خبر مهم:

کد مطلب: ۶۵۳۲۰۵

خرید بیمه شخص ثالث دانا + محاسبه آنلاین

خرید بیمه شخص ثالث دانا + محاسبه آنلاین

کدام شرکت برای خرید بیمه شخص ثالث بهتر است؟ چرا بیمه شخص ثالث را از شرکت دانا بخریم؟ پوشش‌های بیمه ثالث دانا کدامند؟ چگونه به صورت آنلاین بیمه شخص ثالث دانا را بخریم؟

تصادفات اتفاق می‌افتد، حتی زمانی که شما تمام اقدامات احتیاطی لازم را برای جلوگیری از آن‌ها انجام دهید. این تصادفات اغلب منجر به خسارت‌هایی می‌شود که می‌تواند عواقب مالی جدی داشته باشد.

شما باید سقف پوشش تعهدات مالی کافی در بیمه شخص ثالث خریداری کنید.

در غیر اینصورت، مسئول پرداخت باقی مانده خسارت خواهید بود. هرچه پوشش مسئولیت بیشتری داشته باشید، در صورت خسارت دیدن، کمتر باید پولی از جیب خود بپردازید.

در این مقاله به بررسی بیمه شخص ثالث دانا می‌پردازیم و نحوه استعلام و محاسبه بیمه ثالث دانا را بررسی می‌کنیم. به طوری که در پایان این متن به خوبی با این مفهوم آشنا شده باشید.

درباره بیمه ثالث شخص دانا بیشتر بدانید؟

بیمه شخص ثالث دانا، یکی از بهترین بیمه نامه‌های ثالث در ایران است. بیمه دانا، به عنوان بیمه‌گر حرفه‌ای و با اخلاق، عنوان سومین شرکت بزرگ صنعت بیمه کشور را به خود اختصاص داده است.

این شرکت ۹ درصد از سهم بازار بیمه شخص ثالث کشور را دارد.

بیمه دانا با بیش از ۷۶ شعبه پرداخت خسارت در کشور، مسئولیت رانندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی را در مقابل افراد زیان دیده در تصادفات، پوشش می‌دهد.

بیمه ثالث دانا، تمامی خسارت‌های مالی و جانی وارد شده به اشخاص ثالث در حادثه تصادف و خسارت بدنی وارد شده به راننده مقصر را جبران می‌کند.

چه عواملی بر قیمت بیمه نامه شخص ثالث دانا تأثیر‌گذار است؟

نرخ بیمه ثالث، هر سال بر مبنای نرخ پایه بیمه ثالث که از سوی بیمه مرکزی اعلام می‌شود، تغییر می‌کند. همچنین نرخ دیه فرد مسلمان در ماه حرام که توسط قوه قضائیه در سال جدید مشخص می‌شود، نیز بر افزایش حق بیمه اثر می‌گذارد.

اما قیمت نهایی بیمه شخص ثالث دانا ، فقط با نرخ دیه مشخص نمی‌شود و فاکتور‌های دیگری نیز بر نرخ بیمه ثالث دانا تأثیر‌گذار است. در ادامه به بررسی این عوامل می‌پردازیم:
• نوع و مدل وسیله نقلیه
• تعداد سیلندر ماشین
• کاربری خودرو (سواری یا باری)
• مدت اعتبار بیمه شخص ثالث دانا
• انتخاب میزان پوشش مالی بیمه شخص ثالث دانا
• تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث دانا
• جریمه دیرکرد صدور بیمه نامه
• تخفیف‌های اعلام شده از طرف بیمه دانا

قیمت بیمه شخص ثالث دانا در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟

همانطور که در بخش قبل خواندید، عوامل بسیاری بر نرخ بیمه ثالث در هر سال تأثیر‌گذار است. در سال ۱۴۰۱ نرخ دیه کامل انسان در ماه حرام معادل ۸۰۰ میلیون تومان خواهد بود، که حدود ۲۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش قیمت داشته است. همچنین نرخ رسمی و پایه بیمه شخص ثالث از طرف سازمان بیمه مرکزی با ۲۱ درصد افزایش در سال جدید اعلام شد.

حداقل پرداخت تعهدات مالی پوشش بیمه شخص ثالث ۵/۲ درصد مبلغ دیه در ماه حرام است. در نتیجه حداقل تعهدات مالی بیمه ثالث دانا در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۲۰ میلیون تومان است.

که نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۴ میلیون تومان افزایش داشته است.

در نهایت اگر بخواهید بیمه نامه شخص ثالث خود را در سال ۱۴۰۱ صادر کنید، باید موارد ذکر شده را برای دریافت حداقل قیمت بیمه شخص ثالث دانا، در نظر بگیرید.

حق بیمه وسایل نقلیه موتوری با کاربری تاکسی، آژانس و مسافرکش شخصی درون شهری، ۱۰ درصد بیشتر از سایر وسایل نقلیه سواری است. همچنین در صورتی که این وسایل با کاربری برون شهری استفاده شوند، باید ۲۰ درصد بیشتر حق بیمه پرداخت کنند.

2525

نحوه استعلام و محاسبه بیمه شخص ثالث دانا چگونه است؟

یکی از دغدغه‌های رانندگان وسایل نقلیه، استعلام قیمت بیمه نامه شخص ثالث، از شرکت‌های مختلف بیمه است. این کار به صورت حضوری و با مراجعه به نمایندگی‌های بیمه، زمان زیادی را از شما هدر می‌دهد.

برای استعلام و محاسبه بیمه شخص ثالث دانا و مشاهده قیمت بیمه به صورت آنلاین می‌توانید به به لینک زیر مراجعه کنید.
https://www.azki.com/car-insurance/third-party-insurance
با وارد نمودن اطلاعات مورد نیاز مانند سال ساخت ماشین، نوع خودرو، مدل خودرو، تخفیف عدم خسارت و سایر مشخصات به صورت آنلاین به محاسبه نرخ بیمه شخص ثالث دانا بپردازید و در نهایت نسبت به صدور بیمه شخص ثالث اقدام نمائید.

خرید آنلاین بیمه شخص ثالث با ازکی دات کام

رانندگی با وسایل نقیله بدون بیمه نامه شخص ثالث هم جرم است و هم ریسک بالایی دارد. اگر هنگام رانندگی، تصادف رخ دهد، جبران خسارت‌های ناشی از آن هزینه‌های جبران ناپذیری را در پی دارد.

از آنجایی که طبق قانون بیمه شخص ثالث اجباری است، کلیه شرکت‌های بیمه موظف به ارائه این پوشش هستند. این پوشش از مالک خودرو در برابر خسارت‌های مالی و جانی وارد شده به شخص ثالث، ناشی از تصادف محافظت می‌کند.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت ازکی به مقایسه آسان و انتخاب از بین شرکت‌های مختلف بیمه بپردازید و به راحتی اقدام به استعلام بیمه دانا کنید. ‌

امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله شما را با اهمیت خرید بیمه شخص ثالث دانا آشنا کرده باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.