کد مطلب: ۶۳۶۵۹۹

با خرید بیمه شخص ثالث تارا از بیمه دات کام، عیدی ویژه ۱۴۰۱ بگیرید!

با خرید بیمه شخص ثالث تارا از بیمه دات کام، عیدی ویژه ۱۴۰۱ بگیرید!

تارا جدیدترین مدل خودروی ایران خودرو است که بر پایه پژو ستروئن و با تغییراتی روی پژو ۳۰۱ ساخته شد. البته شاید شما به دلیل جدید بودن این مدل، تعداد خیلی کمی را مشاهده کرده‌باشید؛ اما با توجه به ظاهر جدید و بهره بردن از فناوری­های به روز، مطمئناَ در آینده نزدیک، شاهد افزایش این

تارا جدیدترین مدل خودروی ایران خودرو است که بر پایه پژو ستروئن و با تغییراتی روی پژو ۳۰۱ ساخته شد. البته شاید شما به دلیل جدید بودن این مدل، تعداد خیلی کمی را مشاهده کرده‌باشید؛ اما با توجه به ظاهر جدید و بهره بردن از فناوری­های به روز، مطمئناَ در آینده نزدیک، شاهد افزایش این مدل در بازار خواهید بود. یکی از مهم­ترین مواردی که مالکان این مدل باید به آن توجه کنند، خرید بیمه شخص ثالث تارا است. این بیمه­نامه برای همه خودروها الزامی است. بیمه شخص ثالث تارا برای آن­هایی است که به دنبال جدیدترین مدل خودرو هستند؛ اما سؤال اینجاست که چرا داشتن این بیمه نامه در تارا بیشتر از بقیه مدل­ها اهمیت دارد؟بیمه دات کام ، نخستین سامانه مقایسه و خرید آنلاین بیمه، این امکان را فراهم نموده که با بهره گرفتن از عیدی خرید بیمه مخصوصا بیمه خودرو به دوستان خود، هم به آن ها اعتبار خرید هدیه بدهید و هم خود بیمه بسیار ارزان تری را بخرید!

بیمه شخص ثالث تارا چیست؟

با اینکه خودروی تارا، خودرویی جدید و مدل روز است؛ اما خرید بیمه شخص ثالث تارا برای تمامی مالکان این مدل خودرو اجباری است. این بیمه‌نامه ماشین، خسارات جانی و مالی به اشخاص ثالث و خسارات جانی وارد به خود راننده مقصر K132 را جبران خواهد کرد. در صورتی که راننده خودروی تارا با خودرو یا فردی تصادف کند و باعث آسیب به او یا اموالش شود، با استفاده از این بیمه خودرو می‌تواند، خسارت خود را جبران کند.

اشخاص ثالث در تصادف شامل راننده خودروی مقابل یا همان زیان دیده همراه با سرنشینان آن، راکب موتور مقصر و یک ترک‌نشین آن و سرنشینان خودروی مقصر (به تعداد مجاز در هر خودرو) و عابران پیاده و اموالشان است. پس باید گفت که اجباری بودن بیمه شخص ثالث تارا با توجه به خسارات جانی تصادفات ضروری بوده و در صورت نداشتن علاوه پرداخت خسارت از جیب، قانون هم با راننده متخلف برخورد جدی خواهد کرد.

پوشش‌های بیمه شخص ثالث تارا

بیمه شخص ثالث تارا موارد زیر را تحت پوشش قرار می دهد:

  • خسارت‌های جانی شامل: فوت، ازکارافتادگی، شکستگی و نقص عضو وارد شده از طرف خودروی تارا به افراد ثالث به تعداد مجاز
  • خسارت‌های مالی وارد شده از طرف خودروی تارا به اموال افراد آسیب دیده
  • خسارات جانی وارد شده به راننده تارا در صورت مقصر بودن و تحت نام حوادث سرنشین
2 13

بیمه شخص ثالث، خسارات مالی و جانی را در تصادفات جبران می‌کند

البته موارد زیر تحت پوشش بیمه شخص ثالث نیستند و بیمه گر هیچ تعهدی برای پرداخت خسارت نخواهد داشت:

  • خسارت واردشده به خودرو راننده تارا
  • خسارت‌های واردشده به وسایل خودروی راننده تارا
  • خسارات ناشی از حوادث در خارج از کشور (نیاز به داشتن پوشش ترانزیت است.)
  • خسارت ناشی از انفجار هسته‌ای
  • خسارات ناشی از محکومیت جزائی و پرداخت جرائم

قیمت بیمه شخص ثالث تارا

قیمت بیمه شخص ثالث برای تارا همانند بقیه حساب می شود؛ اما به هر حال، در هر یک مولفه های دیگری هم تأثیرگذار هستند که شامل موارد زیر خواهد بود:

  • اگر خودروی تارا در ارگان های دولتی استفاده شود، مالک آن باید حق بیمه بیشتری را نسبت به حالت عادی پرداخت کند.
  • تعداد سیلندر دیگر عاملی است که بر قیمت خودروی تارا تاثیر خواهد گذاشت.
  • اگر راننده خودروی تارا در طول مدت بیمه‌نامه خود خسارتی را از شرکت بیمه­گر دریافت نکند، در هنگام تمدید، مشمول تخفیف عدم دریافت خسارت خواهد شد. تخفیف برای سال اول و چهاردهم برابر با ۵ و ۷۰ درصد است. البته از آنجا که این مدل خودرو جدید است، بیشتر مالکان برای سال بعد، تخفیف ۵ درصدی خواهند داشت؛ مگر اینکه تخفیف بیمه شخص ثالث را انتقال دهند.
  • در صورتی که در سال بعد، راننده تارا اقدام به تمدید به موقع بیمه شخص ثالث نکند، باید جریمه دیرکرد را هم بپردازد. جریمه دیرکرد به صورت تقسیم میزان حق‌بیمه یک سال بدون تخفیف بر عدد ۱۲ و ضرب در تعداد روزهای دیرکرد محاسبه خواهد شد.
  • پوشش مالی عامل دیگر تغییر قیمت بیمه شخص ثالث تارا است. بیمه مرکزی بر اساس نرخ دیه و تعداد سیلندر، پوشش مالی و حق بیمه را اعلام خواهد کرد. در سال ۱۴۰۰ حداقل و حداکثر پوشش مالی برابر با ۱۶ و ۳۲۰ میلیون است.قوه قضاییه هم نرخ دیه هر سال را برای سال بعد اعلام می‌کند. در سال ۱۴۰۰، میزان دیه در ماه حرام و غیرحرام برابر با ۶۴۰ و ۴۸۰ میلیون تومان است. حداقل پوشش مالی در تمامی شرکت‌ها یکسان است؛ اما هر شرکتی می‌تواند حداکثر متفاوتی برای خود داشته باشد.
3 12

در بیمه شخص ثالث نرخ دیه را بیمه مرکزی اعلام می‌کند

مدت اعتبار بیمه‌نامه شخص ثالث

مدت اعتبار بیمه‌نامه شخص ثالث می‌تواند بلندمدت یک ساله یا کوتاه مدت یعنی چند روزه باشد. خرید بیمه شخص ثالث به صورت سالانه مقرون به صرفه‌تر است ولی اگر می‌خواهید در عرض چند ماه آتی وسیله نقلیه خود را بفروشید یا مشکل در پرداخت نقدی حق بیمه شخص ثالث دارید می توانید، از بیمه نامه کوتاه مدت یا حتی چند روزه شخص ثالث بهره‌مند شوید؛ که در این شرایط حتی خرید اقساطی بیمه ثالث خودرو نیز میسر است.

کد تخفیف ۵۰۰ هزار تومانی

خبر خوب برای خریداران بیمه خودرو؛ بیمه دات کام، سامانه استعلام و خرید انواع بیمه، برای رفاه حال خریداران در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ در نظر دارد تا سقف ۵۰۰ هزار تومان، برای خرید انواع بیمه خودرو از جمله بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث، تخفیف ارائه دهد. کافیست هنگام خرید کد bimeh500 را وارد نمایید تا از این هدیه و عیدی بیمه دات کام، بهره‌مند شوید.

4 12

خرید آنلاین بیمه خودرو از بیمه دات کام

خرید بیمه شخص ثالث تارا از بیمه دات کام

مهم ترین مورد دیگر در کنار دانستن اهمیت بیمه شخص ثالث تارا، توجه به خرید آسان و سریع آن است. در ابتدا لازم است، مالک تارا مواردی از جمله: میزان رضایت، توانگری، تعداد واحدهای دریافت خسارت و قیمت و بیشترین امتیاز را در انتخاب شرکت بیمه در نظر بگیرد. در صورت خرید به صورت حضوری، مقایسه همه این ها با هم در عمل نشدنی است. در حقیقت این امکان وجود ندارد که فردی به تمامی دفترهای شرکت بیمه مراجعه کند و بتواند با خیال راحت اقدام به خرید بیمه خودرو کند؛ اما به راحتی می توان از طریق سایت بیمه دات کام، سامانه فروش آنلاین انواع بیمه نامه، به صورت آنلاین و بدون اتلاف وقت اقدام به خرید بیمه شخص ثالث تارا کرد. همچنین در بیمه دات کام امکان مقایسه انواع شرکت‌های بیمه وجود دراد. فقط کافی است وارد سایت بیمه دات کام bimeh.com شوید و از منو محصولات اقدام به خرید نمایید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.