کد مطلب: ۶۴۷۲۹۹

راهنمای خرید بلیط قطار (ارزان تا گران)

راهنمای خرید بلیط قطار (ارزان تا گران)

قطار هم مانند دیگر وسایل نقلیه، دسته‌بندی‌های مختلفی دارد؛ پس با خیال راحت و با بودجه‌ای که دارید، بلیط قطار را برای مقصد دل‌خواهتان بخرید. اگر در سفرهای قبلی تجربه خرید بلیط قطار را ندارید، نگران نباشید. روش‌های خرید بلیط را کامل و دقیق برایتان می‌گوییم. با یادگرفتن روش خرید بلیط قطار، دیگر خیالتان از این بابت هم راحت می‌شود.

قطار یکی از بهترین وسایل نقلیه عمومی است که این روزها طرف‌دارهای زیادی دارد. خیلی‌ها سفر با خودروی شخصی را ترجیح می‌دهند؛ اما اگر دلتان سفری دل‌چسب و راحت می‌خواهد، خوب است سفر با قطار را امتحان کنید. بین وسایل نقلیه عمومی، قطار بسیار راحت و سریع است. در این وسیله امکاناتی را برای شما فراهم کرده‌اند تا خستگی سفر را احساس نکنید. تماشای زیبایی‌های مسیر از پشت شیشه قطار هم سفرتان را به‌یادماندنی می‌کند. به همین خاطر برای سفرهای طولانی، قطار انتخاب خوبی است. قطار هم مانند دیگر وسایل نقلیه، دسته‌بندی‌های مختلفی دارد؛ پس با خیال راحت و با بودجه‌ای که دارید، بلیط قطار را برای مقصد دل‌خواهتان بخرید. اگر در سفرهای قبلی تجربه خرید بلیط قطار را ندارید، نگران نباشید. روش‌های خرید بلیط را کامل و دقیق برایتان می‌گوییم. با یادگرفتن روش خرید بلیط قطار، دیگر خیالتان از این بابت هم راحت می‌شود.

عوامل تأثیرگذاردر قیمت بلیط قطار

اگر تجربه سفر با قطار را داشته باشید، تفاوت قیمت بلیط‌ها را در سایت فروش بلیط دیده‌اید. در قیمت‌گذاری بلیط قطارها چند عامل را در نظر می‌گیرند. مثلاً زمان عامل بسیار مهمی است که اثر بسیاری در قیمت می‌گذارد. تعطیلات و مناسبت‌ها شلوغ‌ترین روزهای سال هستند و حجم زیادی از مسافرها برای سفر برنامه‌ریزی می‌کنند. به همین خاطر متقاضی برای خرید بلیط‌ها هم افزایش می‌یابد. دور از انتظار نیست که در این بازه قیمت‌ها گران‌تر بشوند. امکانات و ویژگی‌های هر قطار می‌تواند قیمت بلیط را کم یا زیاد کند. اتوبوسی یا کوپه‌ای‌بودن از دیگر فاکتورهای قیمت‌گذاری است. معمولاً قطارها در دو دسته چهارتخته و شش‌تخته هستند که باعث تغییر قیمت بلیط‌ها می‌شود. بی‌تردید برای قطارهای سریع‌السیر باید هزینه بیشتری بپردازید.

بهترین زمان خرید بلیط قطار

تاریخ مشترکی برای خرید بلیط قطار برای همه مقصدها وجود ندارد. زیرا هر شهر در بازه مشخصی از سال شلوغ‌تر می‌شود. مثلاً قیمت بلیط‌ها برای مقصد جنوب در شش‌ماه دوم سال گران‌تر است؛ اما با شروع فصل گرما مسافرهای کمتری به جنوب می‌روند و قیمت‌ها کاهش می‌یابد؛ اما با این حال خوب است چند نکته را فراموش نکنید. بلیطی را که می‌خواهید، در روزهای وسط هفته بخرید. اگر قیمت‌ها را در سایت مقایسه کنید، قیمت بلیط‌ها در روزهای وسط هفته نسبت آخر هفته و تعطیلات کمتر است. اگر خوش‌شانس باشید، گاهی بلیط لحظه آخری ارزان هم پیدا می‌کنید.

مزایای سفر با قطار

قطار از امن‌ترین وسایل نقلیه عمومی است. این وسیله نقلیه امکانات بیشتری نسبت به اتوبوس‌ و خودرو دارد. همچنین سفر با قطار خسته‌کننده نیست و حتی می‌توانید در طول سفر کمی قدم بزنید. زمانی که با اعضای خانواده به سفر می‌روید، نشستن در یک کوپه حس‌وحال خوبی را به شما می‌دهد. استفاده از این وسیله نقلیه نسبت به هواپیما، هزینه‌های سفر را تا حد زیادی کم می‌کند و بلیط ارزان‌تری دارد.

