کد مطلب: ۱۹۳۵۴۹

خرید برنج فقط از شالیکاران ثبت شده در سامانه جهادکشاورزی

خرید برنج فقط از شالیکاران ثبت شده در سامانه جهادکشاورزی

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران خرید توافقی و تحویل برنج از کشاورزان در استان‌های شمالی را منوط به ارائه‌ معرفی‌نامه از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان‌های گیلان و مازندران دانست.

یزدان سیف گفت: خرید توافقی برنج از شالی‌کاران شمالی در استان‌های مازندران و گیلان از حدود دوهفته پیش شروع شده و تاکنون بیش از ۲۰۰ تن برنج پرمحصول از برنج‌کاران مازندرانی خریداری شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاون‌ وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه نمایندگان استان‌های شمالی در مجلس شورای اسلامی معتقدند که برنج شالی‌کاران روی دست آنان مانده است، افزود: لذا در راستای حمایت از تولیدداخلی محصولات کشاورزی و قشر شالی‌کار کشور، برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا با استقرار مراکز خرید و قیمت تضمینی مصوب، باقی‌مانده و مازاد محصول برنج‌کشاورزان را خریداری کنیم.

مدیرعامل‌ شرکت‌ بازرگانی‌ دولتی‌ ایران تاکید کرد: محموله‌های برنج تنها از کشاورزانی که از سوی سازمان‌های جهاد کشاورزی معرفی‌نامه دارند و به عنوان کشاورز و تولیدکننده‌ برنج شناخته شده‌اند و حدود مزرعه و میزان تولید آنان در سامانه‌ وزارت جهاد کشاورزی مشخص و تعریف شده باشد، خریداری می‌شود و از واسطه و دلال برنجی تحویل گرفته نخواهد شد.

وی افزود: خرید توافقی برنج از کشاورزان در استان گیلان از دو هفته‌ پیش توسط ۲ مرکز خرید آغاز شده، اما تاکنون هیچ محموله‌ برنجی تحویل این دو مرکز نشده است، لیکن از آنجا که احتمال عرضه برنج توسط کشاورزان در استان گیلان از امروز می‌رود، تعداد مراکز خرید در این استان به ۶ مرکز افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به نیاز به حمایت توامان دولت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، خاطر نشان کرد: دولت برای این‌که از کشاورز داخلی حمایت کرده و مصرف‌کننده نیز کالای مورد نیاز خود را با قیمت پایین‌تری بخرد، قیمت ۹۱۰۰ تومان را برای هر کیلو برنج هاشمی و صدری در گیلان تصویب کرده است و با عاملیت این شرکت خرید توافقی برنج را انجام می‌دهد.

سیف با بیان این‌که قیمت خرید برنج‌ پرمحصول با ۸ درصد شکستگی، برای برنج‌های ندا و نعمت هرکیلو ۴۸۵۰ تومان و برای برنج شیرودی ۵۴۵۰ تومان تعیین شده‎است، افزود: تا امروز بیش از ۲۳۰ تن برنج پرمحصول ندا، نعمت و شیرودی توسط ۲ مرکز خرید در استان مازندران خریداری شده است.

منبع: شرکت‌بازرگانی‌دولتی‌ایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.