانه فناوری‌های جدید و توسعه پایدار صنعت آمریکا فراهم می‌کند، نیز به عنوان یک خطر بزرگ تلقی می‌شود. وزارت اقتصاد آلمان هشدار داده که اقدام یک جانبه آمریکا مستلزم واکنش مشابه از سوی اتحادیه اروپا است.

این وزارتخانه گفت: در پاسخ اروپایی خود، نقاط قوت ما را به جلو نشان می‌دهد و افزود که صنعت آلمان علاوه بر یارانه‌ها به اصلاحات ساختاری، مهم‌تر از همه، تسریع در برنامه‌ریزی و رویه‌های تصویب و بوروکراتیزاسیون نیاز دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.