انواع قطار

2 14

انواع قطار

تنوع قطارها برای هر مسیر بسیار زیاد است. شرکت‌های مسافربری در ایران انواع قطارها را برای رفتن به هر نقطه از کشور فراهم کرده‌اند. در بعضی مسیرها دو نوع قطار کوپه‌ای و اتوبوسی مسافرها را جابه‌جا می‌کنند؛ البته امروزه قطارهای سریع‌السیر هم طرفدارهای خودش را دارد. بین قطارهای موجود در ایران اسم بهترین‌ها را برایتان می‌گذارم.

قطار پنج‌ستاره فدک

این قطار می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سفرتان باشد. قطار پنج‌ستاره فدک را به لوکس‌ترین قطار در ایران می‌شناسند. هر کوپه قطار پنج‌ستاره فدک، مثل هتلی کوچک است که سفر را برایتان لذت‌بخش می‌کند. در هر کوپه، چهار ظرفیت وجود دارد. قطار پنج‌ستاره فدک کلاس‌های مختلفی دارد که هرکدام امکانات خوبی را برای مسافرها مهیا کرده‌اند. مثلاً سیستم تنظیم دما، نمایشگرهای صوتی و تصویری، تخت‌های بسیار راحت، رستورانی مجهز، خدمات رایگان و پذیرایی از مسافرها. این قطار مسافرها را در مسیر تهران، قم، زنجان، شیراز، اهواز، قزوین، کرج و مشهد جابه‌جا می‌کند.

قطار پنج‌ستاره زندگی

با خرید بلیط قطار پنج‌ستاره زندگی، یکی از دل‌نشین‌ترین سفرهایتان را تجربه می‌کنید. این قطار زیر نظر شرکت رجا است و امکانات بسیار ویژه‌ای دارد. در هر کوپه این قطار، چهار تخت گذاشته‌اند؛ پس برای مسافرت‌های دسته‌جمعی هم روی آن حساب کنید. در هر کوچه دو مانیتور وجود دارد. سیستم تهویه هوا، سیستم پخش فیلم و موسیقی، اینترنت وایفا، وعده‌های غذایی خوش‌مزه از امکانات قطار پنج‌ستاره زندگی است.

قطار غزال بنیاد VIP

این قطار هم بین قطارهای خوب ایران جایگاه مهمی دارد. ظرفیت هر کوپه در این قطار چهار نفر است. قطار غزال بنیاد VIP، قطاری پرسرعت است که شرکت‌های بنیاد، وانیا ریل و ریل سفر آن را پشتیبانی می‌کنند. صندلی‌های قطار بسیار راحت و منعطف هستند. در هر کوپه سیستم تهویه هوای خوبی را نصب کرده‌اند. سیستم صوتی و تصویری هم برای مسافرها مهیاست. بخش دیگری از امکانات قطار را برایتان می‌گذارم. آب‌سردکن، ماکروویو، یخچال، وایفای.

قطار غزال

اشتباه نکنید ! قطار غزال با مدل غزال بنیاد VIP یکی نیست. قطار غزال خدمات معمولی و کمتری نسبت به مدل ویژه‌اش دارد؛ پس اگر دنبال بلیط قطار به‌صرفه می‌گردید، این نوع بلیط‌ها بهترین انتخاب می‌شود. این قطارها مدل اتوبوسی هم دارند. در مدل‌های اتوبوسی، صندلی‌ها را در چند ردیف پشت‌سر‌هم گذاشته‌اند.

قطارهای سفیر

این نوع قطارها مسافرها را در مسیرهای مشهد، یزد، اهواز، اصفهان و چند مسیر دیگر جابه‌جا می‌کنند. قطارهای سفیر تنوع مختلفی دارند. نوع اتوبوسی این قطار ارزان‌تر است. بد نیست در مسیرهای کوتاه از این نوع قطار استفاده کنید. دسته دیگری از قطارهای سفیر مدل کوپه‌ای هستند. در مدل‌های لوکس‌تر، خدمات خوبی را به مسافرها می‌دهند. مثلاً پذیرایی در ساعت‌های مختلف، امکان درخواست هدفون، روزنامه، کتاب، سیستم تهویه مطبوع، سیستم پخش صوتی و تصویری.

انواع بلیط قطار

به طور کلی بلیط‌های قطار را به سه دسته مختلف تقسیم کرده‌اند. دسته اول برای مسافران عادی است. اگر قصد دارید همراه با دوست یا خانواده به سفر بروید، این بلیط را بخرید. کرایه دربست‌کردن کوپه‌ هم برای زمانی که خانوادگی به سفر می‌روید بسیار سودمند است. بلیط‌های ویژه خواهران و برادران از دیگر بلیط‌های قطار در ایران هستند. این بلیط‌ها را با توجه به جنسیت انتخاب کنید. با این کار دیگر مجبور نمی‌شوید جایتان را با مسافر دیگری عوض کنید.

انواع روش های خرید بلیط قطار

3 14

روش های خرید بلیط قطار

برای خرید بلیط قطار، دو روش حضوری و غیرحضوری رایج است. در روش حضوری به یکی از آژانس‌ها یا باجه‌های فروش بلیط در ایستگاه راه‌آهن بروید. کارشناس‌های فروش انواع بلیط را برای شما توضیح می‌دهند تا گزینه مناسب را انتخاب کنید. باقی مراحل خرید را هم انجام می‌دهند. این روزها همه به دنبال راه‌های راحت‌تر و سریع‌تر برای خرید هستند. اگر زمان کافی برای‌ رفتن به آژانس‌ها ندارید، روش دوم را انتخاب کنید. در این روش باید به وب‌سایت‌های فروش بلیط قطار سری بزنید. بعد از بررسی و مقایسه گزینه‌ها، بلیط مد نظر را بخرید. فراموش نکنید که خرید با روش غیرحضوری سودمندتر از روش اول است.

نحوه خرید بلیط قطار از سایت ره بال آسمان

ره بال آسمان از آژانس‌های خوش‌نام مسافرتی در ایران است. برای خرید بلیط قطار از وب‌سایت ره بال آسمان ، باید به صفحه اول همین سایت بروید. در بخش بالای صفحه گزینه بلیط قطار را انتخاب کنید. در کادر مبدأ و مقصد، شهرهای مد نظر را بنویسید. بعد از تعیین زمان سفر، روی دکمه جست‌وجو کلیک کنید. زمان زیادی طول نمی‌کشد که لیستی از قطارها را می‌بینید. کنار هر قطار جزئیات و ویژگی‌هایش را نوشته‌اند. ابزارهایی برای دسته‌بندی بلیط‌ها در سمت راست صفحه هم فراهم کرده‌اند. استفاده از این ابزارها، انتخاب بلیط را برای شما آسان می‌کند. بعد از انتخاب نهایی، خرید بلیط را تا آخرین مرحله ادامه بدهید. تیم پشتیبانی ره بال آسمان هم ۲۴ساعته آنلاین است. این تیم با صبر و حوصله به سوال‌هایتان در مراحل خرید یا درباره بلیط‌ها پاسخ می‌دهند.

خرید بلیط رفت و برگشت قطار

اگر مدت سفرتان کوتاه است، بلیط برگشت را قبل از رفتن بخرید. برای خرید بلیط رفت‌وبرگشت به‌شکل یکجا هزینه کمتری هم لازم است. با این کار، بخشی از هزینه‌های سفرتان صرفه‌جویی می‌شود. با زیادشدن حجم مسافرها، ممکن است در زمان برگشت ظرفیت خالی پیدا نکنید. جای تعجب نیست که در این زمان‌ها بلیط قطار را با قیمت گران‌تری هم بفروشند. با خرید بلیط رفت‌وبرگشت به‌شکل یکجا، بی‌دغدغه از روزهای سفر لذت ببرید.

امکان کنسلی بلیط قطار

هر چقدر هم برنامه‌ریزی‌هایتان دقیق باشد ممکن است به هر دلیلی سفرتان کنسل بشود. احتمال این را می‌دهید که در زمان معین خودتان را به قطار برسانید. امکان کنسلی در بلیط‌ها از ضرر بیشتر شما را در این مواقع جلوگیری می‌کند. کنسلی بلیط قوانین مختلفی دارد. با توجه به اینکه چه زمانی بلیط را کنسل می‌کنید، میزان جریمه را برایتان در نظر می‌گیرند. اگر بلیط را به روش حضوری خریده‌اید، به آژانس مسافرتی یا باجه فروش بلیط در ایستگاه راه‌آهن بروید. کنسل‌کردن بلیط قطار از راه غیرحضوری راحت‌تر از روش اول است. برای این کار به سایت ره بال آسمان سری بزنید و فرم کنسلی بلیط قطار را پر کنید. تیم ره بال آسمان فرم شما را بررسی می‌کند و در کمترین بازه زمانی هزینه را به شما برمی‌گردانند. اگر برای پرکردن فرم سوالی دارید، با کارشناس‌های ره بال آسمان تماس بگیرید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.